Min lilla luftfärd igår.

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Tjena!

Då har man varit ute och krockat med hojen nu då,så här gick det till. Jag kommer på min dt 125 på en 70 väg (höll kanske 90). Då jag ser att det kommer en taxi kommande från höger men han har ju väjningsplikt så han stannar men sedan börjar han köra igen rakt ut ivägen så jag får väja rakt ner i diket i typ 80 km/h och slår omkull efter lite inbromsning i diket i typ 70km/h och hojen flyger över mig och min passagerare så den landade inte på oss men några meter framför oss. svingen böhde sej och typ allting gick sönder. Det konstiga är att ingen av oss blev allvarligt skadade men båda fick lite ont i nacken.
Så jag säger bara akta er för Taxibilar.
Så nu ser min hoj ut såhär :mad:
 

Bifogat

  • Bild 4.JPG
    Bild 4.JPG
    71.8 KB · Visningar: 486

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
zpeppy skrev:
Tjena!

Då har man varit ute och krockat med hojen nu då,så här gick det till. Jag kommer på min dt 125 på en 70 väg (höll kanske 90). Då jag ser att det kommer en taxi kommande från höger men han har ju väjningsplikt så han stannar men sedan börjar han köra igen rakt ut ivägen så jag får väja rakt ner i diket i typ 80 km/h och slår omkull efter lite inbromsning i diket i typ 70km/h och hojen flyger över mig och min passagerare så den landade inte på oss men några meter framför oss. svingen böhde sej och typ allting gick sönder. Det konstiga är att ingen av oss blev allvarligt skadade men båda fick lite ont i nacken.
Så jag säger bara akta er för Taxibilar.
Så nu ser min hoj ut såhär :mad:
ledsen äver allt som har hänt & hoppas att allt löser sig med försäkrings bolag m.m.

inte för att vara dum men hojen ser lite komisk ut just, ;)

ps var det inte du som skulle sälja din dtr?
 

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
nicke skrev:
ledsen äver allt som har hänt & hoppas att allt löser sig med försäkrings bolag m.m.

inte för att vara dum men hojen ser lite komisk ut just, ;)

ps var det inte du som skulle sälja din dtr?
Nej det var gringoo. Men allt har typ fixat sej sa pappa. Jag får ut 25 papp för hojen, 2000 för hjälmen, 500 för sveda och verk och 600 för att jag inte kunnde jobba idag.
 

hbg_speedster

Galen sporthoj.com medlem
Gick med
4 Jul 2003
Ort
helsingborg-ekeby
Hoj
BMX
zpeppy skrev:
Tjena!

Då har man varit ute och krockat med hojen nu då,så här gick det till. Jag kommer på min dt 125 på en 70 väg (höll kanske 90). Då jag ser att det kommer en taxi kommande från höger men han har ju väjningsplikt så han stannar men sedan börjar han köra igen rakt ut ivägen så jag får väja rakt ner i diket i typ 80 km/h och slår omkull efter lite inbromsning i diket i typ 70km/h och hojen flyger över mig och min passagerare så den landade inte på oss men några meter framför oss. svingen böhde sej och typ allting gick sönder. Det konstiga är att ingen av oss blev allvarligt skadade men båda fick lite ont i nacken.
Så jag säger bara akta er för Taxibilar.
Så nu ser min hoj ut såhär :mad:


AAAAAH jag vet vad sånt framhjul kallas..... fstrypning *ironi*

ne men allvar.. hoppas att ni klarade er bra... HATA TAXIBILAR!
 

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
hbg_speedster skrev:
AAAAAH jag vet vad sånt framhjul kallas..... fstrypning *ironi*

ne men allvar.. hoppas att ni klarade er bra... HATA TAXIBILAR!

Mm jag tror han inte ens kollade åt det hållet som jag kom ifrån. Typ kolla på färddatorn elr nåt. Taxibilar och bussar är dumma!!!
 

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
zpeppy skrev:
Nej det var gringoo. Men allt har typ fixat sej sa pappa. Jag får ut 25 papp för hojen, 2000 för hjälmen, 500 för sveda och verk och 600 för att jag inte kunnde jobba idag.
bra att det löser sig iallfall.. men hur funkar det? du får ersättning in på ditt konto tji tjing! (den delen förstår jag) men sen då? kommer dom o hämta cykeln eller får du behålla den som reservdels cykel?? :va
 

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
nicke skrev:
bra att det löser sig iallfall.. men hur funkar det? du får ersättning in på ditt konto tji tjing! (den delen förstår jag) men sen då? kommer dom o hämta cykeln eller får du behålla den som reservdels cykel?? :va
De tar hojen och säljer väll den i delar inte vet jag. Jag vill bara ha pengarna och sen ska jag köpa mej en ny hoj. Blir nog en sporthoj den här gången.
 

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
nicke skrev:
kliver du upp ett par steg eller fortsätter du med oss "lätt" mc förare?
Jag är en 1988 årsmodell och fick kortet den 3 juni så jag fortsätter nog med att köra lätt mc ja.
 

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
zpeppy skrev:
Mm hoppas det går fort för jag vill ju ha RS nu.
jo rs är snygga cyklar, men jag tror dom är lite för "vanliga" för vara "snygga" lätta motorcyklar, hade jag haft 25papp o lägga på en lätt mc så hade jag nog köppt en nyare nsr, liknande

http://www2.blocket.se/view/2642945.htm?l=0&c=1&city=0
eller
http://www2.blocket.se/view/2500119.htm?l=0&c=1&city=0
eller
http://www2.blocket.se/view/2667029.htm?l=0&c=1&city=0

eller en rgf -92`a
http://www2.blocket.se/view/2693377.htm?l=0&c=1&city=0
eller
http://www2.blocket.se/view/2765230.htm?l=0&c=1&city=0

men såklart är det vad JAG skulle göra,, du gör som du vill, detta var bara några fina tipps ifrån mig...
 

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
nicke skrev:
jo rs är snygga cyklar, men jag tror dom är lite för "vanliga" för vara "snygga" lätta motorcyklar, hade jag haft 25papp o lägga på en lätt mc så hade jag nog köppt en nyare nsr, liknande

bla bla

men såklart är det vad JAG skulle göra,, du gör som du vill, detta var bara några fina tipps ifrån mig...

Eller parres futura

http://www2.blocket.se/view/2748272.htm?l=0&c=1&city=0
 

Eas88

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2004
Ort
Bankeryd
Hoj
Yamaha DT 125 RE -98
Surt med det som hände...vart kom du och åkte nånstans? Passagerare? Det var väl ingenting det nämndes om till försäkringsbolaget? Isf får du nog inte ut nåt för att de är olagligt...
 

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Ingen längre
Finner inga ord för taxibilar, dom kör sitt eget race och verkar tro att bland annat hastighetsbegränsningar inte gäller dom, speciellt nattetid!
 

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Eas88 skrev:
Surt med det som hände...vart kom du och åkte nånstans? Passagerare? Det var väl ingenting det nämndes om till försäkringsbolaget? Isf får du nog inte ut nåt för att de är olagligt...
Jag sa att till försäkringsbolaget att jag hade en passagerare för annars lär la Taxichaffören säga det. Men de sa att det spelar ingen roll för det var han som gjorde fel.
 

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Ort
Söderhamn
Hoj
Zx9R -99
hmm.. tråkigt med det som hänt, men blir det inte så här att försäkrings bolaget fixar allt som blivitpajj/snett att du lämnar in den så fixar dom den på fösäkrings bolags pengar ? :confused:
 

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
BlueNinJa skrev:
hmm.. tråkigt med det som hänt, men blir det inte så här att försäkrings bolaget fixar allt som blivitpajj/snett att du lämnar in den så fixar dom den på fösäkrings bolags pengar ? :confused:

Nej det blir för dyrt säger dem.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top