Min lilla luftfärd igår.

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Ort
Söderhamn
Hoj
Zx9R -99
okay.. för jag minns min luft färd med moppen. var ungefär samma sak en bil körde ut fast hon hade väjningsplikt .. då fick jag lämna in den så dom fick fixa upp den:)
 

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Ort
Söderhamn
Hoj
Zx9R -99
yep.. sen om 30 år kan du säga att du har ont i nacken och påvisa att det var när du krockade för 30 år sedan som det blev.. bara du har det på papper så e det lungt
 

NR:7

Team NR:7 Racing 2oo4
Gick med
31 Oct 2003
Ort
södertälje
Hoj
CBR900RR-SC28 Stunt & CBR900RR-SC33 & CBR600RR Race
Vad sa snubben i taxin då? Kom det ambulans och grejer hoppas du blir åter ställd:7petaMVH: NR:7
 

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Sånt där är det jag fasar mest för, att folk med väjningsplikt inte "ser" eller "bryr" sig om att ens titta, då det ofta kan gå lite fortare än vad man som står på skyltarna.

Tråkigt med hojjen och dig! Ändå en nyttig erfarenhet, men borde vara lite avskräckande när man e så färsk i trafiken. Hoppas allt löser sig!
 

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Asså den här Taxichaffören var helt dum i huvvet :kocko . Han bara backade tillbaka och rullade ner ruten och frågade om han skulle skriva en skaderapport. Han bad inte ens om ursäkt.
 

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Ort
Söderhamn
Hoj
Zx9R -99
zpeppy skrev:
Asså den här Taxichaffören var helt dum i huvvet :kocko . Han bara backade tillbaka och rullade ner ruten och frågade om han skulle skriva en skaderapport. Han bad inte ens om ursäkt.

asså... då e man ganska egen.. vilket sneskär.. han borde blivit en fläck på lakanet än en fläck i samhället :D
 

boOz

Miton till SALU! PMa för mer info.
Gick med
29 Jul 2003
Ort
Stockholm (Sollentuna)
Hoj
Cagiva Mito Evo -99
Beklagar så mycket för det som hänt och hoppas allt ordnar sig bra. När det gäller taxibilen så är jag inte det minsta förvånad, det är inte klokt dem sitter HELA Tiden och fingrar på sin lilla skärm där fram om körningar, snälla kan dem inte åka in på parkeringsplatser och göra det? Det händer mig hur ofta som helst att en TAXI bil bara stannar i typ en backe utan blinkers eller något och bara börjar fingra på sin skärm. Jobbigt! MVH Gustaf / TT
 
Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
shit, härligt att höra att ni inte skadade er mer än vad ni gjorde, och att allt "pappersarbete" osv. fixade sig (otroligt snabbt för att vara försäkringsbolag om du frågar mig hehe)

har själv råkat ut för det, fast då var det en vanlig bilist som _rullade_ ut från en bensinmack, och där kommer jag i 95-100 (på 90-väg) och tänker att nu får den gamla gubben allt börja gasa för att köra iväg, plus slut upptäcker jag att han kollar åt sitt höger och väntar på att 3-4 bilar på ganska långt avstånd ska köra förbi innan han tänker köra iväg... då detta va när jag fortfarande övningskörde och inte gjort bromstest eller nåt så låste jag (självklart?) bakhjulet så det skrek nåt så otroligt (säger pappa, jag hörde inget... men man va nog ganska mycket i panik) och det första jag tänker är vart jag ska köra in i honom, i bakdörren eller vid tanken (höger eller vänster sida om tanklocket...) för att sedan upptäckte att han ökar sin hastighet från ca 3-5 till 5-7 och att jag saktar ner fortare än vad jag trodde jag skulle göra. så det blev att man släppte bromsarna och fick göra nästan en U-kurva runt bilens bakända... när farsan passerade bilen (då den va i mitten av vägbanan) så stirrade gubben fortfarande åt sitt höger och inte ens noterat mig eller farsan... och farsan kör en Goldwing 1800... (med ABS-bromsar, så för honom va det inga problem hehe)
okej att man inte ser en Yamaha DT 125R, eller tror det är en moppe... men att inte se en Goldwing 1800... :fatta!

schysst av försäkringsbolaget att skita i att du hade passagerare, för det har inget med saken att göra egentligen... även om det inte är lagligt hehe en kompis fick extra mycket böter för att han schyssade en tjej MED hjälm.. räknas som planerad schyss då... så hade hon inte haft hjälm hade han kommit undan med mindre :3freak :va
 

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Idag var försäkringssnubben här och kollade och tog lite bilder och gick runt och kollade på den, och sen sa han det här kommer att kosta ca:18000 att laga så du får 25000 för den så tar vi bågen, ja tack sa jag. Så nu när jag ändå är igång och skriver så tänkte jag fråga om det är nån som vet hur stor en rgf -92 är. Jag är 1,75 m lång och är den liten elr är den lagom, inte vet jag. Jag menar den är ju rätt snygg som nisse järnet sa, man kan ju lika gärna spara pengarna till en mellan sen istället för att köpa en Rs nu.
 

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Umeå
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
Skönt att höra att ni klarade er undan allvarligare skador grabbar!
Vad ser det ut att kunna bli för mc? som det nämndes tidigare så är det bästa sättet att resonera att alla andra är idioter som är ute å kör i trafiken... då klarar man sej nog bättre i helhet! :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top