Min mamma 2008-10-13

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
I dag är det 1 år sen min Mor gick bort.

var till graven idag.

67 är inte nån ålder men allt är inte rättvist.

mormor blev 69
morfar blev 58

sånt skrämmer mig.

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Tråkigt att höra!
Min farfar blev 46år och farmors far blev bara 37år, min sambos bror blev 26år
Livet är inte alltid vad det borde och allt för många lämnar oss i förtid!

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Vet precis hur det känns. Nu på torsdag skulle min mor ha fyllt 60 år. Men hon fick lämna oss för 23 år sedan sedan piss-sjukdomen cancer tog hennes liv endast 37 år gammal.

Nu på torsdag inleds behandlingen för strupcancer på min far, 65 år. Ironiskt att det sker på min mors 60 årsdag...

Känns verkligen.

Last edited:

McMiss

skenet bedrar...
Gick med
13 Jul 2009
Hoj
BMW F800R
Imorgon skulle min älskade pappa fyllt 58 men för snart tre år sen, dagen innan jag fyllde 24, var jag på hans begravning... Livet är allt annat än rättvist.

nsren

knasig skåne pojk
Gick med
11 Nov 2007
Hoj
r6-00 nsr 125r -99
beklagar:( idag är det exakt 18 dagar sen en god vän till mig gick bort i en tragisk bil olycka :( hon blev endast 17 år

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Inte för att vara taskig men är inte detta ett forum för hoj åkare som varit medlemmar här på sporthoj som gått bort?

Skulle alla skriva om någon som gått bort kan vi alla skriva något här mest det jag tänker på.
Jag skrev en tråd här om min pappa när han dog i cancer för 2 år sen. Han är dels orsaken till att jag finns, dels körde han mycket hoj när han var yngre, han lärde mig mecka, han lärde mig att älska teknik, motorcyklar, motorer, flygplan mm, han lärde mig att tänka annorlunda och lösa problemen. Hade det inte varit för honom hade jag vare sig haft en bunt hojar eller suttit här.

Just då kände jag mig otroligt liten och ensam i världen, emotionellt kändes det som att ingen annan kunde vara i min situation. Men jag fick ett otroligt stöd härifrån, som gjorde att jag kände mig lite mindre ensam i min situation, och faktiskt fick lite mer ork att gå vidare. Tack alla för det! Sporthoj är väl till för att hjälpa hojåkare? Jag tycker att hjälp i såna här situationer är otroligt mycket viktigare än att laga nåns trasiga hoj! Utan förare så åker hojen ingenstans iaf...

obruT, jag förstår hur det känns, graven blir otroligt konkret :( Hoppas dom värsta såren har börjat lika iaf! :krama

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Jag skrev en tråd här om min pappa när han dog i cancer för 2 år sen. Han är dels orsaken till att jag finns, dels körde han mycket hoj när han var yngre, han lärde mig mecka, han lärde mig att älska teknik, motorcyklar, motorer, flygplan mm, han lärde mig att tänka annorlunda och lösa problemen. Hade det inte varit för honom hade jag vare sig haft en bunt hojar eller suttit här.

Just då kände jag mig otroligt liten och ensam i världen, emotionellt kändes det som att ingen annan kunde vara i min situation. Men jag fick ett otroligt stöd härifrån, som gjorde att jag kände mig lite mindre ensam i min situation, och faktiskt fick lite mer ork att gå vidare. Tack alla för det! Sporthoj är väl till för att hjälpa hojåkare? Jag tycker att hjälp i såna här situationer är otroligt mycket viktigare än att laga nåns trasiga hoj! Utan förare så åker hojen ingenstans iaf...

obruT, jag förstår hur det känns, graven blir otroligt konkret :( Hoppas dom värsta såren har börjat lika iaf! :krama

tack. (vet ej vem du är men du är min vänn nu)

10-20 oktober skulle jag vilja slippa (allt sorgligt händer då)

grillchirre

Bryt mönstret...
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
SV1000S -06
Jag vet oxå hur jävligt det känns.
Förlorade min mor den 27:e Februari i år på grund av hjärtfel, hon blev bara 59.

Farsan blev nyligen 65 och jag ber för att han har många år kvar i sig.

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Min erfarenhet grundas på att alla vänliga människor dör först, hade en polare som dog för 3årsedan världens goaste kille som alltid tog rätt beslut och vart alltid snäll. Dog i sin flickvännsfamn i en bil olycka... =( Men jag lever hellre 30 år som en bra förebild än 100 som en som ingen kommer ihåg!

Str3 R

Guest
Vet hur det känns och ungefär vad du går igenom. Min mamma fick en stroke i sömnen och kom inte i tid till sjukan (1999). Det innebar ett liv i rullstol, halva kroppen var utslagen. Hennes sambo som tog hand om henne fick två år senare en massiv hjärtattack och dog knall och fall. Där låg mamma som inte kunde ringa efter hjälp. Två, tre veckor senare hittades de. Det var den 11 sept 2001, samma dag som terroristerna flög i New York. Jag var arg på min mammas sambo ett halvår efter hennes död men hon kom inte tillbaka för att jag var arg på honom så jag accepterade läget och gick vidare.

Min pappa dog tre år senare i lungcancer – på min bröllopsdag. Jag såg min bröllopsdag som pappas dödsdag och var arg på honom, han hade ju 364 dar till att välja bland men jag kom över det och ser den dagen som just min bröllopsdag.

Livet är hårt och tufft men man kommer för det mesta igen. Kan man lägga saker bakom sig och gå vidare är man en god bit på väg till bra liv trots allt man råkar ut för.

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Tycker att det är bra att det finns människor som kan lyssna här på forumet. Kanske inte alltid är så lätt att prata om sina bekymmer med männniskor i ens närhet. Eller det kanske inte finns någon att prata med heller.

Vet inte vad jag skall skriva för att få dig att må bättre. Har själv en far som gick bort för några år sedan och saknaden är helt enrom! Har lärt mig att leva med det nu men själva sorgen finns ändå kvar.

Att ventilera sig lite ibland känns dock skönt :)

Hopsan

Me like BEER.....mmmmm
Gick med
2 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX750R
Vet hur du känner dig.:krama

Far 54 ...CANCER 1997
Mor 62 ...SLE (Reumatisk sjukdom) 2008

MrTaz

K5Danne
Gick med
22 Oct 2006
Hoj
GSXR 1000 K5
Man ska ta vara på nära o kära man vet aldrig när de e dax

Farsan blev 53 (drunknade) åkte kawa 400:)
Farbror bara 19 (trafikolycka)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...