Min MC blev stulen inatt! Nacka

Ludenben

Med lem
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Nacka
Hoj
zx9r -99
lite OT

Men är det Tjuven som får stå för skadorna på hojjen eller är det du själv?

Ska kolla det med polisen. Skulle gissa på att jag får göra en ny anmälan mot personen som stulit hojen men det är bara en gissning.

Någon annan som har mer koll på det här?
 

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ludvika
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Eftersom du troligen inte får ut vad allt verkligen kostar, se till att begära en slant för psykiskt lidande...
 

Smagatusk

Guest
Ska kolla det med polisen. Skulle gissa på att jag får göra en ny anmälan mot personen som stulit hojen men det är bara en gissning.

Någon annan som har mer koll på det här?

De har alltså fått tag i killen som stal den? Vad hade han att säga till sitt försvar?
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
dags å skaffa stöldfärskring åtminstone nu va? ;)

Ska kolla det med polisen. Skulle gissa på att jag får göra en ny anmälan mot personen som stulit hojen men det är bara en gissning.

Någon annan som har mer koll på det här?

jag skulle nog tro att de blir en till anmälan för stölden samt krav på ersättning av skador som uppstått.
 
Last edited:

Tommy.exe

Guest
Om han blir dömd för stölden, och det bevisas att den åverkan som är, förorsakats av gärningsmannen. Ja, då får du ersättning (Efter att du skickat det till kronolle, och alla hans skulder till staten är betalda. Förutsatt att han ens har en utmätningsbar inkomst). Men självklart så kommer inte killen ha en aning om varför den stod på hans tomt. Nån har ju såklart bara ställt den där när han tröttnade på den.
 

GixxerStranden

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Gsx-r 1000 K6 blå/vit
Bor i eknäs, i det lugnaste området som finns typ. Han måste ha sett mig någon annanstans och kommit på att han vill ha min hoj.

Nu har jag lärt mig att en sån här grej kan hända precis vart som helst.

hehe har boode i eknäs för 2år sen, kan hålla med om att det är ett lungt område :)
 

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Kälvesta
Hoj
Spräckt ram :(
Kul att du får tillbaka hojen! Jag är lite nyfiken på om den var låst med kedja och skivbromslås?
 

singel

Runka.com
Gick med
24 Apr 2006
Ort
Saltsjö-Boo
Hoj
Kawasaki ZX10R
Utrota dessa Jävla MC TJYVAR:mad:
Hagelbrakare i huvudet:död:död:död:död:död:död:död
Bra att du fick hojjen back.
Halvförsäkring kostar 200 spänn till om året hos folksam.
Tänkte oxå kliva ned ett snäpp o pröjsa mindre men det skilde 200kr Då fick de va. Garage Lås och Larm är ett måste ta me fan:yoparty
 

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Kälvesta
Hoj
Spräckt ram :(
Utrota dessa Jävla MC TJYVAR:mad:
Hagelbrakare i huvudet:död:död:död:död:död:död:död
Bra att du fick hojjen back.
Halvförsäkring kostar 200 spänn till om året hos folksam.
Tänkte oxå kliva ned ett snäpp o pröjsa mindre men det skilde 200kr Då fick de va. Garage Lås och Larm är ett måste ta me fan:yoparty

Min personliga erfarenhet är att ha MC i garage (då menar jag en hyrd plats, inte privat garage) är att ge tjyyven tak över huvudet och enklare att kontrollera situationen än om den står öppet. Givetvis ska den vara fastlåst i något samt ha skivbromslås, larm vore bra, det återstår för mig dock.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Kul att några hojar hittar hem igen också.

Bara hoppas att han får en smäll över knogarna med batongen. Klåfingriga jävlar.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Var tnågonstans i Tyresö?????
En adress????

Jag vill minnas att det är lika olagligt i Sverige att hänga ut hojtjuvar som att stjäla själva hojen.

Visst ska personen ha en fet smäll och läras att inte göra om det, men hembesök är sånt de kära ligorna / gängen ägnar sig åt.
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Jag vill minnas att det är lika olagligt i Sverige att hänga ut hojtjuvar som att stjäla själva hojen.

Visst ska personen ha en fet smäll och läras att inte göra om det, men hembesök är sånt de kära ligorna / gängen ägnar sig åt.
Behöver inte handla om hembesök... kan ju vara bra att veta var man skall leta ifall man själv blir av med hojjen. Aldrig fel att veta vilka i området som håller på med sånt.
 

ADA

ADA
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
FireBlade 97 & YZ450F-03
Jag vill minnas att det är lika olagligt i Sverige att hänga ut hojtjuvar som att stjäla själva hojen.

Visst ska personen ha en fet smäll och läras att inte göra om det, men hembesök är sånt de kära ligorna / gängen ägnar sig åt.
En adress är ej olagligt, dessutom är det många stulna mc som hittas i Tyresö.
Jag räkar även bo i Tyresö själv :gnissla och vore tacksam att veta vart det hittas stulna mc....Vad i denna text strider mot PUL och annat skit????:arsele
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top