Min minimoto startar inte .. Tips ? .----

Yeahcagiva

Bigdickie
Gick med
6 Jan 2007
Ort
verkstan...
Hoj
cagiva,kineshoj
Snälla du som verkar så kunnig kan du inte då förklara för oss som inte förstår, du verkar vara så överlägsen!

Visst jag är inte helt säker själv men du verkar ju vara haj på detta så du kan ju förklara!


Hehe.. för att en förbrännings motor som våra kineser har ska starta krävs antändnings källa som är tändsstift i vårat läge och sendan krävs de rätt luft och bränsle mängd för att antändas och sist men inte minst är de ju komprition som har en stor roll för att kunna komprimera färskgaserna och sedan en fin liten gnista på de...

och vad som hänger mitt imot svänghjulet på andra sidan veven kan ju inte på något annat sätt påverka motorns start förmåga än att de ligger lite extra vikt och jag tror att våra kopplingar väger runt 3-4 hundra gram å så lite vikt påverkar inte något nämnvärt motorns vilja att starta och att man byter fjädrar och tror att han har blivit mer lätt startad tycker jag är absurt...


:yoparty
mvh Niklas
 

Extreme_

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2007
Ort
falköping
Hoj
minimoto
jaha okejj xD hehehe .. MEn när du beställde på superbilligt va inte du tvungen å gå till bankgiro å betala där först lr ? mvh

ASså fan vad jag hatar när det tar tid när man beställler något
 
Last edited:

Extreme_

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2007
Ort
falköping
Hoj
minimoto
jag har beställt en tändspole å så måste jag gå till bankgiro och betala hur göra man det ?`har aldrig gjort de innan
 

Extreme_

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2007
Ort
falköping
Hoj
minimoto
FAaa n kan felet vara ?????????????????? JAg har köpt en ny tändspole och en ny tändstift men den startar inet =S ... ?????????????????
 

NSR125_94

Njuubie
Gick med
31 Dec 2006
Ort
Arbrå
Hoj
Honda NSR 125 -98 ||| Honda cr 250 -91
FAaa n kan felet vara ?????????????????? JAg har köpt en ny tändspole och en ny tändstift men den startar inet =S ... ?????????????????


Kolla om tändstiftet är blött eller torrt. Äre blött så ska det gå och starta. Äre torrt kan det vara förgasaren eller det som sitter emellan motorn och förgasaren som släpper in bensin. Får den gnista men den nya tändspolen och tändstiftet? Testa koppla bort dödarknappen och starta. Själv skruvade jag bort dragkåpan och tog en skruvdragare och skruvade igång den :yoparty . Men du får vara försiktig om du ska göra så. Du kan ochså hälla i lite soppa i tändstiftet eller tändstifthålet. Hur mkt du ska hälla i vet jag inte.
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top