Min missekatt också lämnat in. =(

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Läste häromdagen om Musse som försvann till katthimlen.

I lördags ringde mina föräldrar och sa att vår gamla Ronja blivit blind och att de var på väg till veterinären. De fick åka en sväng förbi mig så jag fick säga hejdå till henne.

Jag var lite dryft 3 små år när vi köpte Ronja och vid alla tillfällen när alla andra bara är i vägen och jobbiga så fanns hon alltid där, ville alltid ha sällskap, ville alltid bli kliad. En katt är fan underbart sällskap när man vill vara i fred men ändå ha sällskap.

Kommer ihåg när jag flyttade hemifrån, då såg jag Ronja överallt, man hade lagt en svart tröja i soffan så 'jaa, vad gör hon här' tills man insåg att det var en tröja eller dylikt. Senaste 3-4 åren har jag bara träffat missen nångång i veckan eller så men hon har ju alltid funnits där, man har alltid fått hälsa på henne. Det får jag inte nu. Aldrig nånsin. Fick träffa henne en sista gång i lördags, hennes pupiller var stora tomma svarta hål. Kommer aldrig glömma den tomma blicken.

Över 20 år blev hon så helt oväntat var det inte, vi har skojat om det i säkert 5 år men det hjälper ju inte.

Ha det bra i missehimlen Ronja.

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
To be continued...
Verkligen en sorgsen berättelse. Det är inte alla som fattar att en katt är en familje-medlem, och inte en kul sak.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Tråkigt att höra. Vet hur det känns, då jag har haft katter i hela livet. Det ÄR en familjemedlem som har gått bort. :(

Vila i frid Ronja, och hälsa Svarten, Gustav, Agaton, Rosa-Munda, Svanson, Simon och "Stackars Katten".

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
sege skrev:
Läste häromdagen om Musse som försvann till katthimlen.

I lördags ringde mina föräldrar och sa att vår gamla Ronja blivit blind och att de var på väg till veterinären. De fick åka en sväng förbi mig så jag fick säga hejdå till henne.

Jag var lite dryft 3 små år när vi köpte Ronja och vid alla tillfällen när alla andra bara är i vägen och jobbiga så fanns hon alltid där, ville alltid ha sällskap, ville alltid bli kliad. En katt är fan underbart sällskap när man vill vara i fred men ändå ha sällskap.

Kommer ihåg när jag flyttade hemifrån, då såg jag Ronja överallt, man hade lagt en svart tröja i soffan så 'jaa, vad gör hon här' tills man insåg att det var en tröja eller dylikt. Senaste 3-4 åren har jag bara träffat missen nångång i veckan eller så men hon har ju alltid funnits där, man har alltid fått hälsa på henne. Det får jag inte nu. Aldrig nånsin. Fick träffa henne en sista gång i lördags, hennes pupiller var stora tomma svarta hål. Kommer aldrig glömma den tomma blicken.

Över 20 år blev hon så helt oväntat var det inte, vi har skojat om det i säkert 5 år men det hjälper ju inte.

Ha det bra i missehimlen Ronja.
3 av mina katter har gått och dött, jävla bilar att köra över dom..... :mad:
alla var 8 år när det hände :(

Micke N

SDK #2173
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducati 998
sege skrev:
Kommer ihåg när jag flyttade hemifrån, då såg jag Ronja överallt, man hade lagt en svart tröja i soffan så 'jaa, vad gör hon här' tills man insåg att det var en tröja eller dylikt.
Trist att ni behövde avliva katten.
Jag har också växt upp med en katt i familjen och precis som du säger så är katter helt underbart sällskap när man vill vara ensam.
Även om det var 4 år sen vi var tvungna att avliva Pepsi, som han hette, så tittar jag alltid på hans favoritställen så fort jag kommer hem till mina föräldrar.
Blir alltid lika besviken när han inte är där. :(
Dessutom så händer det väldigt ofta att jag drömmer om honom fortfarande.
Vill så gärna ha en ny men jag vill inte ha en innekatt så jag måste nog köpa ett hus först.
Hoppas Ronja och Pepsi träffas i katthimlen :)

/Micke

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
*tröstkramar!*

Min lilla vintervita dvärghamster Signe lämnade in igår, inte ens ett år gammal... :(

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Micke N skrev:
Trist att ni behövde avliva katten.
<snipp>
Vill så gärna ha en ny men jag vill inte ha en innekatt så jag måste nog köpa ett hus först.

Hoppas Ronja och Pepsi träffas i katthimlen :)

Mjo, man har ju hoppats på att hon bara ska somna in och inte vakna de senaste åren, nu blev det inte så.

Jag kommer garanterat skaffa katt i framtiden, tycker dock det är lite taskigt att stänga in en katt i en etta när jag är hemma alldeles för lite så det blir ingen nu.

Ronja och Pepsi skaffar en massa söta kattungar som gpf kan leka med när han har tråkigt där uppe! :rolleyes:

wheelieman

I 300 kan ingen höra dig skrika
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Den enda jag har kvar står i bokhyllan
Frida skrev:
Japp, hon är väldresserad :D

Väldresserad och väldresserad, snarare gravt psykotisk med klara störningar. Möjligtvis lite söt också.

Fick den här på mailen idag...

Bifogat

• Element.jpg
    Element.jpg
    14.7 KB · Visningar: 84

Polly

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
Nä, den är såld :(
wheelieman skrev:
Väldresserad och väldresserad, snarare gravt psykotisk med klara störningar. Möjligtvis lite söt också.

Fick den här på mailen idag...
Sådan matte, sådan kisse.

Polly

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
Nä, den är såld :(
sege skrev:
Det enda du gör är äter, sover, blir kliad bakom örat, hatar att duscha och kramar element? :3freak

Citerar igen då: gravt psykotisk med klara störningar. Möjligtvis lite söt också.

Men jag kramar gärna element oxå, den där ställningen såg trevlig ut :banana

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...