Min musse har lämnat in..

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Av rädsla för att det du berättar om ska hända så får mina katter vara innekatter, dom trivs utmärkt ändå, och så sover jag bättre om jag vet att dom är säkra.
Har katten bara en kattkompis att leka med så kan man lika gärna ha den inne.

Mr Eastman

retard? ja tack!
Gick med
28 May 2003
Hoj
Vill ha en SuperRetard!
Anneli.a skrev:
:(

För precis ett år sen idag avlivade jag min femtonåriga bordercollie Pi, som alltid varit med mig i vått o torrt och var mycket av en livlina för mig.
När det var dags, låg jag brevid henne och höll om och klappade henne på golvet hos veterinären. Mina föräldrar var med, men min mamma orkade inte vara med in i det sista.
Jag kände hur livet långsamt försvann ur henne, och jag kan inte i ord beskriva värken av saknad och osäkerheten hon lämnade i mig.
"De var ju bara en hund" kläcker folk ur sig, och javisst hon var bara en hund, men hon var min hund, min vän, min familj, och hon fanns där större delen av det "vuxna" liv jag hunnit med.
Idag lyser ett nytt ljus på hennes grav under ett träd hos mina föräldrar, hon är sörjd och saknad som vilken familjemedlem som helst, för det är ju precis det hon var.

*tröstkramar*

Fick en stor klump i halsen o vart våt i ögat när jag läste din text, jag hade för
ca 2 år sen en hund som hette Smirno, hade honom i ca 10 år sen utvecklades
det ett fel i höften på honom så att han bara kunde gå på 3 ben, vi tyckte det
var bäst för honom att avliva.. höll om honom när han tog sina sista andetag
hos vetrinären... 4 veckor senare fick vi veta att våran 8 år gamla katt fått
magcancser och inte hade mer än en vecka kvar att leva.. satt med då också
hos vetrinären.. känner fortfarande en stor saknad efter dom båda!

Lider verkligen med dig Rodentboy!

Mvh Niklas

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
maverick_750rr skrev:
Sen heter det: mina älskling kommer den 4 november.

INTE: mina älskling kommer....
Mina är pluralis. En hoj - singular - blir MIN hoj. :fatta!

750RR
Bra rättat där mavve :rolleyes:

Vet hur det känns, fick min katt mörris(Mouris, tror jag det skulle va) när jag var bara några månader gammal... han var en trogen kompis i över 15år innan han fick avlivas :(

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
haha oookej mavve. du hade rätt för en gångs skulle. Jag vet hur det ska stavas, men ibland skriver man för fort.

Biker78

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart Kawwa o en svart Sucka
Beklagar sorgen :( På den tiden jag bodde hemma så va ja med om två katter som dog. Den ena låg o vila sig i kurvan på vägen (villaområde, slöa katter) den andre låg död bakom videon när jag kom hem, när sånt händer känns det för jävligt! är väl därför man inte skaffat nån katt har ju tänkt tanken, men man saknar dom så mycke när dom lämnar en..

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
trist.

inga av mina kissekatter har dött. min katt-karriär är inte så lång än, men innan dess hade jag marsvin. fem marsvin gick åt innan jag insåg att marsvin dog för ofta, och då blev ändå en av dom sex år gammal. mamma hann bli hö-allergiker också.

hela natten sov jag med lill-katten, nyss tittade jag på nyheterna med vildkatten och nu sover stora katten på min soffa. ju fler katter, desto mer får man ut av dom. :)

av nåt skäl blir man ägare till fler och fler katter hela tiden. kanske är det för att man inte ska bli alldeles ensam när en av dom försvinner till gpf, som också behöver katter. alla borde ha katter.

skaffa en ny katt! det blir nog bättre än att inte ha någon alls.

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
anja skrev:
trist.

inga av mina kissekatter har dött. min katt-karriär är inte så lång än, men innan dess hade jag marsvin. fem marsvin gick åt innan jag insåg att marsvin dog för ofta, och då blev ändå en av dom sex år gammal. mamma hann bli hö-allergiker också.

hela natten sov jag med lill-katten, nyss tittade jag på nyheterna med vildkatten och nu sover stora katten på min soffa. ju fler katter, desto mer får man ut av dom. :)

av nåt skäl blir man ägare till fler och fler katter hela tiden. kanske är det för att man inte ska bli alldeles ensam när en av dom försvinner till gpf, som också behöver katter. alla borde ha katter.

skaffa en ny katt! det blir nog bättre än att inte ha någon alls.

Jo, inte helt omöjligt att det blir en ny katt.

Skulle tro att det blir bondkatt igen..eller finns det nån annan ras som det blir lite storlek på? Vill inte ha nån liten mesig dvärgkatt eller nåt o inte nån som hårar ner överallt heller...brudmagnet är också ett plus.. ;)

Pellert

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
...jupp...en röd.
Rodentboy skrev:
Jo, inte helt omöjligt att det blir en ny katt.

Skulle tro att det blir bondkatt igen..eller finns det nån annan ras som det blir lite storlek på? Vill inte ha nån liten mesig dvärgkatt eller nåt o inte nån som hårar ner överallt heller...brudmagnet är också ett plus.. ;)
Amerikansk skogskatt är den största tamkatten har jag för mig. Men raskatter är inte billiga, däremot en katt med norsk skogskatt i sig borde bli hyfsat stor. Kan kanske vara värt att titta efter en sån i alla fall. (Letade stora katter för ett par år sen också.)

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Pellert skrev:
Amerikansk skogskatt är den största tamkatten har jag för mig. Men raskatter är inte billiga, däremot en katt med norsk skogskatt i sig borde bli hyfsat stor. Kan kanske vara värt att titta efter en sån i alla fall. (Letade stora katter för ett par år sen också.)

Nackdelen med norsk skogskatt är ju att de är så håriga..vill inte ha massa ludd över hela hemmet. Amerikansk skogskatt ska undersökas.

En siames hade egentligen kunnat funka också..de ser åtminstone elaka ut...

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Har nog ångrat mig ang. katter med massa päls. :kär

Bifogat

• maine-coon_kitten.jpg
    maine-coon_kitten.jpg
    28.4 KB · Visningar: 48

Pellert

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
...jupp...en röd.
Rodentboy skrev:
Nackdelen med norsk skogskatt är ju att de är så håriga..vill inte ha massa ludd över hela hemmet. Amerikansk skogskatt ska undersökas.

En siames hade egentligen kunnat funka också..de ser åtminstone elaka ut...
Jo, det är sant. Men det funkar nog om det är en blandras.

Amerikansk skogskatt är som sagt rätt dyr, jämförbart med en hund ungefär. Tror att rasnamnet är Maine Coon men jag är osäker.

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Pellert skrev:
Den ser nästan ut som ett litet lodjur med tofsarna på öronen! :rock

Det är faktiskt en Maine Coon på bilden..fast liten då såklart..:)

Vad jag vet så kostar de nog en ganska hyffsad hög med kosing..får undersöka närmare. om de inte kostar mer än en hund så är det ju lunch, men man vet ju aldrig..kanske tokdyrt..

Pellert

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
...jupp...en röd.
Rodentboy skrev:
Det är faktiskt en Maine Coon på bilden..fast liten då såklart..:)

Vad jag vet så kostar de nog en ganska hyffsad hög med kosing..får undersöka närmare. om de inte kostar mer än en hund så är det ju lunch, men man vet ju aldrig..kanske tokdyrt..
Jag såg ett pris runt 5-6000:- någon gång, men jag är inte säker på att det stämmer. Det finns nog info om uppfödare någonstans på nätet! Lycka till!

snobben

stunt4life
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
ktm & suzuki
jag har en norsk skogskatt och en bondkatt. om du ska ha en renrasig så kostar det vilken ras du än väljer.

siameser ser ut som skit :fakta

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...