Min nya hoj =D=D

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
MXRM skrev:
2261453 Passar på att fråga, jag köpte hojen ostrypt (strypt på pappret) helt ny.
Det finns ju en "varvtalsstrypning" på aprilia rs125 som skall gå i någonstans vid 5000-6000 rpm. Finns denna på min hoj med? Jag tycker jag känner av någonform av effektsänkning vid det varvtalet, det känns som om man ligger på det varvtalet i 80-90 så kan minsta lilla motvind sänka hastigheten. Är det bara en redig ketchup effekt eller finns varvtalsstrypningen på min hoj med?
Vilken växel kör du då? 6:an antar jag eftersom det går så pass fort och då säker minsta motvind farten garanterat.

Tvitakt är inte gjort för de låga varvtalen.

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
Lundgren skrev:
2261464 Vilken växel kör du då? 6:an antar jag eftersom det går så pass fort och då säker minsta motvind farten garanterat.

Tvitakt är inte gjort för de låga varvtalen.
precis och grattis till hojen!

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
:D Nu har jag gjort ett missförtånd här. Blandade ihop denna tråden med den andra lyckliga jäveln som fått en Aprilia RS 125 06
:fatta! på mig själv, borde vara lite mera vaken :tungan

Men vi vill ändå se mer bilder på din gör snygga MX :7peta

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
Nej men gud vilken ful hoj.

Jag råkar ha en likadan :hihi

Ja, det sitter en varvtals strypning. Det är en brygga som ska klippas i CDI boxen. Finns info, sök.
Det sitter även en tratt och en katalysator i kröken.
Sen måste avgasporten kopplas in, kontakten sitter under tanken, plocka av kylvingar, sadel och sidokåpor så ser du den guld färgade solenoiden (Vänster sida sett bakifrån). Följ kontaken från den. Kontaken som den ska in i sitter bredvid nånstans.

Sen har du en ostrypt kanonhoj.
Kan dock rekommendera att du spänner bakfjädringen, den är ruskigt mjuk.
Med skjuts så är den mycket låg, slår inte i bott eller så men den blir så låg att fotpinnarna kan ta i marken om du kör aggresivt med skjuts.

//Svanen

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Svanen skrev:
2262672 Nej men gud vilken ful hoj.

Jag råkar ha en likadan :hihi

Ja, det sitter en varvtals strypning. Det är en brygga som ska klippas i CDI boxen. Finns info, sök.
Det sitter även en tratt och en katalysator i kröken.
Sen måste avgasporten kopplas in, kontakten sitter under tanken, plocka av kylvingar, sadel och sidokåpor så ser du den guld färgade solenoiden (Vänster sida sett bakifrån). Följ kontaken från den. Kontaken som den ska in i sitter bredvid nånstans.

Sen har du en ostrypt kanonhoj.
Kan dock rekommendera att du spänner bakfjädringen, den är ruskigt mjuk.
Med skjuts så är den mycket låg, slår inte i bott eller så men den blir så låg att fotpinnarna kan ta i marken om du kör aggresivt med skjuts.

//Svanen
Låter som om du pratar av erfarenhet :tomten

MXRM

.
Gick med
28 Jun 2004
Hoj
Z750 - 08
Hojen är ju ostrypt från fabrik, vilket också märks. Är det verkligen så att jag måste koppla in avgasporten etc. ?
CDI-boxen kan jag förstå, men det verkar skumt att avgasporten skulle vara urkopplad när den kommer ostrypt från italien.
HEJS

>Hanning<

Mr Hanning
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Yamaha R1 -99
MXRM skrev:
2262933 Hojen är ju ostrypt från fabrik, vilket också märks. Är det verkligen så att jag måste koppla in avgasporten etc. ?
CDI-boxen kan jag förstå, men det verkar skumt att avgasporten skulle vara urkopplad när den kommer ostrypt från italien.
HEJS

har för mig att de är så även på RSen, eller är jag helt ute och cyklar? :va

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
MXRM skrev:
2262933 Hojen är ju ostrypt från fabrik, vilket också märks. Är det verkligen så att jag måste koppla in avgasporten etc. ?
HEJS

Om inte avgasporten är urkopplad så är den ju inte strypt enligt svensk lag i och med att den får mer än 11kw..?
Du märker iof det berömda rycket runt 8500rpm om den är inkopplad.

Han jag köpte den av kopplade in den åt mig, han tyckte den gick så klent original :tungan

Lundgren skrev:
2262716 Låter som om du pratar av erfarenhet :tomten

:hihi

MXRM

.
Gick med
28 Jun 2004
Hoj
Z750 - 08
Svanen skrev:
2265292 Om inte avgasporten är urkopplad så är den ju inte strypt enligt svensk lag i och med att den får mer än 11kw..?
Du märker iof det berömda rycket runt 8500rpm om den är inkopplad.

Han jag köpte den av kopplade in den åt mig, han tyckte den gick så klent original :tungan

:hihi

Hehe, isåfall är min avgasport inkopplat. Men då kvarstår cdi frågan.
tack för svare svanjäveln ;)

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...