Zmurfen
.
Här har vi denJoker skrev:Vill se bild nu!
Även din hoj också, HusabergForce!
Här har vi denJoker skrev:Vill se bild nu!
Även din hoj också, HusabergForce!
borggren skrev:Hej alla glada....nu har jag varit ute o lekt lite med min nya hoj....
Ni som inte vet, köpte ju en ny -02 i mars i år som jag kraschade med och bla. krossade mitt högra knä med den...
-02 hade jag slipon och lite annan bestyckning och 16kuggars men annars standard.
-04...Fy faan vilken skillnad på hojen, fjädringen e mjukare
Motorn HELT annorlunda....så snäll, inte det grymma draget på låga varv (lite trist) men säker lättare att köra på bana
Starta kanon på elen (bra med mina knän)
Registret e sååååå lungt o odramatiskt.....vet inte med verkar som att den drar mkt längre....
Verktygssatsen har dom lagt ner lite pengar på denna gången
Allt går så lätt, gashandtaget, kopplingen.
Fick med nya drev o kedja (inte kollat om det e annan utväxlig ännu)
Men man kan faan tro att den e gjord för autobahn....givaren i framhjulet har de missat på min vet inte hur fort den går.....men jag lovar....FORT e det för en motard...varför detta? hoppar ju fram på vägar dör bilar åker kring 90km/h
Skall kolla detta mer...
Någon som sett eller hört mer om skillnaden på gamla o nya husan.
Skulle vilja ha bromskurvor
16/38 = fi fan. Fast det är nog bara bra. Om du tyckte den drog starkt på låga verv emd den utvälingen kan du gissa hur den känns med 15/42 som är original på min....Tom Byron skrev:Om du tyckte den var slö så satt det iaf 16/38 på min org. Hur var det med din?
Supermoto skrev:16/38 = fi fan. Fast det är nog bara bra. Om du tyckte den drog starkt på låga verv emd den utvälingen kan du gissa hur den känns med 15/42 som är original på min....
Jag har 14/15/16/17 fram att alternera mellan på samma bakdrev. Funkar utmärkt för all typ av körning och man kan använda samma kedja hela tiden. 17 finns egentligen inte till Husa utan jag använder ett Qvarna-drev som kräver lite meck innan det är på plats (första gången). Med 38 bak kommer du nog inte behöva större än 16 fram och kan i extremfall (borde inte behövas) köra med 13 fram.
åååååhhhhhhhh vad taskigt...Tom Byron skrev:Ja vi få se, nu ska jag ut på första riktiga turen, hoppa i gore-tex å mufsimufshandskar mm.......... ta en tur på lander lixom...........
Supermoto skrev:åååååhhhhhhhh vad taskigt...
HEDA HUSA HEDA HUSA HEDA
Tom Byron skrev:Åhhh, skoj
EN fråga e sexan sådär sjukt högt växlad jämnfört med femman? Alltså ett stort steg.
*lite kall om fossingarna*
Nu ska vi skölja av moped
borggren skrev:JA sexan e sån, mkt bra om man åker lite väg...
16/38 sitter på ja....och 15/40 inkl ny kedja föjlde med....
jag tycker med att den sticker i väg...men inte alls som min förra men den var det ju "lite" gjort på....så "hemskt" vrid på låg o mellan varven....lite svår körd
borggren skrev:
Glömde ju tacka KTM att de lärt Husaberg att göra en RIKTIG reservdels bok som följer med hojen...
Och tack för att serviceintervallerna e mindre täta....
MackeNo1 skrev:Vad är det för service intervaller på -04?
Holy Rider skrev:Här kommer en fin bromskurva allefall
Nänä detta funkar inte 4 är min hehe men hojen är fin!HusabergForce skrev:Här har vi den
Tom Byron skrev:3tim alt 20liter soppa står det, men efter varje bandag låter väl lämpligare......
Sedan stod det längst ned *Snaildudes like Macke No1 can skip every second service since that drivingstyle don´t make the same amount of stress on the engine*
'
'
MackeNo1 skrev:Fan va schysst! Då slipper ju jag mecka så mycket Kom precis hem från Falun, har varit o hämtat en Husqvarna 570 TE som polaren har köpt. Lite sugen blir man ju...
3timmars service intervall? Då är det väll kortare än förut? På 02-03 är det väll 5h?
Nä, nu ska jag åka o Bowla och dricka öl Blir CH i gävle ikväll
Tom Byron skrev:Hojta om du är istan så kan vi dejta å känna å klämma lite.
Råckster får ju storhetsvansinne ifall du shoppar en HVA :kocko
borggren skrev:Jag kan ju hojta till för jag brukar ju vara i din stad...
Tom Byron skrev:supernice, gör det.
En fråga, har du lyft på din tank??
borggren skrev:Nej hur så?, de tog strypningarna på affären
Tom Byron skrev:Min tank ligger å skaver på trottelsensorn på vänstra sidan, ....men jag har vridit den lite. Det går med orginalrören men inte med FPt då tar soppanippeln i
Ska du ha motard så ska du ha husky! =).. det e det bästa...MackeNo1 skrev:Fan va schysst! Då slipper ju jag mecka så mycket Kom precis hem från Falun, har varit o hämtat en Husqvarna 570 TE som polaren har köpt. Lite sugen blir man ju...
3timmars service intervall? Då är det väll kortare än förut? På 02-03 är det väll 5h?
Nä, nu ska jag åka o Bowla och dricka öl Blir CH i gävle ikväll
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |