min polares uppkörning

Daniel-L

el capitan
Gick med
19 Mar 2003
Ort
gbg
Hoj
none
Kompisen körde upp idag i det roliga vädret! Han klarade allt kanon bra, men när han skulle ta sats för 90bromsningen testade han att bromsa när han var på väg upp för att vända. Tyvär vurpade han, sedan reste han sig för att avsluta uppkörningen, MEN kontrollanten tyckte att han hade missat sin chans :( .Jag O han fattar inte vad det har med uppkörningen att göra alla kan vurpa särskilt i reng :confused: :mad: . Kan man överklaga detta med tanke på att det inte finns några uppkörningar förän i agusti?
 

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
Det underlättar inte att överklaga! men betala in alla agifter så fort det går sen ringer man ett par ggr om dagen och jagar spilltider så skall det nog gå fortare än augusti
 

Daniel-L

el capitan
Gick med
19 Mar 2003
Ort
gbg
Hoj
none
Mcbudet skrev:
Det underlättar inte att överklaga! men betala in alla agifter så fort det går sen ringer man ett par ggr om dagen och jagar spilltider så skall det nog gå fortare än augusti
Kanske det men det är j**ligt surt att missa för nåt som inte ingår i uppkörningen.
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Det är ju ett helhetsintryck det baseras på. Från sekunden kontrollanten lägger ögonen dig när du värmer upp tills du har fått lappen i handen är det uppkörning som gäller.
 

Daniel-L

el capitan
Gick med
19 Mar 2003
Ort
gbg
Hoj
none
John Holmes skrev:
Det är ju ett helhetsintryck det baseras på. Från sekunden kontrollanten lägger ögonen dig när du värmer upp tills du har fått lappen i handen är det uppkörning som gäller.
Jojo men killen gjorde mycket bra ifrån sig genom hela uppkörningen. Som du säger själv "helhetsintryck" inte bara en tabbe som dessutom inte ingick i uppkörningen.
 

FarstaStrandMannen

Back on track
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CR 250
Mycket märkligt, en snubbe på min trafikskola behövde inte göra bromstest från 90 pga regnet. Trafikinspektören tyckte att det var för stor risk för vattenplaning... Nu snackar jag om hans uppkörning dvs...
 

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
Visst är det surt men kan man inte hålla sig på hjulen under dom 50min uppkörningen tar så förtjänas inget körkort, tyvärr så är det så!
Daniel-L skrev:
Kanske det men det är j**ligt surt att missa för nåt som inte ingår i uppkörningen.
 

Daniel-L

el capitan
Gick med
19 Mar 2003
Ort
gbg
Hoj
none
Mcbudet skrev:
Visst är det surt men kan man inte hålla sig på hjulen under dom 50min uppkörningen tar så förtjänas inget körkort, tyvärr så är det så!
Nu pratar vi inte torr asfalt det rengnade hela tiden!
 

Daniel-L

el capitan
Gick med
19 Mar 2003
Ort
gbg
Hoj
none
ConfuseD skrev:
Om man rasar under uppkörningen så är det väl självklart att man kuggat.
Om man missar garagevändningen får man försöka igen. Menar du om en som ska köra upp för B,kort ska missa uppkörningen för att han/hon råkade backa på en bil som står parkerad en bit ifrån när han/hon är iväg o hämtar bilen. Jag tcker att de ska koncentrera sig på uppkörningsmomenten för att alla råkar ut för nåt obehagligt i trafiken nångång.
 

ConfuseD

Numera Körkortslös.
Gick med
6 Jun 2003
Ort
Bergshamra
Hoj
R1 -01
Daniel-L skrev:
Om man missar garagevändningen får man försöka igen. Menar du om en som ska köra upp för B,kort ska missa uppkörningen för att han/hon råkade backa på en bil som står parkerad en bit ifrån när han/hon är iväg o hämtar bilen. Jag tcker att de ska koncentrera sig på uppkörningsmomenten för att alla råkar ut för nåt obehagligt i trafiken nångång.

När man är inne på körgården och kör så pågår uppkörningen, om man rasar då när man är på väg bort för att vända inför 90bromsningen så har man ju rasat under uppkörningen. Självklart ska man inte klara det då.
Då har man till 100% bevisat att man inte kan köra i regn och ska därmed inte ha nått körkort.. Over and out.
 

Daniel-L

el capitan
Gick med
19 Mar 2003
Ort
gbg
Hoj
none
ConfuseD skrev:
När man är inne på körgården och kör så pågår uppkörningen, om man rasar då när man är på väg bort för att vända inför 90bromsningen så har man ju rasat under uppkörningen. Självklart ska man inte klara det då.
Då har man till 100% bevisat att man inte kan köra i regn och ska därmed inte ha nått körkort.. Over and out.
Borde man inte få ett försök till som med allt annat på uppkörningen? :confused:
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Daniel-L skrev:
Borde man inte få ett försök till som med allt annat på uppkörningen? :confused:

Du har väl bara ett försök på 70 och 90 bromsningen. Ser dom en okontrollerbar manöver då så vill dom inte riskera att se en till.
 

Daniel-L

el capitan
Gick med
19 Mar 2003
Ort
gbg
Hoj
none
Va fan pratar ni om det var inte i vändningen som han vurpade.
Han var på väg upp för att senare vända o göra 90 bromsingen och testade att bromsa i 90km/h(på väg upp bort ifrån där man ska brommsa inför kontrollanten).
 

ConfuseD

Numera Körkortslös.
Gick med
6 Jun 2003
Ort
Bergshamra
Hoj
R1 -01
Daniel-L skrev:
Borde man inte få ett försök till som med allt annat på uppkörningen? :confused:

Om du missar hinderbanan med en halv sec så får du ju ett till försök och det är ju rätt, men att krasha är ju inte direkt ett litet fel. vad händer när han bromsar omkull sig ute i trafiken och glider över i fel körfällt lr nått. Uppkörningen kör man för att bevisa att man kan köra hoj, om man vurpar så har man ju klart bevisat att man inte kan köra.
 

Daniel-L

el capitan
Gick med
19 Mar 2003
Ort
gbg
Hoj
none
ConfuseD skrev:
Om du missar hinderbanan med en halv sec så får du ju ett till försök och det är ju rätt, men att krasha är ju inte direkt ett litet fel. vad händer när han bromsar omkull sig ute i trafiken och glider över i fel körfällt lr nått. Uppkörningen kör man för att bevisa att man kan köra hoj, om man vurpar så har man ju klart bevisat att man inte kan köra.
Säg det till alla de som vurpar dagligen. Du kanske ska dra deras kort då?
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Daniel-L skrev:
Va fan pratar ni om det var inte i vändningen som han vurpade.
Han var på väg upp för att senare vända o göra 90 bromsingen och testade att bromsa i 90km/h(på väg upp bort ifrån där man ska brommsa inför kontrollanten).

Jaha, jag läste lite fel. Men om det var i en inbromsning så är det klart att han skulle klarat körkortet. Att kunna bromsa är ju inte alls så viktigt som alla säger :rolleyes:
 

Daniel-L

el capitan
Gick med
19 Mar 2003
Ort
gbg
Hoj
none
Rigge skrev:
Jaha, jag läste lite fel. Men om det var i en inbromsning så är det klart att han skulle klarat körkortet. Att kunna bromsa är ju inte alls så viktigt som alla säger :rolleyes:
Jag tycker att han borde fått ett försök till . jag skulle vilja se ett gäng som har kortet vara ute o brommsa i 90 på kortast möjliga sträcka i reng, Nån om inte några lär vurpa de ska ju ha kvar sina kort för det. :rolleyes:
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Daniel-L skrev:
Jag tycker att han borde fått ett försök till . jag skulle vilja se ett gäng som har kortet vara ute o brommsa i 90 på kortast möjliga sträcka i reng, Nån om inte några lär vurpa de ska ju ha kvar sina kort för det. :rolleyes:

Kan man inte bromsa bara för att det är lite vatten på backen ska man inte ha kortet kvar :fakta

Sen finns det nog en hel del folk som inte tycker att jag ska ha körkort heller, men nu råkar jag ha det ändå.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top