DwD skrev:säger bara en sak,
RÖSTAR RÖTT=SKENFÖRSÄKRA
dvs, låta andra betala för dig!
Ugluk skrev:Det här var något av det dummaste och mest förolämpande jag läst på sporthoj sedan nystarten.
Tänk eller håll käften din dumdryga lilla roffare!
Chrille skrev:Hade hojåkat inneburit att jag blivit moderat så hade jag slutat köra hoj och det är inte ett uns humor i det konstaterandet, men det är min personliga åsikt och innebär inte att det är ok för migatt kasta skit på folk för att de är blå.
Okej, lite onödigt starka ord kanske.Lisa skrev:Du verkar ju snäll och fördomsfri................
valmers skrev:Vad menar du? Mig får du gärna mobba.
OLJEKYLD GSXR skrev:Jag kommer aldrig att rösta blått, beroende på att jag inte har deras syn på människor. Jag köper heller inte att allt ska vara privatiserat och kostnadseffektivt, men det är bara min ide.
sgtpepper skrev:Eh, jag skiter väldigt mycket i vad han har skrivit för motioner om jakt, trädgårdstomtar, stålindustrin eller annat ointressant.
Nimbus skrev:Skulle du kunna ta och utveckla denna blåa människosyn som låter så rå?
Berätta gärna om din mykin mer humanare och solidariska dito när du ändå håller på.
...
Du förstår mig inte. Jag har inget emot ansvarsfull jakt och det är mycket möjligt att jag skulle finna Jan-e:s motioner om jakt idiotiska, men det var INTE DET SOM VAR POÄNGEN!Mekus skrev:Kom ihåg att du sa det den dagen då du börjar köra på vilt minst 2 ggr per dag för att nån tjomme uppe i riksdagen har drivit igenom ett totalförbud på allt vad jakt heter, sen kan ju Jan-e springa där med sina p-piller för älgar mm
Chrille skrev:
Privatisering av den svenska hälsan är ett påhitt som bottnar i ren j-a dumhet, egoism och självbelåtenhet över den egna plånboken.
Lisa skrev:Kanske är det så att den svenska sjukvården inte fungerar så bra att privata alternativ är ett måste? Bara för att man är Moderat behöver väl inte det betyda att man vill privatisera allting? Du har verkligen intressanta vinklingar.......
Chrille skrev:Gå hellre hem och berätta för dina föräldrar att du har råd att köpa en riktig vårdplats åt dem när de blir gamla, köp en dyr sjukförsäkring åt din fru och dina barn. Bestäm dig för att INTE hjälpa din whiplash-skadade syster med sjukförsäkring, det kan hon fixa själv långtidssjukskriven som hon är det slappa stycket!
Med andra ord, välj vilka av dina familjemedlemmar och vänners liv som är mer värda än andra och hjälp dem med en dyr sjukvårdsförsäkring. De andra kan skaffa sig en billig...om de har råd de slappa j-arna
Privatisering av den svenska hälsan är ett påhitt som bottnar i ren j-a dumhet, egoism och självbelåtenhet över den egna plånboken.
Och när du sen säger: "Det blir ju ingen skillnad ju, vi måste ju lagstadga så att alla köper en likvärdig sjukförsäkring för allas hälsa är lika mycket värd!!!"...... men men, då kan vi ju lika gärna betala för hälsovården genom staten väl? Utan privata intressenters inblandning?
Så enbart tack vare privatiseringen av den svenska hälsan så är är moderaterna lika motbjudande för mig som Miljöpartiet pga sin otroligt korkade "gröna skatteväxling"...
John Holmes skrev:Öhhh,,, hur fan gick den där uträkningen till...
Valen skrev:... Så jag frågar återigen: vad är det som fungerar så bra med sjukvården som du försöker lyfta fram? Personligen skulle jag gladeligen lägga några procent av min lön på försäkring som garanterade mig den vård jag faktiskt betalar för.
John Holmes skrev:Varsågod! Ordet är ditt.
Chrille skrev:Gå hellre hem och berätta för dina föräldrar att du har råd att köpa en riktig vårdplats åt dem när de blir gamla, köp en dyr sjukförsäkring åt din fru och dina barn. Bestäm dig för att INTE hjälpa din whiplash-skadade syster med sjukförsäkring, det kan hon fixa själv långtidssjukskriven som hon är det slappa stycket!
Med andra ord, välj vilka av dina familjemedlemmar och vänners liv som är mer värda än andra och hjälp dem med en dyr sjukvårdsförsäkring. De andra kan skaffa sig en billig...om de har råd de slappa j-arna
Och när du sen säger: "Det blir ju ingen skillnad ju, vi måste ju lagstadga så att alla köper en likvärdig sjukförsäkring för allas hälsa är lika mycket värd!!!"...... men men, då kan vi ju lika gärna betala för hälsovården genom staten väl? Utan privata intressenters inblandning?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|