Min politiska övertygelse...och dess fall

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 660
att henne puckade motion sen råsågades av trafikutskottet(s) säger väl en hel del... som sagt, korkat att vara arrogant enkelspårig...

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -01
Visste inte att trafikutskottet hade sågat hennes motion...jaja, jag kanske hetsar upp mig i onödan...

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
DwD skrev:
säger bara en sak,

RÖSTAR RÖTT=SKENFÖRSÄKRA

dvs, låta andra betala för dig! :fakta

Det här var något av det dummaste och mest förolämpande jag läst på sporthoj sedan nystarten. :mad:
Tänk eller håll käften din dumdryga lilla roffare!

Lisa

vem bryr sig?
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
......
Ugluk skrev:
Det här var något av det dummaste och mest förolämpande jag läst på sporthoj sedan nystarten. :mad:
Tänk eller håll käften din dumdryga lilla roffare!

Du verkar ju snäll och fördomsfri................

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Hade hojåkat inneburit att jag blivit moderat så hade jag slutat köra hoj och det är inte ett uns humor i det konstaterandet, men det är min personliga åsikt och innebär inte att det är ok för migatt kasta skit på folk för att de är blå.
Alla har vi vår egen gräns men att som DwD sitta och hitta på är ändå ganska bisarr argumentationsteknik.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chrille skrev:
Hade hojåkat inneburit att jag blivit moderat så hade jag slutat köra hoj och det är inte ett uns humor i det konstaterandet, men det är min personliga åsikt och innebär inte att det är ok för migatt kasta skit på folk för att de är blå.

Vad menar du? Mig får du gärna mobba.

Ugluk

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Lisa skrev:
Du verkar ju snäll och fördomsfri................
Okej, lite onödigt starka ord kanske.

Sorry! :hej

Jag skyller på abstinens. Att jämställa hela arbetarklassen med skenförsäkrare var bara lite för mycket.

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Jag kommer aldrig att rösta blått, beroende på att jag inte har deras syn på människor. Jag köper heller inte att allt ska vara privatiserat och kostnadseffektivt, men det är bara min ide.

Nimbus

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Snart...
OLJEKYLD GSXR skrev:
Jag kommer aldrig att rösta blått, beroende på att jag inte har deras syn på människor. Jag köper heller inte att allt ska vara privatiserat och kostnadseffektivt, men det är bara min ide.

Skulle du kunna ta och utveckla denna blåa människosyn som låter så rå?
Berätta gärna om din mykin mer humanare och solidariska dito när du ändå håller på. :crash

Vänsterpartiet kommunisterna(som de hette fram till Berlinmurens fall) och andra frihetsfientliga partier är inte längre till för "arbetarklassen",utan det är snarare den moderata falang som vill skattebefria inkomster under 100 000/år.
Det är lägre skatter som ger mer pengar till arbetare,inte allmosor till dem som lever på oss arbetare.(Jepp,jag står mitt på golvet och är ändå trött på hyckleriet och på den föråldrande stämpeln på vänstern som att den skulle vara för oss som valt att arbeta för vår lön.)

Mekus

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HyrKalsong 650 GT Comet
Re: Re: Re: Re: Min politiska övertygelse...och dess fall

sgtpepper skrev:
Eh, jag skiter väldigt mycket i vad han har skrivit för motioner om jakt, trädgårdstomtar, stålindustrin eller annat ointressant.

Kom ihåg att du sa det den dagen då du börjar köra på vilt minst 2 ggr per dag för att nån tjomme uppe i riksdagen har drivit igenom ett totalförbud på allt vad jakt heter, sen kan ju Jan-e springa där med sina p-piller för älgar mm

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Nimbus skrev:
Skulle du kunna ta och utveckla denna blåa människosyn som låter så rå?
Berätta gärna om din mykin mer humanare och solidariska dito när du ändå håller på. :crash
...

Gå hellre hem och berätta för dina föräldrar att du har råd att köpa en riktig vårdplats åt dem när de blir gamla, köp en dyr sjukförsäkring åt din fru och dina barn. Bestäm dig för att INTE hjälpa din whiplash-skadade syster med sjukförsäkring, det kan hon fixa själv långtidssjukskriven som hon är det slappa stycket!

Med andra ord, välj vilka av dina familjemedlemmar och vänners liv som är mer värda än andra och hjälp dem med en dyr sjukvårdsförsäkring. De andra kan skaffa sig en billig...om de har råd de slappa j-arna

Privatisering av den svenska hälsan är ett påhitt som bottnar i ren j-a dumhet, egoism och självbelåtenhet över den egna plånboken.

Och när du sen säger: "Det blir ju ingen skillnad ju, vi måste ju lagstadga så att alla köper en likvärdig sjukförsäkring för allas hälsa är lika mycket värd!!!"...... men men, då kan vi ju lika gärna betala för hälsovården genom staten väl? Utan privata intressenters inblandning?

Så enbart tack vare privatiseringen av den svenska hälsan så är är moderaterna lika motbjudande för mig som Miljöpartiet pga sin otroligt korkade "gröna skatteväxling"...

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Re: Re: Re: Re: Re: Min politiska övertygelse...och dess fall

Mekus skrev:
Kom ihåg att du sa det den dagen då du börjar köra på vilt minst 2 ggr per dag för att nån tjomme uppe i riksdagen har drivit igenom ett totalförbud på allt vad jakt heter, sen kan ju Jan-e springa där med sina p-piller för älgar mm
Du förstår mig inte. Jag har inget emot ansvarsfull jakt och det är mycket möjligt att jag skulle finna Jan-e:s motioner om jakt idiotiska, men det var INTE DET SOM VAR POÄNGEN!

Lisa

vem bryr sig?
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
......
Chrille skrev:

Privatisering av den svenska hälsan är ett påhitt som bottnar i ren j-a dumhet, egoism och självbelåtenhet över den egna plånboken.

Kanske är det så att den svenska sjukvården inte fungerar så bra att privata alternativ är ett måste? Bara för att man är Moderat behöver väl inte det betyda att man vill privatisera allting? Du har verkligen intressanta vinklingar.......

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Lisa skrev:
Kanske är det så att den svenska sjukvården inte fungerar så bra att privata alternativ är ett måste? Bara för att man är Moderat behöver väl inte det betyda att man vill privatisera allting? Du har verkligen intressanta vinklingar.......

Det är väl ingen vinkling?? Jag behöver ett enda skäl för att det ska vara omöjligt för mig att rösta på moderaterna. Allt annat är för mig irrelevant.

Privatiserad vård ser jag inga fördelar i för någon utom dem med pengar. Jag klarar mig bra men har jag råd att ta hand om alla jag bryr mig om också?

Ett privat alternativ innebär..... vaddå? JO att de med pengar erbjuds ett bättre alternativ!

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Chrille skrev:
Gå hellre hem och berätta för dina föräldrar att du har råd att köpa en riktig vårdplats åt dem när de blir gamla, köp en dyr sjukförsäkring åt din fru och dina barn. Bestäm dig för att INTE hjälpa din whiplash-skadade syster med sjukförsäkring, det kan hon fixa själv långtidssjukskriven som hon är det slappa stycket!

Med andra ord, välj vilka av dina familjemedlemmar och vänners liv som är mer värda än andra och hjälp dem med en dyr sjukvårdsförsäkring. De andra kan skaffa sig en billig...om de har råd de slappa j-arna

Och när du sen säger: "Det blir ju ingen skillnad ju, vi måste ju lagstadga så att alla köper en likvärdig sjukförsäkring för allas hälsa är lika mycket värd!!!"...... men men, då kan vi ju lika gärna betala för hälsovården genom staten väl? Utan privata intressenters inblandning?

Så enbart tack vare privatiseringen av den svenska hälsan så är är moderaterna lika motbjudande för mig som Miljöpartiet pga sin otroligt korkade "gröna skatteväxling"...

En första fråga: tycker du sjukvården fungerar optimalt idag? Är det rimligt med väntetider på månader, t.o.m år för att få behandling?
Att få välja själv som svensk innebär att man måste fatta egna beslut & dessutom stå till svars för sina egna handlingar. Detta har den socialdemokratiska "ideologin" förtvinat så idag skulle det vara näst intill omöjligt att genomföra den omformationen. Samhällsstrukturen bygger idag på att "big brother" ser efter dig & tar hand om dig i alla lägen, du ska helt enkelt inte behöva tänka & agera själv. Jag har ingen som helst möjlighet att välja vad jag vill ha för sjukvård. Vi har idag världens högsta skatter men har vi den bästa sjukvården? Vi toppar eu-ligan med mest antal sjukskrivna - pengarna börjar på allvar att ta slut. Så jag frågar återigen: vad är det som fungerar så bra med sjukvården som du försöker lyfta fram? Personligen skulle jag gladeligen lägga några procent av min lön på försäkring som garanterade mig den vård jag faktiskt betalar för.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Valen skrev:
... Så jag frågar återigen: vad är det som fungerar så bra med sjukvården som du försöker lyfta fram? Personligen skulle jag gladeligen lägga några procent av min lön på försäkring som garanterade mig den vård jag faktiskt betalar för.

Motfrågor då som även svarar på dina frågor.

1 Varför funkade vården på åttiotalet?
Jag har väl inte sagt att dagens vård är bra, men varför byta till något sämre?

2. Anta att du krockar på väg hem från jobbet nu idag, får en whiplash och blir långtids-sjukskriven. Sen privatiseras sjukvården full ut och vi måste skaffa sjukvårdsförsäkringar.... Vem tar hand om dig då?

3. Som tur var har Du fått en sjukvårdsförsäkring innan Du krockade bilen. En sån tur. Du blir långtidssjukskriven och klarar Dig hyggligt. Inte rikt men med suverän sjukvård som Din försäkring betalar eftersom Du faktiskt BETALAT för detta. Sen får din morsa en stroke och hamnar på hem? Vem betalar för den bättre rehaben? Din mor var så gammal att hon fick ingen sjukvårdsförsäkring och har därför inte BETALAT för sin vård.

Vem tar hand om de svaga?

Ugluk

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by mr_rockster
Det förstår jag...
--------------------------------------------------------------------------------

John Holmes skrev:
Varsågod! Ordet är ditt.

Jag vill också hemskt gärna höra en förklaring :)
Och nu lovar jag att hålla mig lugn och snäll..

Nimbus

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Snart...
Chrille skrev:

När nämde jag öht vården? :rolleyes:
Det jag gärna vill få fram är att de flesta av oss betalar överpriser för vårat samhälle,det finns flera nationer i bla. europa där det funkar alldeles utmärkt att få behålla den större delen av sin lön,utan att hela samhället rasar samman i form av egoism som ni annars gärna vill måla upp...

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept