vilket bolag?JonnyN skrev:R1-04:a 1300kr hel/mån.. 24år körkortet i snart 3år. Ställa av när ja vill
Duke0 skrev:Hur f..n kan du tycka att det är helt ok?...det är ju sjukligt dyrt
Jag fattar inte hur folk kan acceptera sånna premier...
när jag var lika gammal (8år sedan) som dig betalade jag typ 2000 sek helförs och helår för en sprillans Suzuki RF600
Jag tror jag har nått gammalt brev kvar som jag kan scanna om ingen tror mig..
Espen skrev:Visst tror jag dig.
Men jag tycker 17,000 är billigt för det är det billigaste alternativet jag hittat. Jag vill ju köra hoj och då får man rätta sig efter "reglerna". Eller hur?
Om du hade fått en premie på 10,000:- idag, hade du då slutat köra hoj?
Slangen_2 skrev:Har du kollat med IF's honda försäkring. Har min CBR1000Rr -05:a där... 880kr/mån halvförsäkring. Funderar dock på att byta pga att deras trafik försäkring inte gäller på bana. Men har du inte tänkt åka bana så är den bra. Är iofs samma premie när den är avställd.
isse skrev:Har en CBR600RR -03, Halvförsäkrad hos Folksam, 1620:- / mån, Stockholm = dyrt.
IF´s honda försärking var det ca 800:- i månaden, men endast helår, och för det första täcker de ej bankörningar, och för det andra är självrisken hutlös.
/N
jag har en fireblade 1000 -04 hos folksam halv 1026 kr/månad. rätt ok tyckte jagEspen skrev:Jag ringde till IF precis.
Var en kille (K) som svarade:
Jag: vill kolla en försäkring på en motorcykel. En halvförsäkring med möjlighet att ställa av.
K: Personnummer?
J: Bla bla bla.
K: Regnummer
J: Bla bla bla.
K: Du hamnar på 3150:-.
J: 3150:-?!?!
K: Ja alltså per månad..
J: Jaha, så om du slår ut det så hamnar den på 42,210:-. Det är betydligt mer än vad jag har fått från t.ex. Folksam där jag erbjöds samma försäkring för 17,247:-.
K: Jo men du kan inte räkna det så. Hur många månader per år ska du ha den påställd?
J: Hm, det är svårt att säga men säg fyra fem månader.
K: Om du tar 3150*4 så hamnar du på 12600:- per år ju!!
J: Men hallå, om jag tar och gör samma sak med Folksams offert så hamnar jag ju på 5,749:-.
K: *tyst*
J: Jaha, men du, vad är det som gör att det kan skilja så mycket? Jag fick faktiskt en helt okej offert från Trygg Hansa också. Vilket gör er till det dyraste alternativet hittills. Varför?
K: Vi kanske inte vill försäkra den typen av motorcyklar.
J: *Väntar på en bättre kanske i alla fall mer utdragen förklaring*... Jaha, okej! Tack då! *klick*
Ja vad säger man... det lutar åt folksam! Har hört att dem är billiga av många faktiskt!
Fire02 skrev:jag har en fireblade 1000 -04 hos folksam halv 1026 kr/månad. rätt ok tyckte jag
Espen skrev:Hur gammal är du? Man är ju värst i statistiken och då får man ju betala för det. Men man vill ju ändå komma så billigt undan som är möjligt.
Men men, det blir nog Folksam då de var var överlägset billigast.
R1-benji skrev:jag måste ha det billigaste priset då!!
R1 98
folksam halv 6700:-
hel 11300:-
jag e 29 år o inget kort då jag övningskör med detta,bor storstan GBG.
allt med möjlighet o avställa hur många gånger som helst....så jag har det helförsäkrat min pärla!!!!!!
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|