P@trik skrev:2569494Låter intressant.
OT men ett gruppköp av stomp pads till våren skulle inte vara fel det heller.
jag är på, och tror att det är många som är sugna på ett sånt gruppköp.
P@trik skrev:2569494Låter intressant.
OT men ett gruppköp av stomp pads till våren skulle inte vara fel det heller.
Larzon skrev:2570363Kitdelar är dyra..Kawasakis snabbgashantag gick på nästan 10.000..Cralle hade 3 över efter säsongen 04..plus en på varje hoj..Racing ska vara dyrt...haha
Du slipper slå av gasen. Den klipper tändningen precis så länge som behövs för att växeln ska glida i snällt så du bara trycker till på pedalen och håller stumt.MC Doktorn skrev:2571042Hur funkar en quickshifter slipper man koppla? de gör jag ändå inte när jag växlar upp
MC Doktorn skrev:2571042Hur funkar en quickshifter slipper man koppla? de gör jag ändå inte när jag växlar upp
P@trik skrev:2571078Skillnaden är väl att du kan fullgas växla.
Bättre än?-dB skrev:2571087o växellådan mår bättre.
bananer är gula?sandstream skrev:2571189Bättre än?
I början är de gröna, sedan gula för att till sist bli svarta.Swedie skrev:2571217bananer är gula?
Du kan aldrig göra det lika bra själv, särskilt inte efter 500 växlingar och andra hojar surrandes runt dig. Med quickshifter blir det perfekt varje gång, det är snällare för lådan.sandstream skrev:2571189Bättre än?
Neutral skrev:2571770Du kan aldrig göra det lika bra själv, särskilt inte efter 500 växlingar och andra hojar surrandes runt dig. Med quickshifter blir det perfekt varje gång, det är snällare för lådan.
R1Lillen skrev:2571772va kostar en quickshifter
Prova att läs båda meningarna så klarnar det nog. Vad tillför löjligheten till diskussionen?-dB skrev:2571908"sandstream mode on"
snällare än?
"sandstream mode off"
Det jag undrade var egentligen om det finns folk som håller fullt och stampar i växlarna. Då är ju en quickshifter att föredra. Men om man släpper gasen när man växlar utan koppling borde väl det var rätt snällt mot lådan, eller?Neutral skrev:2571770Du kan aldrig göra det lika bra själv, särskilt inte efter 500 växlingar och andra hojar surrandes runt dig. Med quickshifter blir det perfekt varje gång, det är snällare för lådan.
Visst är det bra mycket bättre att släppa gasen och växla men det blir aldrig lika exakt som en bra inställd quickshifter, dessutom förlorar du lite tid på att behöva jucka med gasen hela tiden. Jag har ingen quickshifter så det förklarar mina varvtider.sandstream skrev:2572092Det jag undrade var egentligen om det finns folk som håller fullt och stampar i växlarna. Då är ju en quickshifter att föredra. Men om man släpper gasen när man växlar utan koppling borde väl det var rätt snällt mot lådan, eller?
Den här killen säljer Cordonas quickshifters, det märke Stiggy kör med på sin hojar i WSS: http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=5658
Ca 4.000:- med GP-switch.
Prova att hålla fullt - det går inte att få i växeln då. Du måste släppa gasen för att den ska glida i och du kan aldrig släppa precis lagom varje gång. Om du inte är en maskin...sandstream skrev:2572092Det jag undrade var egentligen om det finns folk som håller fullt och stampar i växlarna. Då är ju en quickshifter att föredra. Men om man släpper gasen när man växlar utan koppling borde väl det var rätt snällt mot lådan, eller?
Skriv inte så där, nu tror jag ju att det finns tid att tjäna på en quickshifter och blir säkert 3-4000:- fattigare i vinterGustav O skrev:2572104Visst är det bra mycket bättre att släppa gasen och växla men det blir aldrig lika exakt som en bra inställd quickshifter, dessutom förlorar du lite tid på att behöva jucka med gasen hela tiden. Jag har ingen quickshifter så det förklarar mina varvtider.
Glöm inte att jag kör Suzuki, på en sån är allt möjligt!Neutral skrev:2572145Prova att hålla fullt - det går inte att få i växeln då. Du måste släppa gasen för att den ska glida i och du kan aldrig släppa precis lagom varje gång. Om du inte är en maskin...
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|