MickeZX7R
Posör
Såhär långt har jag använt hojen dagligen, oftast mer än en gång per dag dessutom.
Såhär ser den ut:
Luftkyld V-twin
5 vxl
54 hk
81 Nm
Insprutning
ABS
245 kg
0-100 ~6 s.
Toppfart 155-160 km/h
Jag gillar designen som är någonting mellan race och glidare, en direkt kopia på 883-Sportstern förstås, med modernare motor och annat.
Aningens lamt utformat styre, även om det är ergonomiskt helrätt.
Kommer kanske byta till ett sånt här:
Riktigt skön att köra, med helt lagom ljudnivå från originalburken. (vill inte ha något Harley-smattrande)
Ganska fult överdimensionerad luftburkskåpa. Lätt att åtgärda luftintagen som man vill, dock.
Låg sitthöjd och fotreglagen lite väl nära, vilket passar korta personer bra. Jag som är 184, kommer dock flytta fram reglagen en bit.
Fotpinnarna lite väl långa och låga, villket innebär att det inte blir några knäskrap annat än om nedlägget slutar i en vurpa.
Mest förvånande är vridet och fartblindheten man får.
Mer vrid än många sporthojar känns rejält, även om vikten är mycket högre.
Hojen vibrerar lite - ska vibrera - men inte alls som HD.
Klumpiga bakspeglar och lysen, enligt min smak. Kan och ska bytas.
Även luftburken ska åtgärdas mer effektiv, med luftintag framtill på hojen istället för mellan cylindrarnas varmluft.
Har ännu bara provat Bolten i sådär 130 km/h, men den drar starkt hela vägen dit och låter suveränt : )
Ingen obalans whatsoever, och sadeln är bekväm även om man inte sitter på en fläskrumpa.
Så långt...tack o hej från farbror Frej..ish.
Såhär ser den ut:
Luftkyld V-twin
5 vxl
54 hk
81 Nm
Insprutning
ABS
245 kg
0-100 ~6 s.
Toppfart 155-160 km/h
Jag gillar designen som är någonting mellan race och glidare, en direkt kopia på 883-Sportstern förstås, med modernare motor och annat.
Aningens lamt utformat styre, även om det är ergonomiskt helrätt.
Kommer kanske byta till ett sånt här:
Riktigt skön att köra, med helt lagom ljudnivå från originalburken. (vill inte ha något Harley-smattrande)
Ganska fult överdimensionerad luftburkskåpa. Lätt att åtgärda luftintagen som man vill, dock.
Låg sitthöjd och fotreglagen lite väl nära, vilket passar korta personer bra. Jag som är 184, kommer dock flytta fram reglagen en bit.
Fotpinnarna lite väl långa och låga, villket innebär att det inte blir några knäskrap annat än om nedlägget slutar i en vurpa.
Mest förvånande är vridet och fartblindheten man får.
Mer vrid än många sporthojar känns rejält, även om vikten är mycket högre.
Hojen vibrerar lite - ska vibrera - men inte alls som HD.
Klumpiga bakspeglar och lysen, enligt min smak. Kan och ska bytas.
Även luftburken ska åtgärdas mer effektiv, med luftintag framtill på hojen istället för mellan cylindrarnas varmluft.
Har ännu bara provat Bolten i sådär 130 km/h, men den drar starkt hela vägen dit och låter suveränt : )
Ingen obalans whatsoever, och sadeln är bekväm även om man inte sitter på en fläskrumpa.
Så långt...tack o hej från farbror Frej..ish.