sportbilsentusi
Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Ser bra ut. Grattis!
Härliga resultat. Vad landar kostnaderna för en sådan mappning ungefär?
Min upplevelse är att vibrationer skiljer från hoj till hoj, även på likadana modeller som servats och inte gått särskilt långt. Det tror jag inte man kan göra så mycket åt.En negativ upptäckt - som är kopplad till min hoj snarare än modellen i sig - var att styret finvibrerade. Backspeglarna vibrerade så det var lite knepigt att se perfekt i dem, och efter 5 mil började tummar och pekfingrar domna bort. Vad är vanligaste orsaken till sånt? I låg fart, under 80-90 känner jag inte av det.
När jag kollar med gearingcommander ser det ut som din hoj ska varva 4160rpm vid 100km/h, den skillnaden kan nog förklaras med optimistisk hastighetsmätare.Dock tycker jag den varvar högt ändå med OEM-dreven...vet inte om det är så, eller bara jag som upplever det så. 4000 v på 100 km/h. Mycket eller lagom eller lite?
Gaffelvinkel och annan geometri gör stor skillnad för hur hojen känns i kurvor.Vill härmed befodra min 929:a ett snäpp på karriärstegen efter att ha kört en del med GSXR:en idag.
929:an är så mycket råstarkare och snabbare inser jag nu. GSXR:en kräver mycket varv för att kännas alert, och reaktionen vid gaspådrag i vanlig småvägsfart/mellanvarv känns riktigt seg jämfört med Hondan, som vid samma varv lyfter framhjulet.
En sak till som blivit mer tydlig och förundrar mig en smula är att Hondan är så mycket mer lättsvängd, trots att det inte skiljer så mycket i vikt o övrig handling mellan hojarna.
GSXR:en kräver i princip konstant motstyrning även i mindre kurvor, där Hondan bara viker igenom utan någon direkt tryck mot styret.
Visst, det skiljer många hk på hjulen, men nu när jag kunnat jämföra lite mer blir jag ändå förundrad.
- Ja jag vet inte hur mycket gaffelvinkeln diffar mellan de här modellerna, men visst spelar det in. Däcktrycket är ok i båda hojarna dock.Gaffelvinkel och annan geometri gör stor skillnad för hur hojen känns i kurvor.
Däcktryck är något annat väldigt simpelt som gör en enorm skillnad i känsla i en hoj.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |