T-Bag
Demented Moron
Jag var rätt laddad innan, hade en bra känsla i kroppen att jag skulle kunna köra riktigt snabbt.
KVAL: Hade en plan som neonmannen hade varit med och utarbetat. Skulle gå ut och nöta varv med ett beggat hårt däck för att sedan gå in och byta till ett mjukare och lägga 4-5 snabba varv i slutet av 30 min kvalet. Satte över värmarn på det mjuka SC1 bakdäcket sedan starta jag upp GG:n och gav mig ut. Var ivrig och var först ut på banan. Öppna med en liten powerwheelie precis som jag tänkt och sedan varva ur 2:an. Redan i trösen kändes det lite som man var ute på hal is. Men det var bara att fortsätta för man vet ju att det brukar ”släppa”.
Hade gjort lite ändringar på hojjen bl.a ändrat gått ned ett kugg bak för jag tyckte den var lite väl wheelie benägen innan. Ur hårnålen så gick den upp en aning och sedan ned igen precis som planerat. Gasa på i depåkurvan där jag hade tänkt. Sen ut på första flygande, då åker några till ur depån. Börjar jaga och ta ikapp till ejes. Efter hårnålen gasar jag på lite extra, tvekar för en sekund och DÅ ERE KLIPPT!. Istället för att bryta ned hojjen bromsar jag (som en n00b) o går av och det BLÖTA GRÄSET ÄR HALT… **SMACK** så ligger man där. Går fram lyfter upp hojjen, både jag och den klara mig bra.
En funktionär kommer fram till mig och jag halkar bort till flaggvakten. Får klartecken att åka in o besikta hojjen och gå till sjukstugan. I sjukstugan får jag beskedet hojjen är OK det är bara att köra vidare. Personalen på besiktningen säger till att ”dom vill inte se mig där igen” jag säger ”nej, nu ska jag ut och kvalificera mig för tävlingen”.
EN ANDRA CHANS: Hoppar upp på hojjen, utan att gå igenom den. Nu tänker inte gå ut och bomba utan försöka hitta tempot och köra på säkerhet samt känna att hojjen är OK. Tare lugnt genom trösen, går in i esset, viker över till vänster. Lägger ned en aning till OCH DÄR FÖRSVANN FRAMHJULET!!!!...
När jag glider på asfalten ser jag den glida iväg för att sedan greppa tag och rulla ett varv. Undertiden ryker den ”lite snyggt” efter att generatorkåpan tackat för sig och sprutat ut olja på avgasrör och allt däromkring..
Förmodligen var det gräs och skit kvar på vänstersidan av däcket efter första läggningen åt vänster + att däcken hunnit kallna. Skulle nästan tro att jag köpt dom av en känd däcknasare men jag hade fått dom av neonmannen..
Är för mycket jobb på hojjen för att mecka ihop den, har inte reservdelar osv.. Så det blev dyra minuter : (anmälningsavgift) 2700 + (tillfällig licens) 475 + (bensin) 900 + en jävla massa annat som måste fixas nu.
Morsan sa att jag hade fått 1.19 tid iaf.. antagligen på utvarvet för det var enda gången jag passerade transpondersystemet 2 ggr. Eftersom jag inte ens gjort ett fullt varv.
Bästa med helgen var väl att jag inte ens blev svettig av att köra.. Lärdom att titta igenom hojjen ordentligt innan man ger sig ut igen. Nu äre bara o satsa på 2013 istället då ses vi på gelleråsen igen.
KVAL: Hade en plan som neonmannen hade varit med och utarbetat. Skulle gå ut och nöta varv med ett beggat hårt däck för att sedan gå in och byta till ett mjukare och lägga 4-5 snabba varv i slutet av 30 min kvalet. Satte över värmarn på det mjuka SC1 bakdäcket sedan starta jag upp GG:n och gav mig ut. Var ivrig och var först ut på banan. Öppna med en liten powerwheelie precis som jag tänkt och sedan varva ur 2:an. Redan i trösen kändes det lite som man var ute på hal is. Men det var bara att fortsätta för man vet ju att det brukar ”släppa”.
Hade gjort lite ändringar på hojjen bl.a ändrat gått ned ett kugg bak för jag tyckte den var lite väl wheelie benägen innan. Ur hårnålen så gick den upp en aning och sedan ned igen precis som planerat. Gasa på i depåkurvan där jag hade tänkt. Sen ut på första flygande, då åker några till ur depån. Börjar jaga och ta ikapp till ejes. Efter hårnålen gasar jag på lite extra, tvekar för en sekund och DÅ ERE KLIPPT!. Istället för att bryta ned hojjen bromsar jag (som en n00b) o går av och det BLÖTA GRÄSET ÄR HALT… **SMACK** så ligger man där. Går fram lyfter upp hojjen, både jag och den klara mig bra.
En funktionär kommer fram till mig och jag halkar bort till flaggvakten. Får klartecken att åka in o besikta hojjen och gå till sjukstugan. I sjukstugan får jag beskedet hojjen är OK det är bara att köra vidare. Personalen på besiktningen säger till att ”dom vill inte se mig där igen” jag säger ”nej, nu ska jag ut och kvalificera mig för tävlingen”.
EN ANDRA CHANS: Hoppar upp på hojjen, utan att gå igenom den. Nu tänker inte gå ut och bomba utan försöka hitta tempot och köra på säkerhet samt känna att hojjen är OK. Tare lugnt genom trösen, går in i esset, viker över till vänster. Lägger ned en aning till OCH DÄR FÖRSVANN FRAMHJULET!!!!...
När jag glider på asfalten ser jag den glida iväg för att sedan greppa tag och rulla ett varv. Undertiden ryker den ”lite snyggt” efter att generatorkåpan tackat för sig och sprutat ut olja på avgasrör och allt däromkring..
Förmodligen var det gräs och skit kvar på vänstersidan av däcket efter första läggningen åt vänster + att däcken hunnit kallna. Skulle nästan tro att jag köpt dom av en känd däcknasare men jag hade fått dom av neonmannen..
Är för mycket jobb på hojjen för att mecka ihop den, har inte reservdelar osv.. Så det blev dyra minuter : (anmälningsavgift) 2700 + (tillfällig licens) 475 + (bensin) 900 + en jävla massa annat som måste fixas nu.
Morsan sa att jag hade fått 1.19 tid iaf.. antagligen på utvarvet för det var enda gången jag passerade transpondersystemet 2 ggr. Eftersom jag inte ens gjort ett fullt varv.
Bästa med helgen var väl att jag inte ens blev svettig av att köra.. Lärdom att titta igenom hojjen ordentligt innan man ger sig ut igen. Nu äre bara o satsa på 2013 istället då ses vi på gelleråsen igen.