Min Suzuki GSF S Bandit 1200 är svårstartad och luktar bensin

Harnäs

Ny medlem
Gick med
4 May 2021
Hoj
2001, Suzuki GSF 1200S (Bandit)
Min Suzuki GSF S Bandit 1200 är svårstartad och luktar bensin, vilket jag påtalat när jag servat den vid firma. de gjorde en totalservice
vid besiktningen så gick den bara på tre burkar , överslag i ett tändstift som byttes , nu efter ett par veckor får jag inte igång den igen. vad är det för fel?
Firman tog in den igen och konstaterade att det var överslag i ett tändstift ? de satte in nytt tändstift och jag hämtade hojen. jag körde väl ca 12 mil samma dag utan problem sedan ett par dgr senare åkte jag en längre tur på ca 20 mil det luktar bensin
Igår skulle jag ut på en tur igen och när jag startade fick jag en förgasarsmäll och efter det går det inte att få igång den

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Du har två val, lämna in den för renovering av förgasarna eller renovera själv. Servicemanualen hittar du på sajten manualslib. Se först till att hojen får bensin. Är den tankad? Upp på centralstödet och mecka.

1) Lägg trasor under förgasarna. Ställ soppakran på ON och skruva ur dräneringsskruvarna på flottörhusen.
2) Ställ soppakranan på PRI och se efter att det dräller soppa ur alla fyra förgasarna.
3) Ställ sen kranen på ON och skruva tillbaks dräneringsskruvarna.

Starta genom att vrida på choken. Rör inte gashandtaget.

Startar den inte - skruva ur alla fyra tändstiften och värm upp mittenisolatorn med gasol så att den blir körsbärsröd. Detta gör att det svarta sotet/kolet förbränns och blir till aska. Det svarta sotet blir ledande /kortsluter stiften om motorn får för mycket bensin.

"Själv är bäste dräng"

Harnäs

Ny medlem
Gick med
4 May 2021
Hoj
Ok får kolla det (y) ,annars skulle du själv ha möjlighet och tid att kolla på detta om jag fraktar över hojen till dig?

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Ok får kolla det (y) ,annars skulle du själv ha möjlighet och tid att kolla på detta om jag fraktar över hojen till dig?
Nä, jag har ett eget liv och planer för min semester. Just nu står min Intruder 1400 på lyften och sen ska GPz1100b1 upp på den och Firebirden ska bli laglig. Som jag svarade en lokal mc-åkare när hans vs1400 gick som skit och ville att jag skulle mecka - "Jobb på MIN semester kostar 700 i timmen och eftersom jag inte har bråttom under min semester kommer det ta 16 timmar, förmodligen mer.".

Det är inte svårt att skruva. Du klarar dig med vertygen i verktygssatsen. Det kan se jobbigt ut att ta bort plasten runt arslet och tanken dvs "det stora". Lossa luftburk och förgasare är "det mindre". Moralisk och teknisk hjälp får du på detta forum.

Harnäs

Ny medlem
Gick med
4 May 2021
Hoj
Nä, jag har ett eget liv och planer för min semester. Just nu står min Intruder 1400 på lyften och sen ska GPz1100b1 upp på den och Firebirden ska bli laglig. Som jag svarade en lokal mc-åkare när hans vs1400 gick som skit och ville att jag skulle mecka - "Jobb på MIN semester kostar 700 i timmen och eftersom jag inte har bråttom under min semester kommer det ta 16 timmar, förmodligen mer.".

Det är inte svårt att skruva. Du klarar dig med vertygen i verktygssatsen. Det kan se jobbigt ut att ta bort plasten runt arslet och tanken dvs "det stora". Lossa luftburk och förgasare är "det mindre". Moralisk och teknisk hjälp får du på detta forum.
Ok tack för tips i alla fall ? jag ska göra ett försök ? , ha en skön semester ?