Hälsning från stallet:
Talesättet går tyvärr ut på att "man inte kan kalla sig ryttare förrän efter 100 avsittningar."
Liiite hårt att bara duplicera rakt av för oss motorcyklister...
Jag gjorde så här med min srad så du inte behöver känna dig dum
Och till TS, synd att du inte vet varför. Erfarenhet är summan av begångna misstag men utan att veta är det svårare...
ja så är det ju..ska försöka lägga upp videon så får ni spekulera lite.
sånt som händer! Kinnakulle e en nice bana, fick oxå bromsa till som du några gånger där när ja körde i lugn grupp, dock utan hjulsläpp
Om det inte var något fel på asfalten, eller däcken, så är det föraren som gjort något. Bara att lista ut vad kvar.
Fjädrings setup och maskinfel kan ju också hända att något går snett.. men i det här fallet tror jag att det har något med vad som troligen är fotpinnen som smäller i backen och jag tappar fokus...eller något. För hojen tippar precis när man hör ett ordentligt skrapljud.
Är på sissta steget i programmet.. när jag ska flutta över filmklippen i tidslinjen,.. går inte, vad har jag gjort för fel?
View attachment 424509
Ja, om motorn tokskär precis i nedlägg så bakhjulet låser är ju maskinfel en orsak, till exempel. Har man så tokig fjädringssetup att man ramlar av asfalten har man som förare gjort fel, det borde kännas i hojen att den är dålig. Och tar fotpinnen i är det ett förarfel.
Fördelen med förarfelen är att man kan lära sig av misstagen och sedan inte göra om dem. ALLA gör förarfel, till och med de där tomtarna i MotoGP så ta det inte som att jag försöker racka ner på dig.
I steg 1 så väljer du filen och klickar på "Add to conversion list"?
Sen kör du "convert". längst ner höger.
Den knappen blir då "Proceed to step 2".
Sen drar du helt enkelt filen från vänstra kolumnen till tidslinjen nedanför i den ordning du vill ha dom.
Precis så gör jag.. men det förblir likadant som jag har prnt screenat. Inget förflyttas.. men kan höra ljud men ingen bild är synlig.
Absolut, jag tog det inte så heller Ville bara fortsätta på ämnet för någon annan som kan vara intresserad. Ibland blir de fel på internet, eller ganska ofta =)
Ja, vad är det som jag gör fel när fotpinnen skrapar i..fel setup på fjädringen ? För har varit med om förr att mina fotpinnar skrapat i på just denna gathoj.
I början tänkte jag att racepinnar är lite mindre än vanliga på gathojar..när jag titta på min banräser till ninja så hade dom mycket mindre pinnar och hårdplast längst ut för bättre följsamhet när dom går i, och när gathojens pinnar slår i så blev det en träff som gör att hojen får som en otäck knuff.. eller att dom får ordentligt taq i asfalten och river ner hojen.
- - - Updated - - -
Precis så gör jag.. men det förblir likadant som jag har prnt screenat. Inget förflyttas.. men kan höra ljud men ingen bild är synlig.
Ja, fotpinnarna ska helst aldrig ta i. Fasta sportpinnar har en fast plastplugg längst ut för att de inte ska fungera som en hålslag när man kraschar och får dem på benet, det har inte något att göra med att de ska glida lättare på asfalten. Iaf inte några av de jag har sett. Fotpinnarna ska inte vara mot asfalten, är de det får du börja hänga av mer/korrekt eller flytta upp dem. Det kan vara gaskontrollen som inte lirar också, bland en drös andra saker. Fotpinnarna ska ivf inte vara emot asfalten.
Om asfalten är ojämn och fotpinnen hugger i en ojämhet så händer jobbiga saker, som krascher eller att fotpinnen knäcks.
Det är inte omöjligt att din fjädring är felinställd, men om den är det så får du se till att få den inställd.
Du kan ju testa lightworks som videoeditor. Jag använde den några gånger, men jag tröttnade på att den buggade ur totalt på en del videoklipp.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|