Min version av Bikeweek

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Kul läsning. :rolleyes:

Tror du får sluta krasha om du ska plocka poäng iår. :rolleyes: Men säg bara till om du behöver meckhjälp :tummenupp
 

Tc

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2003
Ort
I en 2:a
Hoj
Sport
:tummenupp
Synd att man är för gammal :mad:
Hoppas att du får se målflaggan på knutstorp!
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag var inne i Andreas Johanssons tält och kollade på bilder. Det finns väldigt många på #69 i 125JR...

Dessutom törs jag utlova en extremt porrig bild på #83 i R1000... Håll ögonen öppna!
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Mattias skrev:
....

Dessutom törs jag utlova en extremt porrig bild på #83 i R1000... Håll ögonen öppna!


Appappapp!!! Är den verkligen ämnesrelaterad?!?


Dessutom borde SpeedAbuser vara alla fotografers kelgris vid det här laget. Krascher är alltid hot stuff :D
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
SpeedAbuser skrev:

För att utgå till det ursprungliga ämnet då.

SA, jag tänkte inte på det när vi snackade igår men du bör ta dej en funderare över VARFÖR vi har "down is out" och låta hojen ligga nästa gång. Precis en sådan manöver sänkte halva Sveriges RR-elit på Knutstorp 2001 och nu har även dom samma regler.

Du kan gå ut med spräckt motor och lägga olja i idealspåret. Hur många kompisar tror du man har efter en sån grej?
 

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hässelby
Hoj
Ingen
Re: Re: Min version av Bikeweek

Chrille skrev:
För att utgå till det ursprungliga ämnet då.

SA, jag tänkte inte på det när vi snackade igår men du bör ta dej en funderare över VARFÖR vi har "down is out" och låta hojen ligga nästa gång. Precis en sådan manöver sänkte halva Sveriges RR-elit på Knutstorp 2001 och nu har även dom samma regler.

Du kan gå ut med spräckt motor och lägga olja i idealspåret. Hur många kompisar tror du man har efter en sån grej?
Jag förstår precis vad du menar.
Men nu är det ju så att jag inte kör 4-taktare. Med andra ord skulle det ju faktiskt inte börja spruta ut olja även om jag skulle spräcka motorn. Dessutom skulle aldrig motorn gå sönder utan att det gick hål i underkåporna.
Den enda olja jag har är den lilla mängd som jag har i v-lådan...men det är nästan ingenting. I övrigt är separatsmörjningen bortkopplad - oljebehållaren är tom och jag blandar direkt i soppan, och det är inte heller någon nämnvärd mängd.
 

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös :-(
Re: Re: Re: Min version av Bikeweek

SpeedAbuser skrev:
Jag förstår precis vad du menar.
Men nu är det ju så att jag inte kör 4-taktare. Med andra ord skulle det ju faktiskt inte börja spruta ut olja även om jag skulle spräcka motorn. Dessutom skulle aldrig motorn gå sönder utan att det gick hål i underkåporna.
Den enda olja jag har är den lilla mängd som jag har i v-lådan...men det är nästan ingenting. I övrigt är separatsmörjningen bortkopplad - oljebehållaren är tom och jag blandar direkt i soppan, och det är inte heller någon nämnvärd mängd.
Jag förstår tänket och det stämmer ju till viss del på en 2-T. Men trots allt detta har Chrille rätt. down IS out. Med ovanstående resonemang är omkörning under gulflagg också OK "om man har koll".
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
En halvliter olja(eller kylarvatten) räcker till en ordentlig felplacerad skvätt i tex svackan upp mot gokarten. Carlbark har där 205 km/h innan inbromsning och en avsvimmad polare som dammade av där fick de leta reda på ute i det höga gräset . Nu har de visserligen klippt gräset ännu längre ut men ...
 
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Top