Jag fick i kväll mina Dynojetnålar urplockade.
Hojen har gått bluddrigt & dåligt sista månaden trots stiftbyte för 2 veckor sen.
jag pratade med en MC-mek som sa redan för ett år sen att -Plocka ur Dynojetnålarna & sätt i original fast ett nummer större.
I går kom grejjerna till mekfirman. så i dag åkte Dynoskiten ur.
Nålar, nålmunstycken,fjädrar & emulsionsrör böts ut.
Nu kommer det fina i kråksången.
Meken bläddrar i en handbok för FR900R & hittar rätt inställningar för dessa storlekarna på munstuckena.
Alltså behövs ingen bänkkörning!
På vägen hem var det som en ny hoj.
Tomgången-jämnare & låter renare.
Krypfart- starkare & inget bludder.
Accelerationer- ingen tvekan eller bludder alls.
Motorbromsning- inga smällar ur avgasröret eller bludder.
Hela hojen låter elakare nu.
Nu kanske ni säger att det där hade en Bänkkörning fixat!
- Men den bänkkördes i vintras med nya emulsionsrör & går ändå kass.
Så mitt råd till er som har förgasarhojar med DYNOJETnålar är- Byt skiten till original fast gå upp en femma.
Jag gick från 112,5 till 117,5.
Facit= en raket under röven.......
Nu blir det roligare att köra med en piggare & starkare hoj.
Hojen har gått bluddrigt & dåligt sista månaden trots stiftbyte för 2 veckor sen.
jag pratade med en MC-mek som sa redan för ett år sen att -Plocka ur Dynojetnålarna & sätt i original fast ett nummer större.
I går kom grejjerna till mekfirman. så i dag åkte Dynoskiten ur.
Nålar, nålmunstycken,fjädrar & emulsionsrör böts ut.
Nu kommer det fina i kråksången.
Meken bläddrar i en handbok för FR900R & hittar rätt inställningar för dessa storlekarna på munstuckena.
Alltså behövs ingen bänkkörning!
På vägen hem var det som en ny hoj.
Tomgången-jämnare & låter renare.
Krypfart- starkare & inget bludder.
Accelerationer- ingen tvekan eller bludder alls.
Motorbromsning- inga smällar ur avgasröret eller bludder.
Hela hojen låter elakare nu.
Nu kanske ni säger att det där hade en Bänkkörning fixat!
- Men den bänkkördes i vintras med nya emulsionsrör & går ändå kass.
Så mitt råd till er som har förgasarhojar med DYNOJETnålar är- Byt skiten till original fast gå upp en femma.
Jag gick från 112,5 till 117,5.
Facit= en raket under röven.......
Nu blir det roligare att köra med en piggare & starkare hoj.