Mini-Motard ???

Hesse

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2005
Hoj
Honda 750F
Thompada skrev:
Hej!

det blev en röd o en svart ( fulldämpade)... :)
men jag vet inte om de är bättre... man klarar sig nog lika bra med en odämpad... (mindre som kan krångla! )
jag köpte hem en odämpad (gul) till min polare... kommer på tisdag! :D

Lyssna med hampus lange!
han kan säkert ge dig ett bra pris...
be att han skickar med en extra kedja o bromshandtag.

hör av dig sen så ska du få lite nybörjartips :tummenupp

/Thompa

Hej!

Bättre sent än aldrig.Nu har jag köpt en minimotard från Langes.
Priset vart bra också :) (jag hälsade från dig)
MEN... när jag öppnade kartongen så var det en gs315a fast det stog på kartongen att det var var en gs315b ??????????? :confused:
och däcken var slicks,inte mönstrade som på bilden.
Skitsamma tänkte jag och började skruva och titta så jag kunde tanka
och starta den.DÅ ÄR BROMSSKIVAN BAK VIND,så den tar i bromsoket.
Det börja inte så bra om man säger så...
Men jag har pratat med langes och han ska skicka en ny bromsskiva,
så nu sitter man här och väntar
Men..men.. det blir nog bra när det blir färdigt.

Hälsn.Hesse

Gojja

Sugen....
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
Kommer....
Blev intresserad när ja läste denna forum tråd och börgade titta lite om det finns billiga. Kollade in på http://www.minimotocenter.se . Det verkar som de är skapligt bra till priset. Men sitter det nån strypning eller nått liknade. Är det luftburk eller sitter det redan ett Sportluftfilter på? Ni som har denna modell....vart finns det trim och köpa tll vettigt pris?
Tacksamm för svar.

//Gojja

dezyn

Vintern är bara ivägen..
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
-
Gojja skrev:
2342444 Blev intresserad när ja läste denna forum tråd och börgade titta lite om det finns billiga. Kollade in på http://www.minimotocenter.se . Det verkar som de är skapligt bra till priset. Men sitter det nån strypning eller nått liknade. Är det luftburk eller sitter det redan ett Sportluftfilter på? Ni som har denna modell....vart finns det trim och köpa tll vettigt pris?
Tacksamm för svar.

//Gojja

Nu har den för 2700 kr som fanns där försvunnit, fan var riktigt sugen.. Så jävla gött med 2 dämpare bak..

Gojja

Sugen....
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
Kommer....
dezyn skrev:
2343596 Nu har den för 2700 kr som fanns där försvunnit, fan var riktigt sugen.. Så jävla gött med 2 dämpare bak..

Såg det nu också att den va borta. Riktigt synd. Hitta en annan model utandämpare http://www.furiousracing.nu/Shop/Index.php?ArtId=3949101 . Men vet nån om det finns nån annan stans att köpa de dämpade kanske billigare? Vill gjärna ha svar på mitt andra inlägg också om det är någon som kan.

//Gojja

7an

www.v-man-racing.se
Gick med
11 Feb 2005
Hoj
GSX1400 K6´a, RSV Mille -01
Thompada skrev:
1592794 Tjabba!

har idag premierkört med Sambon´s svarta minimotard...
och måste väl säga: f--n va roligt !!! :tuttar

kedja är bra att ha... kostar ca 100:- bromshandtag likaså...
extra tändstift ett plus... 2,5kg i däcken... :)

svar 1. inte en anning, får väl plocka isär o kolla
svar 2. jag väger 95kg... o min har inte spruckit nånstans ännu
svar 3. tycker det står olika i varenda annons... på mina är de 6,5"
svar 4. skulle tippa på 40-45km/h
men den borde väl lossna lite mer... har kört "in den" en tank med 10-12% oljeinblandning... andra tanken med 8-10%... sen går jag väl ner lite till...

för övrigt så vart de andra "gubbarna" som åker HOBBEX-roadracer imponerade... på rakorna tog dom mig lite grann... men jag kunde åka "hårigare" i kurvorna...
men dreva upp den nåt kugg fram så får dom smisk.... :banana

en annan frään grej... sitter man långt bak så går det faktiskt med lite ryckhjälp att åka en bit på bakhjulet :yoparty

Har du kört in den på 10-12% oljeblandning???
kopfkratz2.gif

Man ska aldrig köra in en 2-taktare på mer än vad man ska köra på när den är inkörd. Våra tävlingsmaskiner kör vi på 2% både vid inkörning och efter. Den största anledningen är att motorn får för lite bränsle om man blandar i för mycket olja. Gå ner i din blandning så kommer den nog att gå lite bättre, + att du slipper bli omkörd på rakorna.
Även motorsågar och dyligt kör man på 2% bara så du vet.

Mvh
7an

Last edited:

dezyn

Vintern är bara ivägen..
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
-
Nu är www.langeshobby.se nere också, eller det var den igår mer.. Men han säljer fortfarande eller? Telefon nummer?

Annars så finns det ju bara http://www.furiousracing.nu/Shop/Index.php?ArtId=3949101 men den har ju ingen dämpare fram, och det skulle jag nog vilja ha, och så tog de 2750 kr med..

EDIT: Hittade för 2600 kr på www.superbilligt.se också, med framdämpare, det är ju i alla fall lite mera prisvärt, men Langeshobby hade ju billigare, men jag har inget nummer och vet inte heller vart det ligger :p

Last edited:

Gojja

Sugen....
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
Kommer....
dezyn skrev:
2345381

EDIT: Hittade för 2600 kr på www.superbilligt.se också, med framdämpare, det är ju i alla fall lite mera prisvärt, men Langeshobby hade ju billigare, men jag har inget nummer och vet inte heller vart det ligger :p

Nån som vet om xxl röret passar på en r-1?

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA