Mini moto/fiddy 50cc dragsnöre

MrK

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2010
Hoj
GSX600F
Tjena,

Garageägarens grabb har en fiddy/mini-moto "cross" kina skrothög som jag av någon oförklarlig anledning måste laga hela tiden.. (man vill hålla hyresvärden glad)

Självklart är den målad med diverse sprayburkar, så att reda ut vad det är för typ kan man nog glömma...

Har mest varit förgasarjusteringar och allmänt småpill, och denna gång hade tydligen dragsnöret ballat ur.

Då hade ägaren (utan att ha den blekaste om vad denne sysslade med) skruvat loss kåpan och då hade det "ramlat ur lite grejer"...

Suck...

Kort & gott fick jag ihop grejerna, men dragsnöret har ingen "återgång", det stannar kvar i utdraget läge.

Är det bara att köpa allting nytt? Eller vad göra?

Ser ut typ:
http://www.swebike.se/product_info....=2791&osCsid=448c26f6fe372800e9023dc9b222aa8b

Tänkte beställa därifrån & prova, men slutpriset med frakt & postförskott blir närmare 500:-
Inte så troligt att man köper det utan att veta om det ens passar...

Någon med idéer?

Mvh

7an

www.v-man-racing.se
Gick med
11 Feb 2005
Hoj
GSX1400 K6´a, RSV Mille -01
Den ska sitta fast med en skruv i mitten, så jag färstår inte hur det kan ha "trillat" ut saker bara för att han skruvar bort kåpan?

Fjädern som sitter på baksidan av plastrullen ska fästas i ett litet hack i kåpan, kruxet är bara att hitta rätt spänst i fjädern när man monterar dit den.

Så när du monterar den så har du redan spänt fjädern lite grann. Tyvärr så kan jag bara ge dig rådet att prova dig fram tills du hittar rätt.

/7an

henrik gasar

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2007
Hoj
Ingen hoj nu
Själva drag anordning är samma på pocketbike,motorsågar, trimmers etc

Dock har själva bladfjädern troligen hoppat loss så blev det wiiiiirrrrrrr sen har du ett jävla jobb att snurra tillbaka fjädena och lyckas fästa tillbaka skiten.

Pillrigt som tusan för fjädern ska snurras upp betydligt mycket mer än vad man tror.

Men bara att prova dig fram tills fjädern är så pass stark att den orkar snurra upp (tillbaka) snöret utan problem.

Bifogat

• BD-PullStart5.jpg
    BD-PullStart5.jpg
    33 KB · Visningar: 282
  • Gas_Scooter_parts_Pull_start_for_Gas_Scooter.jpg
    Gas_Scooter_parts_Pull_start_for_Gas_Scooter.jpg
    41.3 KB · Visningar: 276
  • Pull-Start-Pic-3t.jpg
    Pull-Start-Pic-3t.jpg
    92 KB · Visningar: 333
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!