Mini-Regplåt

(BC) storebror

Högljudd!
Gick med
4 May 2004
Hoj
Ducati Monster 1000ie
Är det nån som vet var man kan beställa mini plåtar till hojen så man slipper täcka för skönhetens bak hela tiden :hihi eller finns det nåt sätt man kan tillverka själv med rätt reflekterande material??

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
(BC) storebror skrev:
Är det nån som vet var man kan beställa mini plåtar till hojen så man slipper täcka för skönhetens bak hela tiden :hihi eller finns det nåt sätt man kan tillverka själv med rätt reflekterande material??

I sthlm med miniplåt = 750:- böter inom första dan du åker ut med den...
Dessutom kostar plåten pengar :tomten

Lycka till :tummenupp :hihi

.../Yoshi

Lt Jake

Sassa Brassa.....
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
XS500
Yoshi_gixxeRR skrev:
I sthlm med miniplåt = 750:- böter inom första dan du åker ut med den...
Dessutom kostar plåten pengar :tomten

Lycka till :tummenupp :hihi

.../Yoshi

Man kan ju ha tur, jag körde mina sista 400 mil utan skylt i år.. (efter diverse stöldförsök och p-lappar)
/J.

fortsomfan

åka bana
Gick med
14 Nov 2004
Hoj
none
Nope

Hani skrev:
Det är lika bra att köra utan!!!!!!!!!!!!!!

Inte alls lika bra att köra utan. Ser polisen en hoj stillanstående, tittar de kanske på den å orkar de göra en "fällning" blire det iaf billigare och bättre än att köra utan.

men det är bäst att köra med, fixa en infälld bara istället :)

Lt Jake

Sassa Brassa.....
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
XS500
Yamaha_Tobbe skrev:
utveckla det sista tack :)

Ingen skylt= lapplisan kan inte skriva lappar (men se till att dölja ramnummer etc), samt att buset inte kan anteckna ditt regnummer på stan etc, vilket gör det svårare att hitta hojen sen.

mvh/J

Gabor

Guest
Lt Jake skrev:
Ingen skylt= lapplisan kan inte skriva lappar (men se till att dölja ramnummer etc), samt att buset inte kan anteckna ditt regnummer på stan etc, vilket gör det svårare att hitta hojen sen.

mvh/J

Sen kommer du åxå att få svårt att hitta din hoj efter att den blivit bortforslad ......

Varför skulle buset skriva ner nr, på en ducce 600, sorry ser att du har en trajja, vilket är ännu märkligare....vilket bus vill ha en sån?...ge er, det är väl inget specielt med dom. Börjar alla se spöken överallt ?? Det står hojar överallt...

Eller är beteendet sådant hos vissa hojare så att ni drar till er diverse intressen av både Buset å Farbror blå.???

Kanske dags att tänka efter vad ni själva håller på med.

Last edited:

sandstream

Guest
tassen skrev:
Sen kommer du åxå att få svårt att hitta din hoj efter att den blivit bortforslad ......
Alla hojar som står parkerade utan skylt, på allmän plats, borde forslas bort direkt.

Gabor

Guest
sandstream skrev:
Alla hojar som står parkerade utan skylt, på allmän plats, borde forslas bort direkt.

Håller fullständigt med dig, den är redan stulen eller så är den inblandad i kriminella handlingar redan.

sandstream

Guest
tassen skrev:
Håller fullständigt med dig, den är redan stulen eller så är den inblandad i kriminella handlingar redan.
Det kanske skulle få folk att sluta åka utan skylt iaf.

Lt Jake

Sassa Brassa.....
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
XS500
tassen skrev:

Varför skulle buset skriva ner nr, på en ducce 600, sorry ser att du har en trajja, vilket är ännu märkligare....vilket bus vill ha en sån?...ge er, det är väl inget specielt med dom. Börjar alla se spöken överallt ?? Det står hojar överallt...

Eller är beteendet sådant hos vissa hojare så att ni drar till er diverse intressen av både Buset å Farbror blå.???

Varför i helvete angriper du mitt hojval? Om du bemödar dig med att läsa i stulet-forumet så ser du att det stjäls allt från 125:eek:r värda 10 papp till SS'ar för 150 000.
Fordon utan plåt får bara forslas bort om de står trafikfarligt till, det är nämligen inte förbjudet att parkera ett oregistrerat fordon i Sverige, det skulle bli ganska jobbigt för moppe-ägarna.
Jag vet och förstår att folk har synpunkter på oss som kör utan, det är ett moraliskt dilemma för mig också. Men min hoj står bra till, och jag har i somras jagat bort två tjuvar, så det blir ändå mitt beslut... fast det förstås, det kanske bara var ett par TL-ägare som ville skratta åt min hoj, för att deras hojar är mycket unikare!?
/J

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Hoj
Jag ska ha en RSV
Mini skylt...

Diskuterade miniskyltar med en polis som sade:

Inga vanliga poliser skulle stanna någon för en miniskylt som SYNS ( om det inte är en nitisk trafikpolis ). Men att alla troligtvis skulle ingripa om MC:n saknar reg skylt.
Samt att om jag inte körde som ett SVIN så skulle det nog inte vara några problem.

Ett senare problem är väl skattemärket... om inte det sitter på skylten vart skall det sitta då?... och en hoj som inte är skattad får väl automatiskt körförbud?

/Men ni gör som ni vill... Ha det

AeroSol

V-twin for victory!
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Honda Transalp ´03
tassen skrev:

Kanske för att där Lt Jake bor är situationen en annan än i den lilla varma håla du bor i. :7peta

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln