Mini-regskylt

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Lantis skrev:
Köpte nyss en skitproffsig skylt från Art Invest.

Pris 390 :-

Art Invest HB
Sävstigen 1
442 35 KUNGÄLV
Tel 0303-230638 fax 0303 - 10038
artinvest@telia.com

Lättast att bara maila en beställning.

Där köpte jag en till min förra hoj.. :banana Fast fick fel nummer första gången men mäkte inte de så jag körde runt i en månad med en nummerplåt till en opel :3freak

twix

Memory of Shoya Tomizawa
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
hojlös
kan ju vara miniskylt men det måste vara vägvärkets skylt med signatur odyl annars är de inte ok

Pjatte 2

cascada in my heart.....
Gick med
1 May 2006
Hoj
R1 99
En lite äldre tråd kommer åter upp.... Hur ligger d till egentligen me lagar o böter kring miniskyltar ?? Ngn som vet?? Vart hittar man en till en rimlig peng?? :)

SP3-martin

mohaaaaaaaaa
Gick med
11 Oct 2005
Hoj
Speed Triple 06a, Ducati S2R 06a, MT-01 05a, såld

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
En lite äldre tråd kommer åter upp.... Hur ligger d till egentligen me lagar o böter kring miniskyltar ?? Ngn som vet?? Vart hittar man en till en rimlig peng?? :)

1500:- för att köra utan skylt , eller med felaktig skylt.
600:- va det innan höjningen va ?

Har jag rätt ?

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Jösse:

Jo du har rätt!

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Nummerplåtsflipp. ---------------------------------------------------------

Ville bara tipsa om e liten kul grej till sin nummerplåt som jag såg i usa. Man kan ju se direkt vad man kan "använda den till"

http://www.plateflipper.com/

kolla photos där har dom monterat den på en mc

http://feber.se/article_images/37789.jpg

tackar tackar!! :tummenupp verkar lovande!! dock så stör ja mig på att den fäller NER plåten..:mad: (ser jue hel skummt ut på en hoj...) hoppas den går att vända så den fäller UPP plåten ist...:gnissla

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
SÅLD!
Inga fakta men har hört att det är lika mycket i böter när man kör med felaktig skylt som med utan skylt.....OM det skulle stämma fattar jag inte varför man orkar lägga ner tid på och fixa en miniskylt???

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Scanna av din orginalskylt, förminska den till miniskyltsstorlek i datorn & skriv ut på fint papper. Laminera den sedan hos någon med lamineringsmaskin & vips så har du gjort din egna miniskylt för endast några kronor.

Resultatet blir riktigt bra, det kan jag lova!

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Briggs & Stratton
Scanna av din orginalskylt, förminska den till miniskyltsstorlek i datorn & skriv ut på fint papper. Laminera den sedan hos någon med lamineringsmaskin & vips så har du gjort din egna miniskylt för endast några kronor.

Resultatet blir riktigt bra, det kan jag lova!

Men så blir du stoppad direkt när det mörknar ute för du har ingen reflex i ditt fina papper du har printat ut på.

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
1500:- för att köra utan skylt , eller med felaktig skylt.
600:- va det innan höjningen va ?

Har jag rätt ?

Njae, delvis...innan höjningen kostade det 400:-

Jösse:

Jo du har rätt!

Varför svara när du uppenbarligen inte vet :va

Inga fakta men har hört att det är lika mycket i böter när man kör med felaktig skylt som med utan skylt.....

Du har hört rätt!

Fick böter två ggr sommarn -06 (på bilen). Första för avsaknad skylt, och andra gången för för liten skylt...samma böter, alltså 400:-

Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Men så blir du stoppad direkt när det mörknar ute för du har ingen reflex i ditt fina papper du har printat ut på.

Väldigt sällan som miniskyltar är av reflekterande material vad jag vet i alla fall?
Så det spelar nog inte så stor roll.

oreng

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2009
Hoj
XT 660R -05
Förminska skylten?

Nu när skattemärken inte behövs längre, är det ok att kapa ner skylten så den blir mindre?
Borde väl inte vara mot reglerna...

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
den ska vara orörd.
man får inte ens göra hål i den för att kunna skruva fast den på ett bättre sätt.

stroemberg

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2009
Hoj
Monster 900
Nu när skattemärken inte behövs längre, är det ok att kapa ner skylten så den blir mindre?
Borde väl inte vara mot reglerna...

Det är inte okej, fortfarande olagligt med miniskylt och det finns inga planer på att göra skyltarna mindre pga avskaffandet av skattemärket.
Transportstyrelsen hade fått in massa förfrågningar på det när det avskaffades, de hade någon artikel om det men hittar inte på den nu.

EDIT: hittade på den

Hur mycket mindre (storlek) kan registreringsskyltarna göras i och med detta?

Det är inte aktuellt att ändra skyltarnas storlek. Måtten på registreringsskyltar är dessutom reglerade i gällande lagstiftning. Det finns också andra orsaker till skyltarnas storlek, till exempel läsbarheten för det mänskliga ögat (viktigt för polisen) samt läsbarhet för kameror (till exempel kameror för fartkontroll och trängselskatt).
http://www.transportstyrelsen.se/Va...registreringsskyltarna-goras-i-och-med-detta/

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...