Stoppsladd skrev:Denna skapels föddes ur askan när jag i påskas krockade med hojen
och var hemma med bla. lårbensbrott.
Jag och en kompis tog vad som fanns tillgängligt i garaget.
Recept:
Motorn är en McCulloch (amerikanskt märke) och har varit en stenkapningsmaskin.
Uppskattad cc: 55-60
Slirkoppling modifierad med lättare vikter och hårdare fjäder.
Kilrems drivning
Ramen är svetsad av material från en torkvinda samt ett 2" kromrör.
Gaffeln är gjord av två kromade fd bordsben
Fotpinnarna är justerbara och är gjorda av MTB handlebars eller va det heter?
Tanken är från en gammal crescent moppe
Avgas systemet är gjort av ett bockstyre och dämpare från 250 cross.
Hjulen är modell "åkgräsklippare"
Toppfart noterad 28 oktober-04: ca 70km/h uppmätt med bil.
Modifieringar sker med jämna mellanrum, nästa mål är 90km/h![]()
Nytt avgas system med "kammare" och kortad "Rino racing" dämpare byggt under helgen. Med betydligt bättre vrid som följd.
20 mm Mikuni skall monteras snarast![]()
Är det fler som har nåt liknande som dom pysslar med?
Så länge GS 314 fins på cuihan, så skulle jag aldre bemöda mig med att bygga choppers..asrå !!!Synd att de inte går att regga, för vad skall man ha dem till? En minimoto eller dirtbike går ju att andvända i praktiken, de andra?
http://www.cuihan.com/choppers.htm