Miniblinkers!

Linkan_

Jag kör bakhjul, det är ganska kul
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
Husqvarna WR 125 Motard, DT 125R
Tja!

Jag har kollat på blinkers på Mohlins, och jag undrar om det är nån som vet vad det är för watt i dom blinkers som jag tänkte köpa till min DT?

Det går inte o länka sidan så jag beskriver hur ni går dit istället :rolleyes:

Mopeder- universal & styling- Eldelar- BLINKERS (pair) STALK TYPE/BLUE STYLE/WHITE LENS

Nån som vet ? och går det att använda på min DT som har original 21watt
:tomten

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Linkan_Dt125r skrev:
2428119 Tja!

Jag har kollat på blinkers på Mohlins, och jag undrar om det är nån som vet vad det är för watt i dom blinkers som jag tänkte köpa till min DT?

Mopeder- universal & styling- Eldelar- BLINKERS (pair) STALK TYPE/BLUE STYLE/WHITE LENS

Släng iväg ett mail.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Linkan_Dt125r skrev:
2428119 Tja!

asså du börjar gå mej på nerverna. sök ffs innan du ställer den ena idiotiska frågan efter den andra.
men men får väl svara på denna oxå.
Ja du kan köra mä dom, du får bara exprimentera med motsånd å skit om du vill att dom ska blinka i rätt hastighet. sök på typ miniblinkers lr nåt sånt, har för mej den ligger som sticky i meckhörnan lr vaffan de forumet heter.
men bara så du vet så är inte mohlins blinkers E-godkända och därför olagliga.

cybertron

IT-Tekniker, pappa och mc-knutte
Gick med
31 Mar 2006
Hoj
Yamaha TT600S -93, TMS 200cc -07 DÖD ,TZR 125cc -87, Yamaha XS 400cc -82 (såld)
t4pp3r skrev:
2429190 asså du börjar gå mej på nerverna. sök ffs innan du ställer den ena idiotiska frågan efter den andra.
men men får väl svara på denna oxå.
Ja du kan köra mä dom, du får bara exprimentera med motsånd å skit om du vill att dom ska blinka i rätt hastighet. sök på typ miniblinkers lr nåt sånt, har för mej den ligger som sticky i meckhörnan lr vaffan de forumet heter.
men bara så du vet så är inte mohlins blinkers E-godkända och därför olagliga.

OBS!! OFF TOPIC!!!

Ursäkta att jag kanske lägger mig i, men varför är alla (ok inte alla men några) 16 åringar (15-18) lika jävla dryga ?! Ni tror att ni är så j*vla mkt bättre än moppefuckona (de som är 15 dvs. ett HELT ÅR YNGRE!!) guess what, det är ni inte!

sök för f*n, men ibland hittar man inte svaret på exakt den frågan! Spelar det någon roll för dig om svaret finns? du behöver ju inte svara, det är ingen som tvingar dig!! Bete dig som om du vore nästan vuxen och svara på frågan om du nu vill, men du behöver inte bete dig som du vore 12.

Nu får jag säkert skit för detta, men jag bryr mig faktiskt inte, jag är 23 snart 24, har barn och familj och ett välbetalt jobb. Jag behöver ibland hjälp med saker, såsom mc,
jag driver ett gäng forum själv och jag märker dessa betenden överallt, "sök för helv*te" och jag förstår att det kanske är jobbigt att frågan ställs 10 ggr, visst men DET SPELAR INGEN ROLL! Jag lovar, databasen klarar detta!! Och jag tror inte det spelar så stor roll för den som svarar, det tar typ max. 2 minuter att skriva ett inlägg om man vet svaret...lång tid av ens liv...
blir så trött
och det är säkert inte trådstartarens mening att driva dig till vansinnets gräns, det kan jag nästan lova dig. För övrigt ,också stavas också (inte oxå :D )

btw. om man söker hittar man kanske ett blinkersinlägg från 2003 och hur mycket nytta har man av det idag? inte så mycket skulle jag vilja säga.

btw2. *EDIT! Tar bort detta själv då detta var lite lågt av mig, det var på gränsen till personangrepp, och det gillar jag inte *.stryk det sista :D

*SLUT OFF TOPIC*

För att svara trådstartaren, kolla på addemotos miniblinkers, de är e-märkta och därmed godkända för gatan.
De har ett gäng olika varianter....

Last edited:

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
cybertron skrev:
2429221 OBS!! OFF TOPIC!!!

Bra där:tummenupp

Visst finns det frågor som är dumma och kommer upp exremt ofta när vi tillochmed har en sticky till dem. Men den här tråden tyckte jag inte var något som helst dumt eller konstigt med. Och ska man söka på trådar för att få hjälp så bör de iallafall finnas i 125-forumet om det är där man hör hemma.

cybertron

Gick med
31 Mar 2006
Hoj
Bärgren skrev:
2429347 Bra där:tummenupp

Visst finns det frågor som är dumma och kommer upp exremt ofta när vi tillochmed har en sticky till dem. Men den här tråden tyckte jag inte var något som helst dumt eller konstigt med. Och ska man söka på trådar för att få hjälp så bör de iallafall finnas i 125-forumet om det är där man hör hemma.

bra sagt bärgren

cybertron

Gick med
31 Mar 2006
Hoj
Rift skrev:
2429385 jag brukar tycka att det är fint fall man komenterar att man har sökt men inte hittat...

även detta var en utmärkt bra åsikt :D

Fuzzman

superbög
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -03
blir man förbannad av att läsa det så behöver man ju inte fortsätta :p?

ring eller maila mohlins om blinkersfrågan...

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
Fuzzman skrev:
2430191 blir man förbannad av att läsa det så behöver man ju inte fortsätta :p?

ring eller maila mohlins om blinkersfrågan...
det går ju att fråga i OT tråden oxo...
jag svarar till 99% på seriösa frågor där.. tycker det är bättre att fråga småsaker där.. eftersom det är lite diskretare..

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Till dom som jämt skriver "SÖK Förfan!" osv... Om man nu skulle söka upp alla frågor som tidigare någongång besvarats, då skulle 125:a delen bli/vara bra död!

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Mr EmCom skrev:
2430330 det går ju att fråga i OT tråden oxo...
jag svarar till 99% på seriösa frågor där.. tycker det är bättre att fråga småsaker där.. eftersom det är lite diskretare..

Men risken är ju att det går ouppmärkt när vissa har sinna spamstunder.:rolleyes:

Linkan_

Jag kör bakhjul, det är ganska kul
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
Husqvarna WR 125 Motard, DT 125R
cybertron skrev:

Ursäkta att jag kanske lägger mig i, men varför är alla (ok inte alla men några) 16 åringar (15-18) lika jävla dryga ?! Ni tror att ni är så j*vla mkt bättre än moppefuckona (de som är 15 dvs. ett HELT ÅR YNGRE!!) guess what, det är ni inte!

sök för f*n, men ibland hittar man inte svaret på exakt den frågan! Spelar det någon roll för dig om svaret finns? du behöver ju inte svara, det är ingen som tvingar dig!! Bete dig som om du vore nästan vuxen och svara på frågan om du nu vill, men du behöver inte bete dig som du vore 12.

Nu får jag säkert skit för detta, men jag bryr mig faktiskt inte, jag är 23 snart 24, har barn och familj och ett välbetalt jobb. Jag behöver ibland hjälp med saker, såsom mc,
jag driver ett gäng forum själv och jag märker dessa betenden överallt, "sök för helv*te" och jag förstår att det kanske är jobbigt att frågan ställs 10 ggr, visst men DET SPELAR INGEN ROLL! Jag lovar, databasen klarar detta!! Och jag tror inte det spelar så stor roll för den som svarar, det tar typ max. 2 minuter att skriva ett inlägg om man vet svaret...lång tid av ens liv...
blir så trött
och det är säkert inte trådstartarens mening att driva dig till vansinnets gräns, det kan jag nästan lova dig. För övrigt ,också stavas också (inte oxå :D )

btw. om man söker hittar man kanske ett blinkersinlägg från 2003 och hur mycket nytta har man av det idag? inte så mycket skulle jag vilja säga.

btw2. *EDIT! Tar bort detta själv då detta var lite lågt av mig, det var på gränsen till personangrepp, och det gillar jag inte *.stryk det sista :D

*SLUT OFF TOPIC*

För att svara trådstartaren, kolla på addemotos miniblinkers, de är e-märkta och därmed godkända för gatan.

Tack! Nån som har vett åtminstone :tummenupp Tack alla ni andra för bra svar också!

Bra att ni skrev att blinkerserna var olagliga, då ska jag söka på addemoto istället för jag vill ha e-märkta blinkers

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Linkan_Dt125r skrev:
2430886 Tack! Nån som har vett åtminstone :tummenupp Tack alla ni andra för bra svar också!

Bra att ni skrev att blinkerserna var olagliga, då ska jag söka på addemoto istället för jag vill ha e-märkta blinkers
Skruva ut orginal lampan. läs hur många watt den är på. ta det delat med 12 så ser du hur mkt ström den drar. gör likadant med miniblinkersen´. Ta sen skilnaden (säg att det är 0.2 A) så blir det 12/0,2=60 du ska ha en 60 Ohms resistor

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
cybertron skrev:

blir så trött

*SLUT OFF TOPIC*

Men herre jävlar. man kollar 125 forumet och så ser man två lika idiotiska trådar startade av samma person. Man kanske inte hittar exakt svar men för helvete om han hittat svar och behöver något lite mer preciserat svar så kan han skriva det han vet och säga mer exakt vad han behöver. ställer han exakt samma fråga som redan finns kommer han oxå få exakt samm svar. Och bara så du vet så är jag (tror jag) lika gammal som honom, dvs 90a. bara så du vet.

BTW. jag svarade på hans fråga.

byskebon

norrlänning
Gick med
15 Aug 2006
Hoj
2010 Triumph Street Triple
Men risken är ju att det går ouppmärkt när vissa har sinna spamstunder.

samma risk om folk spammar sönder forumet med onödiga frågor som t ex: är det olagligt med trim?

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
byskebon skrev:
2431285 samma risk om folk spammar sönder forumet med onödiga frågor som t ex: är det olagligt med trim?

Jag tror nog risken är större i OT där det skrivs i sina bästa stunder runt 20 inlägg/minut. :fakta

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...