Down is out? Vad är det?
Filip hade dock lite roligare bortförklaring än mig angående den saken. "Jag var ju aldrig av asfalten...!?" hahah
I övrigt så är det nog tyvärr till stor del så som Kajlyl säger, och även om Filip imponerat stort så är det ändå ett faktum att det är hans vikt som varit den stora orsaken till att det gått så bra för honom i år. För snabbast när det svänger har han inte varit.
På Linköping hade jag personligen en hård fight mot honom i våras, och på rakan var det seriöst som att bli omkörd av en 250 när han kom, så sjukt mycket snabbare gick det, trots att alla kör på likvärdigt material i klassen.
Att jag sedan bromsade förbi honom i slutet av rakan varv på varv och därefter drog ifrån för varje sväng spelade ingen större roll...rakan har aldrig varit så lång som då.
Exakt detta syndrom gick faktiskt igenom alla årets tävlingar. På Falkenberg var det Toldnes som var snabbast i svängarna och senast i inbromsningarna, för att sedan bli omkörd på rakorna, och på Gelleråsen var Sjöström klart snabbare i svängarna, för att sedan bli omkörd av Filip på...justdet...rakorna.
Dock är hans pappa riktigt seriös med satsningen, och de tränar hela tiden, så det dröjer nog inte så länge innan han kommer att bli en av de snabbaste när det svänger också.
Men att prata om motoGP är att gå händelserna lite väl mycket i förväg...