Minimoto dör vid fullt vrid.

NSR125_94

Njuubie
Gick med
31 Dec 2006
Ort
Arbrå
Hoj
Honda NSR 125 -98 ||| Honda cr 250 -91
Tjena, När jag Gasar fullt med min minimoto så dör den:confused:
Nålen e långst upp så den får mäst bränsle den kan få. När jag testade ändra det så gick den inte alls. Och + att den e lite svårstartat men om man häller lite soppa på tändstiftet så drar den igång på första draget. Tändstiftet är snustorrt ochså.
 

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Ort
Norrsidan
Hoj
Peugeot Speedfight 125cc och snart en till…
har samma problem.. eller ja nästan.. den startar lätt men dör när ja vrider på fullgas.. vad kan problemet vara? för litet eller för stort munstycke? eller bara justera på luftskruven? om den har någon lr??
 

NSR125_94

Njuubie
Gick med
31 Dec 2006
Ort
Arbrå
Hoj
Honda NSR 125 -98 ||| Honda cr 250 -91
har samma problem.. eller ja nästan.. den startar lätt men dör när ja vrider på fullgas.. vad kan problemet vara? för litet eller för stort munstycke? eller bara justera på luftskruven? om den har någon lr??

Ja det har den. Min startar inte lätt men när man ger han en sup i tändstiftet så går den igång på engång.
 

7an

www.v-man-racing.se
Gick med
11 Feb 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
GSX1400 K6´a, RSV Mille -01
Kolla avståndet mellan svänghjulet och tändspolen, enklaste sättet att få rätt avstånd är att lossa på skruvarna till spolen, lägg ett visitkort mellan när man "trycker" ner spolen och skruvar åt den igen.

Jag har märkt att min är ganska väder känslig ang bestyckningen. Om jag har justerat så den går bra på våren så får jag justera lite när det blir varmare. Dom behöver mer soppa om det är kallare ute så ni tänker på det.

Så om era hojar har funkat bra i sommras så kanske ni behöver större munstycke nu.

/7an
 

NSR125_94

Njuubie
Gick med
31 Dec 2006
Ort
Arbrå
Hoj
Honda NSR 125 -98 ||| Honda cr 250 -91
Kolla avståndet mellan svänghjulet och tändspolen, enklaste sättet att få rätt avstånd är att lossa på skruvarna till spolen, lägg ett visitkort mellan när man "trycker" ner spolen och skruvar åt den igen.

Jag har märkt att min är ganska väder känslig ang bestyckningen. Om jag har justerat så den går bra på våren så får jag justera lite när det blir varmare. Dom behöver mer soppa om det är kallare ute så ni tänker på det.

Så om era hojar har funkat bra i sommras så kanske ni behöver större munstycke nu.

/7an

Okej.... Har gjort det nu och den startade lätt nu :tummenupp Tack så mkt. Ska ändå byta den mot en fiddy på fredag :yoparty
 

NSR125_94

Njuubie
Gick med
31 Dec 2006
Ort
Arbrå
Hoj
Honda NSR 125 -98 ||| Honda cr 250 -91
Last edited:

NSR125_94

Njuubie
Gick med
31 Dec 2006
Ort
Arbrå
Hoj
Honda NSR 125 -98 ||| Honda cr 250 -91
Ja den är oftast guldfärgad och har ett vanligt skruvmejselshack mitt på den och sitter en fjäder på den. Tror den sitter på vänster sida.:va Om du sticker in skruvmejseln vid kedjeskyddet så ska det nog gå att skruva på den:såjaponken
 

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Ort
Norrsidan
Hoj
Peugeot Speedfight 125cc och snart en till…
Ja den är oftast guldfärgad och har ett vanligt skruvmejselshack mitt på den och sitter en fjäder på den. Tror den sitter på vänster sida.:va Om du sticker in skruvmejseln vid kedjeskyddet så ska det nog gå att skruva på den:såjaponken

ok tack :) hoppas den finns där... ska försöka hitta den när ja går ner i garaget idag sen ska ja ut å stunta :tummenupp

jag hittade någon på vänstersida förut men det var tomgångsskruven så..
 
Last edited:

NSR125_94

Njuubie
Gick med
31 Dec 2006
Ort
Arbrå
Hoj
Honda NSR 125 -98 ||| Honda cr 250 -91
ok tack :) hoppas den finns där... ska försöka hitta den när ja går ner i garaget idag sen ska ja ut å stunta :tummenupp

jag hittade någon på vänstersida förut men det var tomgångsskruven så..

Jag menade att den sitter på höger ..SRY !
 

7an

www.v-man-racing.se
Gick med
11 Feb 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
GSX1400 K6´a, RSV Mille -01
Nu vet jag inte hur en förgasare på en 14e ser ut, men det låter som att det ni pratar om är choken och inte luft skruven.

/7an
 

NSR125_94

Njuubie
Gick med
31 Dec 2006
Ort
Arbrå
Hoj
Honda NSR 125 -98 ||| Honda cr 250 -91
Nu vet jag inte hur en förgasare på en 14e ser ut, men det låter som att det ni pratar om är choken och inte luft skruven.

/7an

En "riktig" chok(vet inte hur det stavas) släpper in mer bensin om jag inte har fel. En "chok" på minimoto stryper luften så den får mindre luft. Det kallas chok men det är snarare en luftskruv.:arsele
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top