MiniMoto Race den 6 December!!!

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Jag är med som mjkisdjur och kramnalle för den kvinnliga delen av startfältet. Killar göres sig icke besvär. :rolleyes:
Jag kommer inte köra (vare sig dit eller från, eller på banan), men jag kommer kunna håna er ordentligt medans ni åker/posar i depån. Varför? Jag är körkortslös ock elak. :yoparty

Last edited:

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
JoS skrev:
Jag är med som mjkisdjur och kramnalle för den kvinnliga delen av startfältet. Killar göres sig icke besvär. :rolleyes:
Jag kommer inte köra (vare sig dit eller från, eller på banan), men jag kommer kunna håna er ordentligt medans ni åker/posar i depån. Varför? Jag är körkortslös ock elak. :yoparty

Du kan få jobbet som min paraplyflicka, ta med string och högklackat !

Betr egna skydd så glöm att jag gör det, sist rasade jag två ggr och visst fick man lite skrubsår men inte mer...det blir fula märken på skinnstället för fjant ras.
Rumpan är mest oskyddad så ta med nått som täcker den lite extra men se till att ni kan gå ned i spagat på fotanklarna i de kläder ni tar med......

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Triggerhappy skrev:

Betr egna skydd så glöm att jag gör det, sist rasade jag två ggr och visst fick man lite skrubsår men inte mer...det blir fula märken på skinnstället för fjant ras.
Rumpan är mest oskyddad så ta med nått som täcker den lite extra men se till att ni kan gå ned i spagat på fotanklarna i de kläder ni tar med......

:rofl :rofl
JoS i string och högklackat...

Angående kläderna håller jag med dig. Hjälm och ryggskydd kommer jag ta med :mattias
De som har ett skinnställ och vill ha det bör ha ett som inte är så tajt i grenen och som man inte är speciellt rädd om.

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Triggerhappy skrev:
Hmm. Maby not. :rolleyes: Paraplyt kan jag ta med. :tummenupp

Triggerhappy skrev:
...det blir fula märken på skinnstället för fjant ras.
Sist det var minimotokörning (Gävle) så åkte alla omkring i overaller. Det låter mer ekonomiskt än att sabba sitt skinnställ.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
JoS skrev:
Sist det var minimotokörning (Gävle) så åkte alla omkring i overaller. Det låter mer ekonomiskt än att sabba sitt skinnställ.

Problemet med dem var att de var alldeles för stora. Man drunknade ju för sjutton i den jäkla overallen.....

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
JoS skrev:

OK, det är så det låter - ni är mer rädda om skinnstället än om egna kroppen... Det får ju står för er då - jag tänker precis tvärtom, men så kör jag inte lika fjolligt heller :blah och går omkull i högre farter...

Riktiga skinnställ har Kevlartyg i grenen för rörlighetens skull och kan med lätthet användas till en pocketbike - Pozerställ för muppar, saknar sådant :fakta

Ni var säkert såna där som stoppade skruvmejslar i vägguttag trots förmaningar, när ni var små ? :tungan

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
TomK skrev:
OK, det är så det låter - ni är mer rädda om skinnstället än om egna kroppen... Det får ju står för er då - jag tänker precis tvärtom, men så kör jag inte lika fjolligt heller :blah och går omkull i högre farter...

Riktiga skinnställ har Kevlartyg i grenen för rörlighetens skull och kan med lätthet användas till en pocketbike - Pozerställ för muppar, saknar sådant :fakta

Ni var säkert såna där som stoppade skruvmejslar i vägguttag trots förmaningar, när ni var små ? :tungan

ska prova lite gymnastiska övningar i stället o se ifall det överhuvudtaget är möjligt att sitta på en pocketbike i det.
och oxå testa ifall min fot gillar det oxå.. (tänker testa långt ifrån lasse... :gnissla)

får ju ont i foten av 15minuter på rörken.. o den vinkeln är inte speciellt farlig om man jämför vad det kommer att bli på en pocketbike.......

näh.. inte stoppar man skruvmejslar i väggutag inte.. (men fingret i en lampsockel engång.. :va )

/z

Last edited:

URRJocke

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
GSXR K7, Retta -00 & WR450F -05
TomK skrev:

Inte skruvmejsel... Hittade en sån där gammal antenn i stället... :yoparty :yoparty :yoparty

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
En fråga ang körningen; i första inlägget i tråden står att vi måste vara minst 8 pers som kör, men får hur många som helst plats (hur många hojar har de?). Och hur påverkar antalet deltagare priset? Det är ju typ 14 anmälda nu.

Anledning till att jag undrar är att jag ev kanske måste avstå pga att jag gjorde mig illa för ett tag sedan när jag tränade. Och med mina nuvarande långsamma framsteg mot den kroppsliga hälsan vet jag inte om jag kommer att kunna köra även om jag vill.....

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
TomK skrev:

Det där var inte så lite kaxigt skrivet! Jag tycker att du ska anmäla dig till körningen och stå upp till bevis, med ditt riktig skinnställ och allt så måste du ju bara fullkomligen utklassa restean av startfältet. :tungan

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Penguin skrev:
Det där var inte så lite kaxigt skrivet! Jag tycker att du ska anmäla dig till körningen och stå upp till bevis, med ditt riktig skinnställ och allt så måste du ju bara fullkomligen utklassa restean av startfältet. :tungan

Det är bara sanningen, min vän... Nej, jag betalar inte dyra slantar som kan användas till att bjuda flickor på sprit, när jag åker gratis på annat håll. Gillar dessutom utomhusbanor bättre där det finns avåkningszoner och farterna är minst de tredubbla. Men jag kan åta mig att vara personlig coach åt den som vill ha det :)

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Penguin skrev:
En fråga ang körningen; i första inlägget i tråden står att vi måste vara minst 8 pers som kör, men får hur många som helst plats (hur många hojar har de?). Och hur påverkar antalet deltagare priset? Det är ju typ 14 anmälda nu.

Anledning till att jag undrar är att jag ev kanske måste avstå pga att jag gjorde mig illa för ett tag sedan när jag tränade. Och med mina nuvarande långsamma framsteg mot den kroppsliga hälsan vet jag inte om jag kommer att kunna köra även om jag vill.....
*host* FJOLLA *Harkel*
Till och med BlueRider ska ju köra :fakta

Deadmetal

NU i ett rött hus på landet :)
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
Nu 4 hjul och ett styre..
Då är det ju tur att man kan skylla på ålder & benskörhet för min del :tummenupp

Kommer jag ner på den där häringa mackapären lär jag antagligen aldrig komma upp levande igen :D

Maria

....addicted....
Gick med
2 Jul 2003
Hoj
R6 -07
TomK skrev:
Det är bara sanningen, min vän... Nej, jag betalar inte dyra slantar som kan användas till att bjuda flickor på sprit, när jag åker gratis på annat håll. Gillar dessutom utomhusbanor bättre där det finns avåkningszoner och farterna är minst de tredubbla. Men jag kan åta mig att vara personlig coach åt den som vill ha det :)

Jag ska till Tivoli efteråt. Du kan både få bjuda på sprit och vara min personliga coach... ;)

/M

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Jag ska vara barnvakt. Vet inte om vi hänger på, men köra blir det inte.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Affe_R1 skrev:
*host* FJOLLA *Harkel*
Till och med BlueRider ska ju köra :fakta

Jajaja. Nu är det så att jag vill köra, men går det inte så går det inte. När måste jag senast lämna besked? Det är det jag undrar....

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Maria skrev:
Jag ska till Tivoli efteråt. Du kan både få bjuda på sprit och vara min personliga coach... ;)

/M

Men se där ja! Det blir nog bra - ska jag lära dig alla fula tricks för hur man tar sig fram fort eller har du koll på det redan ? :) och Tivoli är gjutet! En annan har ju tjuvtränat där redan... :fyllisar

kortstubina

Rörkens egen Kioskis
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
spätta på en blackbird
Jag tror att Lucky Luke och jag gör en tur till Sthlm men bara kollar in hur det går till att köra minimoto.
Jag vågar inte köra om sanningen ska fram, å det ska den!
Men jag vet inte vilken tid vi far men vi åker garanterat bil om någon av någon mystisk anledning skulle vilja tillbaka till U:a efter turen.
Kommer antagligen inte följa med till Tivoli pg all rök som finns i lokalen!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...