Minimoto tävlingar i skåne?

Frantz3n

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
Blata B1 (Kopia)
EasyRider skrev:
Kom dit och titta och fråga som jag sa då ger sig allt....

Hjälm räcker inte! Så lätt kommer du inte undan. Det blir till att investera i Ryggskydd, Skinnställ med ordentliga skydd, Handskar och gärna ett par mjuka läderstövlar. Titta på Blocket eller stick till MC- kläder i Lomma. De har överblivna saker från 80-talet ser det ut som men de gör jobbet. :lol

Du kommer inte till att vilja köra "naken" när du sett hur det går till. Vissa kör med minimotoställ men det skulle inte jag vilja göra mitt skinnställ är redan repat av vurpor och det märks att Dainese satt skydden på rätt ställe.

För någon träning sedan så var det en kille som gick omkull i sitt nya minimotoställ och på något sätt så vreds skyddet bort och han skavde igenom tyget. Den armbågen såg inte kul ut kan jag säga! Skinn är bäst!

Nu orkar jag inte skriva mer! Allt ger sig när du kommer ut dit och där finns det dessutom många andra att fråga.

Ojojoj! De blir dyrare än vad jag trodde, får spara lite till. Ska börja redan idag och kolla efter skinnställ för en rimlig slant!

UUUUSCH! De låter verkligen inte skönt. Hoppas killen klarar sig!

Frantz3n

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
Blata B1 (Kopia)
Var i Lockarp idag, såg er grabbar köra. Måste säga så jävla häftigt de såg ut. Längtar bara tills jag har hittat ett billigt skinnställ samt fått min koppling!

EasyRider

vilse på livets ocean.......
Gick med
17 Apr 2005
Hoj
En stor och en liten
Frantz3n skrev:
Var i Lockarp idag, såg er grabbar köra. Måste säga så jävla häftigt de såg ut. Längtar bara tills jag har hittat ett billigt skinnställ samt fått min koppling!

:banana Yes, idag var det kul! Mycket täta fighter tycker jag. I slutet blev jag topederad av en galen dansk! Skämtar bara! Han är en helt OK kille och det är sådant som man brukar kalla "racingincidents". Jag hann inte uppfatta vad som hände utan helt plötsligt var jag bara omkull.

Jag tror han klippte bakändan på mig. Han såg väl en lucka som inte fanns och satsade på den.

Idag hade jag bytt till Zocchis röda fjädrar på kopplingen också samt drevat den för kortbana vilket gjorde att jag kunde hänga med de andra något så när med min 6 - hk hoj.

Då ser man kanske dig där någon gång i Augusti iaf...?

Frantz3n

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
Blata B1 (Kopia)
EasyRider skrev:
:banana Yes, idag var det kul! Mycket täta fighter tycker jag. I slutet blev jag topederad av en galen dansk! Skämtar bara! Han är en helt OK kille och det är sådant som man brukar kalla "racingincidents". Jag hann inte uppfatta vad som hände utan helt plötsligt var jag bara omkull.

Jag tror han klippte bakändan på mig. Han såg väl en lucka som inte fanns och satsade på den.

Idag hade jag bytt till Zocchis röda fjädrar på kopplingen också samt drevat den för kortbana vilket gjorde att jag kunde hänga med de andra något så när med min 6 - hk hoj.

Då ser man kanske dig där någon gång i Augusti iaf...?

Haha! Jag såg de, du gick in med din minimoto, fick du problem med den eller?

En sak blev jag chockad av, och de var accelerationen som jag blev lite :confused: . Min hoj har 3.5hk och hade ungefär samma acceleration som de flesta hade. Där var ett fåtal minimoto som gick som satan, måste jag säga! :hihi

EDIT! EDIT! EDIT!
Jag kommer nog att köra på banan om cirka 1-2 veckor. Kopplingen ska komma nu nästa vecka, sen så ska jag köra till MC-Kläder i Lomma och köpa ett skinnställ för 699kr! Rena klippet tycker jag! Samt Ryggskydd...
EDIT! EDIT! EDIT!

Last edited:

EasyRider

Gick med
17 Apr 2005
Hoj
En stor och en liten
Frantz3n skrev:
Haha! Jag såg de, du gick in med din minimoto, fick du problem med den eller?

Yepp, vänster styrhalva var helt intryckt. Det gick att skruva till så att jag kunde köra nästa pass. Sista passet när vi körde lång bana kom jag bara 1 1/2 varv sedan fick jag soppatorsk och fick gå in. Well, well det var kul iaf. :tummenupp

Frantz3n

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
Blata B1 (Kopia)
De dära Cafét på Lockarp, ska man betala där inne eller? Tänkte börja med ett dagskort på lördag om jag hunnit köpa allt!

EasyRider

Gick med
17 Apr 2005
Hoj
En stor och en liten
Frantz3n skrev:
De dära Cafét på Lockarp, ska man betala där inne eller? Tänkte börja med ett dagskort på lördag om jag hunnit köpa allt!

Yes, du skriver in dig och betalar där inne i klubbhuset. Iom att du är inskriven så omfattas du dessutom av någon form av banförsäkring om saker och ting skulle gå väldigt illa.

När du skriver in dig så läs alla regler som finns och fråga mycket. Som det är nu så är det en himla massa nytt hela tiden som tex var man får tanka, var man får starta motorn, var man måste stänga av motorn, var man måste leda hojen osv.

Mike skall göra en hemsida där han skriver ner allt sådant så att man kan kika på det innan man sticker dit. Det kommer att komma en länk på MAK hemsidan. Det lär väl dröja ett tag men det behövs verkligen.

EasyRider

Gick med
17 Apr 2005
Hoj
En stor och en liten
Meli skrev:
vem var det som körde igår? Var det bo som rev dig eller :hihi

Yepp, BOW var det. Han var i "högform" i går och var inblandad i flera incidenter. En gång såg jag honom på rygg i första kurvan och en annan kille var också nere. Det var när vi tränade starter som det mesta hände.

Han verkar vara lite väl "optimistisk" nu tycker jag..... Jag vet inte, det beror kanske på att han inte kört på ett tag och missbedömmer situationerna.......

Annars så var det "vanliga" folket där. Småkillarna, Henke, Loffe, snubben med den röda hojen (kommer inte ihåg märket på den, den är ganska ovanlig) samt hippien som nu köpt sig en italienare ( han som körde röd kina tidigare och har skägg).

Det var väl alla. Bröderna var inte där, Anders och Danne var inte där och Daniel var inte heller där. Så vi var inte så många.

Last edited:

Frantz3n

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
Blata B1 (Kopia)
EasyRider skrev:
Yepp, BOW var det. Han var i "högform" i går och var inblandad i flera incidenter. En gång såg jag honom på rygg i första kurvan och en annan kille var också nere. Det var när vi tränade starter som det mesta hände.

Han verkar vara lite väl "optimistisk" nu tycker jag..... Jag vet inte, det beror kanske på att han inte kört på ett tag och missbedömmer situationerna.......

Annars så var det "vanliga" folket där. Småkillarna, Henke, Loffe, snubben med den röda hojen (kommer inte ihåg märket på den, den är ganska ovanlig) samt hippien som nu köpt sig en italienare ( han som körde röd kina tidigare och har skägg).

Det var väl alla. Bröderna var inte där, Anders och Danne var inte där och Daniel var inte heller där. Så vi var inte så många.

BOWs minimoto (svarta) gick som FAN! Är den råtrimmad eller?

Jävlar, låter som ni alla känner varandra?

Kimen

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2004
Hoj
Skinställ & hjälm + en massa gamla fotton.... En fiddy.
Om någon lånar ut ett ryggskyd samt visar mig rätt spårval så dyker jag upp lördag & söndgr med min DB7:a

Fassberg

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
Origami C1 replica
Inom vilka db ville dom att hojarna skulle ligga, eller under vilket db kanske man ska säga....

//Fäss

EasyRider

Gick med
17 Apr 2005
Hoj
En stor och en liten
Fassberg skrev:
Inom vilka db ville dom att hojarna skulle ligga, eller under vilket db kanske man ska säga....

//Fäss

Yes, det hade varit bra att veta. Jag tyckte Mike sa ngt. om det när jag var och kikade i Tisdags ( jag håller på och skruvar med hojen för tillfället). Jag hörde dock inte vad han sa eftersom jag inte stod så nära och det var ett helsikes liv. :hihi

Han har gjort hemsidan klar nu iaf där all väsentlig info om 2- hjulskörning på Lockarp skall finnas. Nu återstår bara att webansvarig för MAK lägger upp länken på sidan. Försök att lägga dig på max 100dB så ligger du någorlunda rätt iaf.

Jag har packat om min nu och satt i extra långa bultar med Loctite så att ljuddämparen skall sitta fast. För din del så blir det att kapa pipan och sätta på en scooter ljuddämpare.

EDIT: Jag såg nu att du bor i GBG så det blir lite långt för dig att komma och titta. :lol

(Kommer du dit och tittar så kan du prata med en pappa som gjorde det på sonens Blata- kopia ( en röd sådan). Det blev en helsikes skillnad och det kostade bara 300kr.)

Last edited:

Fassberg

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
Origami C1 replica
EasyRider skrev:
Yes, det hade varit bra att veta. Jag tyckte Mike sa ngt. om det när jag var och kikade i Tisdags ( jag håller på och skruvar med hojen för tillfället). Jag hörde dock inte vad han sa eftersom jag inte stod så nära och det var ett helsikes liv. :hihi

Han har gjort hemsidan klar nu iaf där all väsentlig info om 2- hjulskörning på Lockarp skall finnas. Nu återstår bara att webansvarig för MAK lägger upp länken på sidan. Försök att lägga dig på max 100dB så ligger du någorlunda rätt iaf.

Jag har packat om min nu och satt i extra långa bultar med Loctite så att ljuddämparen skall sitta fast. För din del så blir det att kapa pipan och sätta på en scooter ljuddämpare.

EDIT: Jag såg nu att du bor i GBG så det blir lite långt för dig att komma och titta. :lol

(Kommer du dit och tittar så kan du prata med en pappa som gjorde det på sonens Blata- kopia ( en röd sådan). Det blev en helsikes skillnad och det kostade bara 300kr.)

Yes har redan planerat att sätta på en moppe dämpare... men då jag som sagt har en bit att åka så vill jag ju kunna köra när jag väl kommer lixom, inte bli stoppad av för högt ljud på cykeln änna :D

EasyRider

Gick med
17 Apr 2005
Hoj
En stor och en liten
Nu är sidan upp!

Nu är sidan uppe vad det gäller 2-hjulskörning på Lockarp! Läs alltid på sidan innan ni sticker dit för att köra. :mattias

http://home.rixtele.com/~roadracing/ (finns även hänvisning från MAK sidan)

Tydligen så var det max 90dB på en 5 meters radie runt motorn som gällde.

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...