Minipctråden "Asus eee PC m,m"

• Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Ingen =(
Om det är fler än mig som sitter och väntar på b204/206, så blev leveranstiden uppskjuten nästan 2 månader till april/maj månadsskiftet.
Men ser man det från den ljusa sidan så kanske nya b208 kommer samtidigt, en ännu trevligare version. Bara tjacka en vesa-adapter och skruva fast den bakom tvn så kan man surfa från soffan.

Last edited:

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
exakt, på pappret ser den kul ut men i verkligheten är den sladdrig i skärmen (den sitter på ett enda fästa mitt på skärmen som skakar), pekskärmen i sig var inte den bästa jag pillat på då den inte ville riktigt som jag ville.

Äh, sånt tingeltangel är jag inte intresserad av just nu ändå. Jag vill ju bara ha en liten kökslappis för att läsa svd på lördagsmorgnarna och rdp:a till servern. Samsung NC10 blir det tror jag, verkar minst dålig just nu.

Dominator-Rocks

Guest
Någon som har provat EeeVista - The Windows VISTA for your Eee PC. som finns i piratbukten?

Jag skall lägga in Windows idag igen då jag haTTar linux :mad: (Föstår mig inte på skiten)

Dominator-Rocks

Guest
Inga svar :mad: Well, jag installerar den nu så får jag väll utvärdera den här sen! :tummenupp

Dominator-Rocks

Guest
Vista packet är absolut inte komplett för en niohundra saknas en massa drivar och så strul :huvet

Edit: Äre svårt att få xp drivar att funka i vista?

Last edited:

Robz

Guest
Är själv djäkligt nöjd med sonens eee1000H :)D )...

Funkar till det mesta och har draft N nät (300Mbit) vilket de flesta konkurrenter inte har! Behövs om man skall streama DVD till nån reda.

Köpte även ett Logitech Z Cinema, grymt ljud, med häftig fjärr - tyvärr krävs Win Media Center som ju inte finns på XPn - ingår i Vista.
Finns en specialverre av XP med detta, men jag har inte fått det att lira - så det får nog bli Vista...
Någon som fått ett Boot-SD minne att fungera?
Eller LAN-boot?
Hur gör man?
Förmodar att man inte kan installera med skivan "utdelad" ifrån annan dators drive?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag skall lägga in Windows idag igen då jag haTTar linux :mad: (Föstår mig inte på skiten)

Är det inte bättre att ha ett fungerande Linux som man inte förstår sig på än att ha ett icke fungerande windows som man inte förstår sig på?

Man kan lära sig att leva med Linux

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Vilken är bäst??:

Processortyp Intel Atom N270 (512 KB L2 cache, 533 MHz FSB)
Chipset Intel Mobile 945GSE Express
Processorhastighet 1.6 GHz
Minnestyp DDR II SDRAM - 800 MHz - PC2-6400
Minne som ingår 1 GB

eller

• Processor - VIA C7-M ULV 1,60 GHz, 128 KB L2-cache, 800 MHz FSB
• Primärminne - 2048 MB
• Primärminne (MAX) - 2 GB
• Minnesplatser - 1
• Minnesbuss - DDR2-667

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Vilken är bäst??:

Processortyp Intel Atom N270 (512 KB L2 cache, 533 MHz FSB)
Chipset Intel Mobile 945GSE Express
Processorhastighet 1.6 GHz
Minnestyp DDR II SDRAM - 800 MHz - PC2-6400
Minne som ingår 1 GB

eller

• Processor - VIA C7-M ULV 1,60 GHz, 128 KB L2-cache, 800 MHz FSB
• Primärminne - 2048 MB
• Primärminne (MAX) - 2 GB
• Minnesplatser - 1
• Minnesbuss - DDR2-667
VIA-processorn är riktigt dålig och du kommer ångra dig om du köper en burk med den i.

Satsa på det övre alternativet och lägg i en 2GB-sticka.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
VIA-processorn är riktigt dålig och du kommer ångra dig om du köper en burk med den i.

Satsa på det övre alternativet och lägg i en 2GB-sticka.

Misstänkte det, dom säljer ut gamla HP 2133 på webhallen till bra pris annars
men man vill ju kunna använda den oxå. Får nog vänta lite tills det dom nya 2140:n har sjunkit lite. HP har gått tillbaka till XP i sina nya netbooks, är det för att vista blir för segt eller??

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Misstänkte det, dom säljer ut gamla HP 2133 på webhallen till bra pris annars
men man vill ju kunna använda den oxå. Får nog vänta lite tills det dom nya 2140:n har sjunkit lite. HP har gått tillbaka till XP i sina nya netbooks, är det för att vista blir för segt eller??
Jag skulle inte köpa en 2133. Hellre lägga lite mer pengar och bli nöjd istället. Dock har ju HP de läckraste netbooksen i min mening.

Kika på Prisjakt så ser du att det finns en modell av 2140 som en hel drös med mer eller mindre okända företag har för 3k men ingen av dem har den på lager. Billigaste som finns klar för leverans ligger på 4500:-

Bland de som har den för 3' finns Dialect med, som nog är det enda av de företagen jag skulle vilja beställa från. Beräknas inkomma till dem den 7/4 och beställer du den nu så får du ju den för angivet pris. Lite av ett klipp om du frågar mig.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Jag skulle inte köpa en 2133. Hellre lägga lite mer pengar och bli nöjd istället. Dock har ju HP de läckraste netbooksen i min mening.

Kika på Prisjakt så ser du att det finns en modell av 2140 som en hel drös med mer eller mindre okända företag har för 3k men ingen av dem har den på lager. Billigaste som finns klar för leverans ligger på 4500:-

Bland de som har den för 3' finns Dialect med, som nog är det enda av de företagen jag skulle vilja beställa från. Beräknas inkomma till dem den 7/4 och beställer du den nu så får du ju den för angivet pris. Lite av ett klipp om du frågar mig.
Ok, tack. Sen skulle man väl enkelt och billigt kunna stoppa i 1 gb internt till i den, eller??

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Kan meddela att 2140:n funkar bra, vanliga filmer flyter på bra men stora matroskafilmer över nätverket hemma funkar inte tyvärr, inte heller spelet NHL 09, men det trodde jag inte det skulle göra. Annars är jag helnöjd, fick med ett 6 cellsbatteri, ska kolla hur länge det håller, ska nog funka en 5-6 timmar tror jag.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Kan meddela att 2140:n funkar bra, vanliga filmer flyter på bra men stora matroskafilmer över nätverket hemma funkar inte tyvärr, inte heller spelet NHL 09, men det trodde jag inte det skulle göra. Annars är jag helnöjd, fick med ett 6 cellsbatteri, ska kolla hur länge det håller, ska nog funka en 5-6 timmar tror jag.
Jag har också en 2140. Fast snikvarianten med 1GB minne, XP Home och det mindre batteriet (Dustinhome hade någon kampanj för några veckor sedan när den kostade 2990kr eller något).

Den funkar ganska bra till det jag använder den till. Vilket är att den följer med i kameraväskan för tillfällig säkerhetskopia av bilder, slösurfande och lyssna på musik med.

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
ett problem har uppstått med minn asus eee900. Jag bytte till ett 2 gb internminne härom veckan och efter det fungerar det inte att köra datorn på batteriet. Har du nätsladden ikopplad så fungerar allt som det ska men så snart jag rycker ur den hänger sig hela datorn och jag får tvärgående linjer över hela skärmen. Är dock inte helt säker på om detta uppkom i samband med bytet av internminnet men misstänker det. Någon som varit med om något liknande eller har några tankar om vad som kan vara problemet..

Tack på förhand

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...