Miniregskyltar

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Bromma
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Marsipulami skrev:
Hur godkända är en miniskylt? Vad händer när man blir stoppad?

Jag har för mig att det är samma böter som att inte ha skylt på. Lite lättare att slippa böta kanske än helt utan iof :hihi
Vad ligger böterna på? 900kr?
 

Marsipulami

Guest
Känns onödigt att köpa en skylt och sen få en massa böter. Visst är de snyggare, inget snack om det, men det kostar mer än det smakar :(
 

Andreas-LKPG

Rattar numera Korv1 C6!
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Såld! :-(
Marsipulami skrev:
Känns onödigt att köpa en skylt och sen få en massa böter. Visst är de snyggare, inget snack om det, men det kostar mer än det smakar :(


Ja.. Mckörning är ett risktagande på många olika sätt.. Inget om man är paranoid.. :)

Jag och mina bekanta har kört med miniregskyltar i 5 år utan att någon av oss har fätt böter. Jag har blivit stoppad i rutinkontroller flera gånger utan att dom har sagt något om skylten.
 

Marsipulami

Guest
Andreas-LKPG skrev:
Ja.. Mckörning är ett risktagande på många olika sätt.. Inget om man är paranoid.. :)

Jag och mina bekanta har kört med miniregskyltar i 5 år utan att någon av oss har fätt böter. Jag har blivit stoppad i rutinkontroller flera gånger utan att dom har sagt något om skylten.

Man kanske skulla chansa ändå :va
 

Andreas-LKPG

Rattar numera Korv1 C6!
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Såld! :-(
Alla som är intresserade av miniskyltar och har frågor får skicka Pm till mig. Annars är det risk för att jag missar er förfrågan.

Mvh
/Andreas
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Jag blev stoppad i en rutinkontroll för 1 timme sedan vid hjälmare sund i sörmlands län och polisen upptäckte inte ens att det inte var en icke orginalskylt,,,jag har gjort den med all info som det ska vara på orginalplåten och med plats för skattelappen,,
fråga? tillverkar du dina skyltar med det "finstilta" åxå ? det kan löna sig för den som köper i allafall,,,,,,
jag lade ner lite jobb med min och det fungerade.
tordes inte fråga vad bötesbeloppet skulle vara för då hade dom nog reagerat tror jag,,, :3freak

Andreas-LKPG skrev:
Bötesbeloppet stiger knappast... :kocko
 

Andreas-LKPG

Rattar numera Korv1 C6!
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Såld! :-(
jocke i köping skrev:
Jag blev stoppad i en rutinkontroll för 1 timme sedan vid hjälmare sund i sörmlands län och polisen upptäckte inte ens att det inte var en icke orginalskylt,,,jag har gjort den med all info som det ska vara på orginalplåten och med plats för skattelappen,,
fråga? tillverkar du dina skyltar med det "finstilta" åxå ? det kan löna sig för den som köper i allafall,,,,,,
jag lade ner lite jobb med min och det fungerade.
tordes inte fråga vad bötesbeloppet skulle vara för då hade dom nog reagerat tror jag,,, :3freak

Nej, det är endast regnumret på skylten.
Det finns plats om man vill lägga till ev chassinummer mm i efterhand.
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Vart beställde du din då?

jocke i köping skrev:
Jag blev stoppad i en rutinkontroll för 1 timme sedan vid hjälmare sund i sörmlands län och polisen upptäckte inte ens att det inte var en icke orginalskylt,,,jag har gjort den med all info som det ska vara på orginalplåten och med plats för skattelappen,,
fråga? tillverkar du dina skyltar med det "finstilta" åxå ? det kan löna sig för den som köper i allafall,,,,,,
jag lade ner lite jobb med min och det fungerade.
tordes inte fråga vad bötesbeloppet skulle vara för då hade dom nog reagerat tror jag,,, :3freak
Vart beställde du din skylt då?
Har för mig att Thorsells gör såna skyltar oxå med det finstilta på på reflex material.
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Ett lokalt tryckeri som åxå gör det på reflextejp,,du kan få barpå tejp eller på en färdig skylt om du vill,,valfri storlek åxå,, ska kolla om dom kan göra fejkkontrollmärken åxå,,
skulle tro att det fins ett visst intresse här för sådant.
men jag väljer att ligga lite lågt ,,vill inte konkurera med Andreas-LKPG....
klart jag kan fixa,,,,,,,men. :tummenupp

R1 racer skrev:
Vart beställde du din skylt då?
Har för mig att Thorsells gör såna skyltar oxå med det finstilta på på reflex material.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top