Marsipulami skrev:Hur godkända är en miniskylt? Vad händer när man blir stoppad?
vågen skrev:Jag har för mig att det är samma böter som att inte ha skylt på. Lite lättare att slippa böta kanske än helt utan iof
Vad ligger böterna på? 900kr?
Marsipulami skrev:Känns onödigt att köpa en skylt och sen få en massa böter. Visst är de snyggare, inget snack om det, men det kostar mer än det smakar
Andreas-LKPG skrev:Ja.. Mckörning är ett risktagande på många olika sätt.. Inget om man är paranoid..
Jag och mina bekanta har kört med miniregskyltar i 5 år utan att någon av oss har fätt böter. Jag har blivit stoppad i rutinkontroller flera gånger utan att dom har sagt något om skylten.
Marsipulami skrev:Man kanske skulla chansa ändå
Marsipulami skrev:Hur godkända är en miniskylt? Vad händer när man blir stoppad?
jocke i köping skrev:kostar 6 eller 800 spänn i böter,,,,,,
Andreas-LKPG skrev:Svar: Nej!
Det kostar 300-400:- om man blir stoppad.
Andreas-LKPG skrev:Bötesbeloppet stiger knappast... :kocko
jocke i köping skrev:Jag blev stoppad i en rutinkontroll för 1 timme sedan vid hjälmare sund i sörmlands län och polisen upptäckte inte ens att det inte var en icke orginalskylt,,,jag har gjort den med all info som det ska vara på orginalplåten och med plats för skattelappen,,
fråga? tillverkar du dina skyltar med det "finstilta" åxå ? det kan löna sig för den som köper i allafall,,,,,,
jag lade ner lite jobb med min och det fungerade.
tordes inte fråga vad bötesbeloppet skulle vara för då hade dom nog reagerat tror jag,,,
Vart beställde du din skylt då?jocke i köping skrev:Jag blev stoppad i en rutinkontroll för 1 timme sedan vid hjälmare sund i sörmlands län och polisen upptäckte inte ens att det inte var en icke orginalskylt,,,jag har gjort den med all info som det ska vara på orginalplåten och med plats för skattelappen,,
fråga? tillverkar du dina skyltar med det "finstilta" åxå ? det kan löna sig för den som köper i allafall,,,,,,
jag lade ner lite jobb med min och det fungerade.
tordes inte fråga vad bötesbeloppet skulle vara för då hade dom nog reagerat tror jag,,,
R1 racer skrev:Vart beställde du din skylt då?
Har för mig att Thorsells gör såna skyltar oxå med det finstilta på på reflex material.
Vet du om det är samma bötesbelopp om man kör med VV originalskylt fast ej synlig?Andreas-LKPG skrev:Svar: Nej!
Det kostar 300-400:- om man blir stoppad.
vågen skrev:Jag har för mig att det är samma böter som att inte ha skylt på. Lite lättare att slippa böta kanske än helt utan iof
Vad ligger böterna på? 900kr?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |