Miniskyltar

Magoo

Streetfucker
Gick med
27 Sep 2005
Hoj
Tomt på lagret för tillfället
Ja, läste i några trådar i början av säsongen att ryktet gick att polisen skull bli hårda(re) på miniskyltar o miniblinkers o sånt strunt..

Nu undrar jag om det är någon i stan som fått erfara detta... Eller är alla här laglydiga medborgare :tomten

Tänkte ju nämligen modda min lite i helgen... Skulle vara kul o veta om man kan räkna med o bli stoppad på en gång....

Tackar för mig

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Magoo skrev:
2301084 Ja, läste i några trådar i början av säsongen att ryktet gick att polisen skull bli hårda(re) på miniskyltar o miniblinkers o sånt strunt..

Nu undrar jag om det är någon i stan som fått erfara detta... Eller är alla här laglydiga medborgare :tomten

Tänkte ju nämligen modda min lite i helgen... Skulle vara kul o veta om man kan räkna med o bli stoppad på en gång....

Tackar för mig

Japp, jag åkte dit 1:a juni på miniskylt och ingen reflex på 55:an när jag var på väg till Örebro. 400:- i böter och föreläggande om besiktning, trots att min hoj besiktades hösten 05. skulle iofs egentligen fått böter på 1000 spänn. 400 för skylten och 600 för reflexen. Men han menade på att eftersom jag skulle få besikta om hojen så kostade det ändå.......

Mina miniblinkers sa han inte ett ljud om, inte på besiktningen heller......

Har nu både reflex och vägverketsskylt på.....det gör detsamma tycker jag. Jag kör inte bättre för att jag har en miniskylt och ingen reflex.

Last edited:

Magoo

Streetfucker
Gick med
27 Sep 2005
Hoj
Lotta skrev:
Mina miniblinkers sa han inte ett ljud om, inte på besiktningen heller......

Har nu både reflex och vägverketsskylt på.....det gör detsamma tycker jag. Jag kör inte bättre för att jag har en miniskylt och ingen reflex.

Där ser man... Du kanske blinkade lite oskyldigt åt både polisen o besiktningskillen... :D

Sant att man inte kör bättre... men jag tycker den är så grymt baktung nu... Vill ju bara upp på bakhjulet.. :tungan O sen ser den ju bättre ut vid korvmojjen med miniskylt... :hihi

Tack för svar iaf...

Mvh//Mange

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Magoo skrev:
2301084 Ja, läste i några trådar i början av säsongen att ryktet gick att polisen skull bli hårda(re) på miniskyltar o miniblinkers o sånt strunt..

Tackar för mig

Jag tror bestämt att du ska fråga Kongo. Om jag inte missminner mej (vilket jag kan göra kl 2 på natten) så har han fått en del skit för sin.

horbror

Vi är vad vi heter
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
FE 650 + S1000R + Leonardo 300 + Typhoon 172cc
Ähh, strunta i miniplåten. Min höll i tio mil, sen vibrerade skiten loss.
Det finns värre grejjer som ser fult ut på en orginalhoj än VV-skylten.
Just nu så verkar grisarna inte göra annat än att leta efter orsaker att
stanna folk, så det känns jävligt onödigt att hosta upp en massa
stålar för saker som man eventuellt kunnat undvika (om man nu stannar).
Ta det lite piano tills valet i höst är klart, sen så blir det nog betydligt
lugnare med kontroller på vägarna
(ni vet att trafikbrott till nästan hundra procent anmäls av polisen och
nästintill lika många trafikbrott klaras upp).
Rösta rätt!
Nog för mig ikväll. Over and out!

//Glenn-Dennis

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Magoo skrev:

Köp godkända miniblinkers så behöver du inte oroa dig för det.
Jag har inte haft några problem med min miniskylt (än). Har desutom haft poliser bakom mig (men det var på Gotland och Gotländska poliser har kanske annat att göra?!). Däremot har jag bara en reflextejp... man kanske ska investera i en godkänd reflex för att minimera grejer de kan klaga på. Har inte ens tänkt på att reflexen måste vara godkänd, bara att den måste finnas..

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
TinaTjejen skrev:
2302039 Hur många ggr var det Kongo hade blivit stoppad p.g.a. miniskylten nu igen??
:6surkart 4ggr !! MEN med en rejäl munbajsning så har jag inte fått en enda böteslapp! Däremot kör jag nu med pingisbord i bak (Originalskylt) tills jag går på semester (Som jag gör i morgon :D :D )eftersom tre av stoppen varit i Sthlm...

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Jag har kört utan ett tag nu..... tappade den :näsblod
Biltemas kardborre e inget vidare.
Ingen som stannat mig ännu åkt framför civilare med, men dem verkade ej bry sig :)
Jag kör hellre med stor skyllt än åker på böter.
Taskigt placerad kanske men den syns från 3 m.

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
Kongo skrev:
2303503 :6surkart 4ggr !! MEN med en rejäl munbajsning så har jag inte fått en enda böteslapp! Däremot kör jag nu med pingisbord i bak (Originalskylt) tills jag går på semester (Som jag gör i morgon :D :D )eftersom tre av stoppen varit i Sthlm...

:rofl

/Olzki

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Lindén skrev:
Taskigt placerad kanske men den syns från 3 m.

Det borde väl vara bättre med bra placerad, väl synlig, miniskylt än taskigt placerad osynlig orginal skylt (tänkte mest på dem som placerar skylten inne i hjulhuset). Visst, blir man stoppad så är det väl samma böter men jag tror att det är mindre risk att man blir "okynnesstoppad" med väl synlig skylt även om den är liten..

Dessutom så kan det ju bero lite på var och hur man kör (eftersom Kongo tex bara blivit stoppad i Stockholm.)

Men hur man än vänder sig har man rumpan bak, sätter man på miniskylt får man räkna med att man kan åka dit. (fast jag tror att jag ska lära mig snacka som Kongo, det verkar funka... :lol kan man gå kurs nånstans?!)

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Olzki skrev:

Vill också tillägga att UTÖVER de fyra stoppen så har jag även blivit stoppad av en bumse som påstod att jag körde för fort :notme + att jag åkt på en bot för fortkörning med BIL i jönköping, så 6 polisstopp HITILLS iår :3freak

Magoo

Streetfucker
Gick med
27 Sep 2005
Hoj
Kongo skrev:
2304536 Vill också tillägga att UTÖVER de fyra stoppen så har jag även blivit stoppad av en bumse som påstod att jag körde för fort :notme + att jag åkt på en bot för fortkörning med BIL i jönköping, så 6 polisstopp HITILLS iår :3freak

I ÅR??? Fan inte ens jag som averkar drygt 1500 mil i månaden har blivit stoppad så mye... Fan du måste ju ha något som gör att dom dras till dig.. :tuttar

Kan förstå stoppen i sthlm, har hört av kompisar där att dom e helt rabiata på små, smäckra saker där...

Aja, som sagt... man får väl räkna med o bli stoppad... personligen tycker jag det kan vara värt det.. Orginal e ju inte snyggt.... :huvet

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
TinaTjejen skrev:
Måste ha borre!
Har ju 3 rövar till den en fin en, en rejs o en skjutsa.
Länken fungerar ej.

Har en bättre
www.liggerennypåbordet.com
eller
www.ringdenärjagtappadeden.com :hihi

Sb skrev:
2304479 Det borde väl vara bättre med bra placerad, väl synlig, miniskylt än taskigt placerad osynlig orginal skylt (tänkte mest på dem som placerar skylten inne i hjulhuset). Visst, blir man stoppad så är det väl samma böter men jag tror att det är mindre risk att man blir "okynnesstoppad" med väl synlig skylt även om den är liten..

Dessutom så kan det ju bero lite på var och hur man kör (eftersom Kongo tex bara blivit stoppad i Stockholm.)

Men hur man än vänder sig har man rumpan bak, sätter man på miniskylt får man räkna med att man kan åka dit. (fast jag tror att jag ska lära mig snacka som Kongo, det verkar funka... :lol kan man gå kurs nånstans?!)
Sitter på rumpan inga 30 grader snarare 55 men den syns fint från 3m
Den e inte så tokigt placerad!
O det enda som e lagligt på mcn så min stora fina skyllt e jag rädd om=)

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...