minisugen men skeptisk

jimpo

"THE DUKE"
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Duken såld, numer en rosa honda cb 900 f i delar.
jag kör duke till vardags men har varit sugen på att tjacka en mini att lajja med ett tag. men jag blir osäker på kvalitet när det i varenda annons på blocket står "aldrig använd" och "bara inkörd" och liknande. är det så risig jävla kvalle att dom rasar efter några timmar? är det värt att lägga två lax på. skriv gärna om era erfarenheter å berätta

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
Värt varenda krona, för mig iallafall. Klart det blir lite meckande och finjusteringar men det vitala på min så som motor å bromsar osv har i stort fungerat felfritt och då har jag kört slut både fram och bakdäcket vilket innebär en hel del körtimmar. Har då en 14e från www.swebike.se.

\Masonit

jimpo

"THE DUKE"
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Masonit skrev:
2250557 Värt varenda krona, för mig iallafall. Klart det blir lite meckande och finjusteringar men det vitala på min så som motor å bromsar osv har i stort fungerat felfritt och då har jag kört slut både fram och bakdäcket vilket innebär en hel del körtimmar. Har då en 14e från www.swebike.se.

\Masonit

cool då låter det som om det vore värt det. det e en 14e jag tänkt mig själv. ser ju sjukt kul ut, så det blir nog en till efter midsommar :yoparty

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
brorsans pajar lite ibland oså, men den e inte orginal kan man säga :rolleyes:

jimpo

"THE DUKE"
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
lasse kongo skrev:
2264114 jag skulle aldrig ha köpt skiten alla verkar ju pajja konstant

nej det här verkar vara en 50/50 grej tror jag hoppar skiten

Haziza

Ny medlem
Gick med
30 May 2006
Hoj
MT-09 SP
jimpo skrev:
2270746 nej det här verkar vara en 50/50 grej tror jag hoppar skiten

Men herregud, varför skulle den paja? Du får garanti på cykeln.. samt att hur mkt spel tror du det kan bli? det är en liten samt en ram, svårt att fixa nej!

Andreas_ace

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
Yamaha r6 -99
jimpo skrev:
2270746 nej det här verkar vara en 50/50 grej tror jag hoppar skiten

Mina 2 14e har alltid funkat.

däremot min vattenkylda fick jag hålla på med i 2 timmar för att göra kontroll på :)

Skit & rost avlagringar i exp.kärlet.
Och spruta genom vatten i kylarn var vettigt. Vattnet som kom ut vart ju inte direkt kristall klart :)

Mini Mulle

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Orion 29 125cc (cross)
tja, jag kan säga såhär, jag hade en 14e ett tag och visst den var kul ett tag men det är ju inge drag i den om man jämnför med Grc Replikan som jag sen köpte. Grc Replikan är ju både vatten kyld och har 10hk och är riktigt bra byggd, känns riktigt seriös och kostar då det dubbla men det är det garanterat värt. Satsa på en sån istället, mkt bättre kvalité plus att du slipper hålla på att trimma osv, kan bara säga att den rockar :yoparty

peter_anders

frenetisk minihojsåkare
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
Z 1000+blata kopia+Miniquad+2 st 14e+110cc Pocketbike
Haziza skrev:
2271117 Men herregud, varför skulle den paja? Du får garanti på cykeln.. samt att hur mkt spel tror du det kan bli? det är en liten samt en ram, svårt att fixa nej!

Vilken värld lever du i !!!

Har alldrig hört on någon som säljer minimoto erbjuda en garanti som är hyffsad.

Motorgaranti som inte gäller slitdelar i motorn finns ju men är i praktiken
ingen garanti alls då alla delar i motorn måste anses som slitdelar

jimpo

"THE DUKE"
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Mini Mulle skrev:
2290658 tja, jag kan säga såhär, jag hade en 14e ett tag och visst den var kul ett tag men det är ju inge drag i den om man jämnför med Grc Replikan som jag sen köpte. Grc Replikan är ju både vatten kyld och har 10hk och är riktigt bra byggd, känns riktigt seriös och kostar då det dubbla men det är det garanterat värt. Satsa på en sån istället, mkt bättre kvalité plus att du slipper hålla på att trimma osv, kan bara säga att den rockar :yoparty

jo det låter onekligen som ett bättre köp, tack

Hemme

Sommar och njuter!!
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducce S4
Har kollat på swebike och har fortfarande inte fattat vilken som är 14e?? :huvet

Tänkte köpa en hoj till min grabb som är elva..

Tacksam för svar...

// Hemme

edit.... Hittade på birka..

Last edited:

Haziza

Ny medlem
Gick med
30 May 2006
Hoj
MT-09 SP
peter_anders skrev:
2290706 Vilken värld lever du i !!!

Har alldrig hört on någon som säljer minimoto erbjuda en garanti som är hyffsad.

Motorgaranti som inte gäller slitdelar i motorn finns ju men är i praktiken
ingen garanti alls då alla delar i motorn måste anses som slitdelar

ja lever i samma som dig antar jag.. var och snacka med folket idag, vill du ha den hel testa den direkt utn för butik svårare än så är de inte, funkar den så funkar den antagligen senare ochså sen så är alla delar såpass biliga har du inte äns råd till res delar köp den inte..

jimpo

"THE DUKE"
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
det är lustigt att de av er som säger att 14e är ett bra köp är samma som vill sälja sin till mig

Andreas_ace

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
Yamaha r6 -99
jimpo skrev:
2365667 det är lustigt att de av er som säger att 14e är ett bra köp är samma som vill sälja sin till mig

jag är ägare av 2 st 14e och 2 st Z1.
Har inte plats för alla i vardagsrummet, därav anledning till att jag säljer min ena 14e.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha