Probotector
Piratiserad
Dont get me started on that!
Det roliga är att bara på min parkering är det två snorvalpar som har hakat på 70-talet totalt, en med en pimpad PV och den andre med en Opel Commodore (som faktiskt var grymt mycket att åka med då)
Det är ett kulturarv att läsa bilsport/colorod från 70 talet, det borde vara en obligatorisk dubbellektion i veckan hela grundskolan!
Ännu mera så motorcyklarna från förr, då folk faktiskt bytte ut fabriksramarna för att dom var gjorda av halvkokt spagetti.
Jag läste dock bara choppertidningar då (och fortfarande) och det modet är tidlöst!
Oki Hehe schysst att byta ut ramen på motorcyklarna
Jo 1974 hakade Volvo med sin säkerhetsimage på den trend som redan börjat förfula alla amerikanska bilar efter ett lagkrav i usa som sade att bilarna skulle klara påkörning i en viss hastighet utan att gå sönder. Enorma kofångare blev det, 140 såg helt plötsligt ut som om den hade fläskläpp, Jämfört med 1973 års modell så är det just bara den gigantiska kogångaren som skiljer. 1974 kom även Volvo 240 med samma fläskläpp, Volvo som hitills byggd ganska vackra bilar såg nu ut som kriget i närmare 20 år. Men själv gillar jag Volvo bättre än SAAB. Bakhjulsdrift ska de va!
Okej då förstår jag kommer nu ihåg att jag läst om det där när jag läste om Renault 5. 10 eller 15 MPH har jag för mig att bilarna skulle klara.