Minns ni 80-talet?

pinocchio

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2007
Hoj
1998 Suzuki Gsxr 750
Finns en bra bok att läsa och bli nostalgisk över
Glassnostalgi Återupplev det bästa från 60-70-80-90-talen
Förlag: Nicotext

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Den här tråden måste ju lyftas!..

Jisses... SH - Nostalgitripparnas högborg! Man blir ju lätt nostalgisk själv.

Minns med viss fasa kläderna man blev påtvingad av morsan som sen byttes ut mot jeansjackan med tillhörande ryggmärke (Iron Maiden) och nitbälte. :rebell
Och hur man stod och dräglade över den alldeles nya Katanan som var lika snabb som en rymdraket. Min Zündapp KS50 från 60-talet med nyare ankstjärt och trasig gaswire :yoparty

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Man såg på sin höjd en nysvensk person i veckan.

:corn

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Min far var en av grundarna till ekens mc, känner en del som kommer därifrån, masen, skölden, binge, och sen några andra

Vad kul. Jag tycker att det är så roligt att de får ha kvar sin gamla lokal i dessa tider när de flest verksamheter förutom gym och trendcaféer tvingas utanför tullarna.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
japp, men hojarna börjar försvinna, har blivit mycket scotrar och crossar osv där nu

Det kan jag tänka mig, får känslan av att det är allt färre gathojåkare innanför tullarna. Av oss som bor innanför tullarna är det mest tekniskt ointresserade som kör ngn ny hoj och bara vill ha en uppställningsplats. De riktigt duktiga byggarna, aktiva bil- och hojgaragen och verkstäderna flyttar ju alltmer utanför stan av hyresskäl. Hoj är nog lite av en klassfråga, och den klass som nu trivs i stan är nog inte de som tillbringade sin ungdomsår över en isärplockad förgasare direkt. Men några tappra är vi som håller befästningarna! :)

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha