Minns ni min smitning?

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Ni som minns vad som hände vill säkert veta domen.

Fick behålla kortet. 300 böter för skylt i hjulhus. 1300 för vårdslöshet.

Ska kräva ersättning för skadad hjälm (2000)

I slutändan kanske jag tjänar en 100lapp... :arsele

Och i samma kuvär som åklagarbeslutet kom i, fanns även ett åklagarbeslut som var adresserat till någon för mig okänd person som tydligen väckt åtal om förtal mot en annan för mig okänd person... Helt jävla sjukt att dom lägger det i MITT kuvär... Vad ska man göra? Kontakta adressaten och säga som det är eller bara skita i det. Han borde ju kunna avkräva lite ersättning för deras oaktsamhet...

Polisen -> :kocko

/Z

Edit: Jag uppmanar inte till brott. Även om det lönade sig i mitt fall... Och kom ihåg att du får en prick i registret! :mad:

Edit2: Jag uppmanar inte till brott. Även om det "kanske" lönade sig i mitt fall... Och kom ihåg att du får en prick i registret! :gråta

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Zana skrev:
Ni som minns vad som hände vill säkert veta domen.

Fick behålla kortet. 300 böter för skylt i hjulhus. 1300 för vårdslöshet.

Ska kräva ersättning för skadad hjälm (2000)

I slutändan kanske jag tjänar en 100lapp... :arsele

Och i samma kuvär som åklagarbeslutet kom i, fanns även ett åklagarbeslut som var adresserat till någon för mig okänd person som tydligen väckt åtal om förtal mot en annan för mig okänd person... Helt jävla sjukt att dom lägger det i MITT kuvär... Vad ska man göra? Kontakta adressaten och säga som det är eller bara skita i det. Han borde ju kunna avkräva lite ersättning för deras oaktsamhet...

Polisen -> :kocko

/Z

Edit: Jag uppmanar inte till brott. Även om det lönade sig i mitt fall... Och kom ihåg att du får en prick i registret! :mad:

Edit2: Jag uppmanar inte till brott. Även om det "kanske" lönade sig i mitt fall... Och kom ihåg att du får en prick i registret! :gråta

Grattis, köp en lott! Ang det övriga så är det ett troligt ett stort brott emot PUL som pressen säkert är intresserad av.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
loser skrev:
Grattis, köp en lott! Ang det övriga så är det ett troligt ett stort brott emot PUL som pressen säkert är intresserad av.

Finns ingenting i detta som bryter mot PUL. Däremot är det slarvigt av den notarie (inte polisen) eller sekreterare som skickat ut detta. Uppgifter om stämning är offentliga.

gladh

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Wiseguy skrev:
Ring pressen och berätta att du felaktigt har fått hem någon annans åklagarbeslut.
Dom nappar säkert på det.

Man förlorar ju inget på det, så det ska jag göra!

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
NoicE skrev:
Coolt o tjäna en hundring på att torska :lol

Men gör inte om det :ajjabajja

Självklart ska jag inte göra om det, nu har jag ju en prick på mig i trafikregistret.

Nästa gång drar jag järnet istället och skiter i mammor och barnvagnar... IRONI

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
gladh skrev:
Finns ingenting i detta som bryter mot PUL. Däremot är det slarvigt av den notarie (inte polisen) eller sekreterare som skickat ut detta. Uppgifter om stämning är offentliga.

gladh

Jo men skulle du bli gladh om någon annan människa fick ett beslut i ett ärende då du åtalat någon för förtal? Näe, just det! :7peta

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Alla trådar borde ha minst en bild! Så därför:

Bifogat

• EjBevis.gif
    EjBevis.gif
    17 KB · Visningar: 312
Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Fattar inte nu....
På beslutet står ju att brott ej kan styrkas. Det enda du fick pröjsa var alltså skylt i hjulhus :va

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Supermoto skrev:
Fattar inte nu....
På beslutet står ju att brott ej kan styrkas. Det enda du fick pröjsa var alltså skylt i hjulhus :va

Alltså vårdslösheten kunde inte styrkas men resten åkte jag på för... Jag vet inte själv varför det står så men bifogar papper nr 2, så ni kan se...... :va :confused:

Bifogat

• straffpunkter.gif
    straffpunkter.gif
    21.1 KB · Visningar: 240

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Skönt att du fick behålla kortet, så slipper du bli ett moppe fucko som mig :)
Trist med böterna :tummenner

Men nu så ser du väl till att inte få några flera......beep...beep....VRrrroommm :D

Last edited:

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Rammstein skrev:
Skönt att du fick behålla kortet, så slipper du bli ett moppe fucko som mig :)
Trist med böterna :tummenner

Men nu så ser du väl till att inte få några flera......beep...beep....VRrrroommm :D

Ohh yeah :banana

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Zana skrev:
Jo men skulle du bli gladh om någon annan människa fick ett beslut i ett ärende då du åtalat någon för förtal? Näe, just det! :7peta

Sa inte att jag skulle bli glad över ett sådant misstag, gladh är jag dock alltid :7peta
Finns dock inget brottsligt i förfarandet. Ta istället och ring tingsrätten så att rätt person får papperen istället. Klart smidigast.

gladh

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
gladh skrev:
Sa inte att jag skulle bli glad över ett sådant misstag, gladh är jag dock alltid :7peta
Finns dock inget brottsligt i förfarandet. Ta istället och ring tingsrätten så att rätt person får papperen istället. Klart smidigast.

gladh

Men va tråkig du ska vara då! :)

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Zana skrev:
Men va tråkig du ska vara då! :)

Om du går till media och ger dem ett scoop så drabbar det enbart nån stackars underbetald, överarbetad sekreterare som får en bassning av sin chef. Kul värre :3freak

gladh

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
gladh skrev:
Om du går till media och ger dem ett scoop så drabbar det enbart nån stackars underbetald, överarbetad sekreterare som får en bassning av sin chef. Kul värre :3freak

gladh

Men jag är ju en stackars underbetald stackare, om jag kan få lite kosing blir ju jag glad. :tungan

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Zana skrev:
Alltså vårdslösheten kunde inte styrkas men resten åkte jag på för... Jag vet inte själv varför det står så men bifogar papper nr 2, så ni kan se...... :va :confused:
1300 för smitning, terrängkörning (hur korkat låter inte det?) och skylten alltså. Borde det väl vara??

Jaja, skit samma. Skönt att behålla kortet iaf :tummenupp

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Supermoto skrev:
1300 för smitning, terrängkörning (hur korkat låter inte det?) och skylten alltså. Borde det väl vara??

Jaja, skit samma. Skönt att behålla kortet iaf :tummenupp

Ja, jävligt konstigt att det blev terrängkörning för att jag åkte lite vid sidan av vägen... När man hör/läser det tror man ju att det handlar om nån skog i lappland... :hihi

Men nu kom jag å tänka på att jag inte riktigt hajjat om jag ska betala 300 för skylten plus de 1300 på åtalspappret? Jag vill ju inte betala dubbelt...

Eller ingår skyltböterna i de 1300? Just skyltproblemet återfinns ju på punkt tre på strafföreläggandet.... Fattar 0... Det enda jag vet är att jag inte tänker betala mer böter än jag behöver........

Nån som kan bistå med lite hjälp?

/Z

Kanske bäst att ringa bara...

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...