Underbart! Jag har ff kvar mina fina tröjor, saknar min svarta dock. Ngon stal den i tvättstugan.
Bra initiativ, men dumt att komma ihåg inlägg som gör ont.
Tur att du är hel igen, det var ju ett tag sedan. Nu är vi ju gamla och förståndiga och kör inte som huliganer längre.
Det var väl bl.a. CoRuS som låg bakom SSMK eller minns jag fel?
Tom! Vilken nostalgitråd du drar igång...
Jag måste ju bara hänga på med att lägga in protokollet från SSMK`s bildande
Jisses, det är ju snart 7 år sedan
Otroligt va ni börjar bli gamla...
/Magnus
Protokoll för styrelsemöte med
Svenska SuperMotard Klubben
2001-11-25
1. Mötets öppnande
Mötet öppnades
2. Val av ordförande för mötet
Thomas af Klinteberg valdes till ordförande
3. Val av sekreterare för mötet
Martin Törnqvist valdes till sekreterare
4. Val av två justeringsmän för mötet
Staffan Andersson och Rickard Simonsson valdes till justeringsmän.
5. Bildandet av Svenska SuperMotard Klubben
Klubben bildades
6. Val av styrelse för Svenska SuperMotard Klubben
Följande styrelse valdes (adresser i bilaga 2):
Ordförande: Magnus Lindh
Sekreterare: Martin Törnqvist
Kassör: Martin Lindh
Ledamot nr ett: Staffan Andersson
Ledamot nr två: Thomas af Klinteberg
Ledamot nr tre: Rickard Simonsson
7. Fastställande av klubbens syfte
Styrelsen beslutade om följande syften:
Svenska SuperMotard Klubben skall:
- Underlätta spridning av information om sporten, banor, träffar och tävlingar.
- Väcka intresset hos etablerade klubbar som har eller kan bygga lämpliga banor och arrangera tävlingar.
- Jobba för att tydliga regler för tävlingar, banor och licenser blir tillgängliga.
- Väcka intresset hos allmänheten för denna publikvänliga sport!
- Vara en samlingspunkt för SuperMotard-intresserade.
8. Förslag till stadgar
Styrelsen föreslog och tog beslut om stadgar för Svenska SuperMotard Klubben. (bilaga 1)
9. Ekonomisk diskussion och fastställande av medlemsavgift.
- Styrelsen beslutade om en medlemsavgift på 200kr.
10. Förslag angående klubbtröja. (Magnus Lindh)
- Styrelsen fastställde att klubbtröjan skall vara av enkelt snitt med tryck och av bra kvalitet. Tröjan skall ingå i det årliga medlemskapet och kan ej köpas separat.
- Styrelsen fastställde att klubbtröjan skall vara av typen T-shirt av klassiskt snitt.
- En arbetsgrupp för klubbtröjan bildades bestående av Rickard Simonsson, samt Martin och Magnus Lindh.
11. Arbetsgrupper inför säsongen 2002
- Styrelsen tog beslut och tillsatte en arbetsgrupp för hemsidans fortsatta underhåll och utveckling. Arbetsgruppen består av Staffan Andersson och Martin Törnqvist.
- Styrelsen fastställde en arbetsgrupp för bankörning i samband med årsmöte samt årsmötets genomförande. Denna består av Martin Lindh och Thomas Af Klinteberg.
- Styrelsen fastställde en arbetsgrupp för att ta fram en maillista i syfte att administrera föreningsutskick av nyheter och information. Ansvariga för detta blev Martin Törnqvist och Martin Lindh.
12. Diskussion av hemsida
- Styrelsen fastställde hemsidans syfte som likställt med klubbens.
- Styrelsen tog beslut om fem stycken nya e-postadresser till hemsidan.
- Styrelsen tog beslut om att annonser på hemsidan skall vara supermotard-relaterade.
13. Aktiviteter på Motorcykelmässan 2002 för att främja klubben.
- Magnus Lindh tar hand om detta
14. Övriga frågor
- Styrelsen beslutade att föreningen skall verka för att samordna tävlings och uppvisningsverksamhet.
- Styrelsen beslutade att föreningen skall försöka ordna en resa till ett stort SuperMotard-evenemang.
- Styrelsen beslutade att ett medlemskort skall tas fram. Martin Lindh undersöker hur detta skall utformas.
- Styrelsen beslutade att ett infoblad skall fastställas i god tid inför Motorcykelmässan 2002.
- Styrelsen beslutade att inte främja körning med cross-däck eller motsvarande vid bankörningar p.g.a. olycksrisk samt banslitage.
15. Mötet avslutades.
Signatur av Justeringsmän:
_______________________ ______________________
Staffan Andersson Rickard Simonsson