Jo ni läste rätt...
Min R1 motor (5PW) skall nu tjänstgöra i ett amatörbyggt fordon/bil.
Utmaningen är att SFRO reglementet tillåter max 20hp per 100 kg bilvikt.
Detta innebär i mitt fall att motorn max får ge 110-115 hp.
Då tänker man givet på en enkel strypning/varvtalsbegränsning...inte ok!
Justering av motorstyrning får endast ske i samband med etanolkonvertering.
Slutsats;
Eftermarknadssprut?
Varvtalsstopp?
Bromsintyg?
Smartare sätt??
Vem kan lösa detta?
Hoppas att ämnet inte anses vara off topic
Med vänlig hälsning Thomas
Min R1 motor (5PW) skall nu tjänstgöra i ett amatörbyggt fordon/bil.
Utmaningen är att SFRO reglementet tillåter max 20hp per 100 kg bilvikt.
Detta innebär i mitt fall att motorn max får ge 110-115 hp.
Då tänker man givet på en enkel strypning/varvtalsbegränsning...inte ok!
Justering av motorstyrning får endast ske i samband med etanolkonvertering.
Slutsats;
Eftermarknadssprut?
Varvtalsstopp?
Bromsintyg?
Smartare sätt??
Vem kan lösa detta?
Hoppas att ämnet inte anses vara off topic
Med vänlig hälsning Thomas