Mirakel kur mot flödande förgasare alternativt plats att mecka på lördag/måndag?

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
zxr 750
Efter vintern flödar förgasare nr 2, från när man startar hojen tills någon minut efter att man stängt av den. Tänkte att det kanske skulle försvinna av sig själv, men två tankar ny bensin senare händer det fortfarande.

På tisdag ska det besiktas, vilket kan bli svårt med en bensinpöl under hojen. Jag har inte verktyg att mecka bort förgasarna med här i uppsala och kör helst inte tillbaks till Åland med körförbud :3freak (plus att det blir dåligt med tid iom. valborg :fyllisar och annat). En ful-fix är ju att koppla ur pumpen och hoppas att hojen inte stannar medans besiktningsmannen testkör den. Men problemet måste ju ändå lösas sen.

Så om ingen sitter på en mirakel kur för en hängd flotör skulle jag behöva meckplats, någon som känner att de har rum i garaget en dag (lördag eller måndag) snart?

Dr.Bike

Guest
Ett gammalt knep med hängda flottörer är ju att knacka på flottörhuset medan det flödar.
Det har du kanske redan gjort? (Antagligen)
Så då kan man ju anta 3 möjligheter till:

1: en smutspartikel på nålspetsen i flottörventilen.
2: flottören är punkterad och flyter inte.
3: Tungan som stänger nålen har blivit böjd.

Är det fel 1, är det lätt att fixa. Fel 2 (som är rätt ovanligt) kräver ny flottör. Fel 3 är oxå lätt fixat, men inte så himla troligt trots allt, då de många hojar idag inte har justerbar tunga utan fast klack för stängningen.

RGV Riddaren

En cylinder räcker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RGI 750 SS
På grabbens kinesmoppe fick jag ta en tops med lite Autsol på, och snurra runt lite i hålet där nålen bottnar.

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
zxr 750
Jag fulade och rev ur strömmen till bensinpumpen före jag körde in till besiktningen, sen kopplade jag i den igen före killen hoppade på för att testköra hojen. :D

Visst kan det bli lite ovant att köra utan körförbud, nu kanske man börjar fundera på att stanna.. :rolleyes:

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM