Missa inte SportExpressen idag 21.30

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Relapse skrev:
Formatet är: mpeg2 video, 544x576, 25 fps. Audio, mp2, 256kbps, 48000Hz, stereo.

Det är vad jag får ut också.

VIDEO: MPEG2 544x576 (aspect 2) 25.000 fps 10000.0 kbps (1250.0 kbyte/s)
AUDIO: 48000 Hz, 2 ch, 16 bit (0x10), ratio: 32000->192000 (256.0 kbit)

2old

Lagt av å lever på otroliga minnen...
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
sålt....
Laban skrev:
Tack för länkningen! Kul att se lite svensk racing. Varför, varför, varför får man aldrig se sånt i "vanlig" tv?

Dags för lite mejlbombning av SVT, TV3, Kanal 5 och TV4??? :D

"SportExpressen har börjat sända svensk roadracing i sin tv-kanal. Är det
inte på tiden att ni också börjat uppmärksamma den delen av svensk
motorsport? Den är ju inte direkt liten och för den delen väldigt
populär. Inte bara bland landets över 200 000 motorcykelägare...", eller nåt sånt...

Sportchefer är:
albert.svanberg@svt.se
magnus.dahlborn@viasat.se
hans.pekkari@tv4.se

Hoppas det är aktuella uppgifter. Vem som är sportchef på Kanal5 lyckades jag inte få reda på men mejla gärna info@kanal5.se och kolla upp saken.

Skickat....

ThomasN

Guest
Jag kör endast med ffdshow installerat som codec och spelar den problemfritt i t.ex. BSPlayer, WMP 6.4/9 & Winamp men fungerar ej i VLC.

homerone

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg 390
Jäkligt bra program. Kul racing. Tråkigt för Oscar dock, skulle inte vilja vara ivägen för han när han kom tillbaks till depån :)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
oscar skrev:
"Ser du så bra Gustav kör, han är uppe på blablabla-plats nu!?" Om jag inte ströp honom där så kommer jag aldrig göra det... :D
Hä hä.
Förvånad att Nyteknik kunde gå därifrån själv. Fast lite besviken på att du inte håller koll längre ner i fältet. :blah

Robso

Jappsen
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Öhlins R1-05 & 999s
oscar skrev:
Nu förstår jag inte vad du menar! Vadå känslor?? :D
Jag som uppfattade dig som en lugn och harmonisk kille Oscar :hihi
Men jag undrar varför du hatar regn (som du så fint uttryckte dig uppe i Mo I Rana) du körde ju så in i H--e och det såg riktigt stiligt ut tills...ja hrmmm jo.. :censored

//Robert

sandstream

Guest
Håller med om att programmen bara blir bättre och bättre.
Kul med lite intervjuer före loppen.
De 39:- i månaden som kanalen kostar känns välinvesterade.

Programmet kunde dock vara längre, tex 1 timme och visa lite från de andra klasserna.
SportExpressen lär ju knappast ha problem med att få plats med tanke på deras i övrigt mediokra tablå.

ThomasN

Guest
From: "Jörgen Åkerberg" <jorgen.akerberg@sportexpressen.se>

Hej

För sändningar via nätet så är det under pågående arbete inför framtiden
men inte inom den närmaste tiden.

Mvh:
Jörgen Åkerberg

Lite trist...jag kan ju inte ha kanalen själv. Får förlita mig på snälla personer som rippar över så man kan ladda hem det istället :)

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Mycket bra program, synd bara att man missar att visa det mest intressanta racet; NSBK och 250R i all ära, men när SS600 har ett så intressant startfält borde det visas i TV. Inte varje dag man har ett VM-team på plats i SM/SO.

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
valmers skrev:
Mycket bra program, synd bara att man missar att visa det mest intressanta racet; NSBK och 250R i all ära, men när SS600 har ett så intressant startfält borde det visas i TV. Inte varje dag man har ett VM-team på plats i SM/SO.
Näpp, å de e inte varje dag man har ett VM-team på plats i SM/SO som blir utklassade av en liiiten 15-åring ! hehe
:)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nyteknik skrev:
Varför förvånad?
Egentligen inte alls förvånad men efter att ha sett hur "glad" Oscar var efter sin vurpa så inser man att han bryr sig inte ett dugg om att jag höll mig på hjulen.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
Det handlar väl som vanligt om vem som betalar för vad. Trodde själv man skulle visa mer än Stiggys highsider men det handlar säkert om rättigheter. Det är ju SM-klasserna som betalar, tillsammans med sponsorer, för visningen och SS600 är ju ingen SM-klass längre utan det är Scandinavian Open som har den i NM.

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Goodstuff skrev:
Det handlar väl som vanligt om vem som betalar för vad. Trodde själv man skulle visa mer än Stiggys highsider men det handlar säkert om rättigheter. Det är ju SM-klasserna som betalar, tillsammans med sponsorer, för visningen och SS600 är ju ingen SM-klass längre utan det är Scandinavian Open som har den i NM.

Visades Stiggys highsider? Missade helt isåfall, trots att jag såg sändningen.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning