Missat Teoriprov

Honda_CB_T_125

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Yamaha TZR
Gjode teoriprovet idag tyckte själv att det gick bra men när jag fick resultatet så hade jag 49 poäng och man behöver ju 52..

Men,men fick en ny tid immorn och då ska jag f*n i mig klara det, nån som har tips på vad jag ska plugga lite extra på

Fuzzman

superbög
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -03
jag bommade för några veckor sedan, 47 fick jag men nu har jag pluggat, har iofs tid 11 juli men imorrn ska jag ringa efter återbud, finns det ingen tidigare ringer jag i övermorrn, JAG SKA HA KORTET I ÅR!!!! :yoparty

larsson_

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
Gsxr 1000 K8
JAg kuggade på 48 men fick tid ungeför en vecka efter:) då blev det 52:/ kanske skulle pluggat lite till :tungan

Doktor.S

Snugglar
Gick med
6 May 2006
Hoj
Aprilia
På måndag har jag mitt prov. Jag kan inte kugga, sånt gör inte jag. :hihi

MEN, det som oroar mig är att jag har ingen aning om när jag får uppkörningstid.. har sista körlektionerna på torsdag nästa vecka, kommer det endast bli någon veckas väntetid eller måste jag gå och plågas hela jävla sommaren och köra upp i augusti eller nåt? Fy fan.. det är ju mc festival i juli :(

Hoppas, hoppas, hoppas!

Mr_haak

Suzuki lover
Gick med
22 Mar 2006
Hoj
Triumph Daytona 650
Honda_CB_T_125 skrev:
2252335 Gjode teoriprovet idag tyckte själv att det gick bra men när jag fick resultatet så hade jag 49 poäng och man behöver ju 52..

Men,men fick en ny tid immorn och då ska jag f*n i mig klara det, nån som har tips på vad jag ska plugga lite extra på

jag gjorde själv samma sak kuggade. fast jag fick 48 . och trodde inte att jag skulee få mitt kort på länge men ringde samma dag till vv och kollade tid och de hade inget förens efter en månad men så kollade jag i helsingborg och jag bor i ä-holm och där hade de tid dan efter så den tog jag :banana + att de hade 15 datorer i helsingborg och i ängelholm var det bara 8 st. så du kan ju kolla i andra städer med om du inte klarar det :) men det kommer ud nog att göra :tummenupp

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Doktor.S skrev:
2253284 På måndag har jag mitt prov. Jag kan inte kugga, sånt gör inte jag. :hihi

MEN, det som oroar mig är att jag har ingen aning om när jag får uppkörningstid.. har sista körlektionerna på torsdag nästa vecka, kommer det endast bli någon veckas väntetid eller måste jag gå och plågas hela jävla sommaren och köra upp i augusti eller nåt? Fy fan.. det är ju mc festival i juli :(

Hoppas, hoppas, hoppas!

Bokar du via körskolan är du garranterad en tid inom tre veckor.

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Honda_CB_T_125 skrev:
2252335 Gjode teoriprovet idag tyckte själv att det gick bra men när jag fick resultatet så hade jag 49 poäng och man behöver ju 52..

fick du tid dagen efter? trodde det var en spärr-tid på två veckor mellan teoriproven...kanske ändrat sen jag skrev mitt, det var ju trots allt länge sen. plugga på allt, jag blev kuggad första gången på en fråga om hur man ska köra om en snöplog!!! Det vill säga att allt kan komma på provet även om det är för mc du skriver.

Lycka till

eric_159

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2005
Hoj
Honda ns125f
Jag har svårt att greppa exakt va som kommer på provet, när jag har frågat "kunniga personer" på bokhandeln så har dom sagt att jag bara ska se till att kunna billboken + mchäftet.
Men va i bilteorin är det som kommer på mc-provet ?
Står ju en massa onödig shit om hur man sätter upp en varningstriangel exakt 100m framför bilen :va
Man lär ju inte behöva kunna sånt o hur man byter en glödlampa på en folka ..

Kort sagt; Upplys mig om dom viktiga kapitlen :)

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
eric_159 skrev:
2254394 Jag har svårt att greppa exakt va som kommer på provet, när jag har frågat "kunniga personer" på bokhandeln så har dom sagt att jag bara ska se till att kunna billboken + mchäftet.
Står ju en massa onödig shit om hur man sätter upp en varningstriangel exakt 100m framför bilen :va

Allt är viktigt! Allt kan komma förutom specifika bilfrågor!

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
eric_159 skrev:
2254394 Jag har svårt att greppa exakt va som kommer på provet, när jag har frågat "kunniga personer" på bokhandeln så har dom sagt att jag bara ska se till att kunna billboken + mchäftet.

Det finns inget som är viktigare än något annat.
Vad som helst kan komma på provet så det är bara att bita i det sura äpplet och läsa igenom hela boken.

Iofs så sket jag i att läsa MC-boken eftersom där bara står en massa självklara saker som jag visste innan.
Det som kommer på provet är till största del från Bilboken.

Ladda hem ett sånt program med frågor som de har på körskolorna och gör dem ett par ggr så ser du vilken typ av frågor det handlar om.

Doktor.S

Snugglar
Gick med
6 May 2006
Hoj
Aprilia
Bärgren skrev:
2254133 Bokar du via körskolan är du garranterad en tid inom tre veckor.

Kan hända men VV har semester 28-29 och min lärare (den ende mc-läraren på körskolan) 28-29-30 :/
Och det lär ju vara fullbokat innan semestern :4skrika
Fast jag får väl se på måndag om jag har turen på min sida för en gångs skull.
Förresten, jag har knappt öppnat körkortsboken, utan bara användt STR´s program och Bonniers på datorn och gjort kontrollfrågorna i mc-boken.. Hur kommer det gå tror ni? Är frågorna på provet samma som på STR provet? Fick 68 av 70 på det..

Många frågor men va fan, uppskrivning på måndag, ni vill ha en till 125:a pojk som inte kör olovligt :tummenupp

Honda_CB_T_125

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Yamaha TZR
Yes klarade provet!!

Fick 52 av 65 (52 va g) men klara det iallafall har bokat uppkörning den 11 juli får hoppas att ja klarar den me...

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha