Missljud KTM LC4 *film*

-TLM-

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2006
Ort
El stockholmo
Hoj
Orange skräp tyvärr
"Frolomp" Du fick nog agera testmupp! =) För Ragnar visste direkt vad det var som knasade när jag kom upp med hojjen. Autodekompen alltså. Nu återstår det bara riva isär och byta lite skit...
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Hur gick det då? har det löst sig???

Mmm tyckte han skrev detta: "Frolomp" Du fick nog agera testmupp! =) För Ragnar visste direkt vad det var som knasade när jag kom upp med hojjen. Autodekompen alltså. Nu återstår det bara riva isär och byta lite skit...
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Mmm tyckte han skrev detta: "Frolomp" Du fick nog agera testmupp! =) För Ragnar visste direkt vad det var som knasade när jag kom upp med hojjen. Autodekompen alltså. Nu återstår det bara riva isär och byta lite skit...

:rodnar Ojdå, var visst lite ivrig :rodnar
 

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Nora
Hoj
KTM Duke II
Vet att det är fina trådlyftet men skriver här istlt för att starta en ny tråd. Jo min Duke har exakt samma symptom fast nu vet jag nog var felet ligger efter läst detta, men är det farligt att åka med hojen när det låter så?
 

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
haha. detta verkar vara ett generalfel på lc4, jag har precis samma på min......men skiter i det.

Den har gått 1600 mil nu och skall plockas ner för helrenovering.

Nån som vet vad det kostar i delar?
Alla lager, packningar, kolv, stäckare, skena, kamkedja mm mm?
660 smc -04
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Lätt att kolla om spännaren är väck. Ta ut fjädern bara och pilla in en radiomejsel så du själv kan agera fjäder!!. Starta elädet och tryck för hand in sträckaren och lyssna om oljudet försvinner. Blir den tyst så byt sträckare,,men kolla även om den är ovnligt utsträck för då måste kedjan bytas också.
För er som är kluriga rek jag att ni bygger om sträckaren med en bult istället så den blir mekanisk.. (enkelt för den händige)

Skrammelfel nr 2 Brukar var den lilla arm som den manuella decompen aktiverar.. Den kan var föööör slakad!! och ligga och slå bakåt mot ventilarmen inne i toppen. Den måste vara exakt vågrätt med ventilarmen.. Detta känner man genom att först lossa vajern från decompen styret. Starta sedan motorn. Håll sedan i den armen som normalt vajern håller i ,,, vicka den framåt rep bakåt tills ni känner var den inte slår i något under gång...DÄR ska den vara. Justera vajern dit och eländet är tyst.
Vanligt förekommande På Husaberg också.

Är det inte något av dess 2 fel så är det den automatiska racklet som sitter på kammen. Men det är junk som ska bort.. Går finfint att starta ändå med hjälp av decomphantaget på styret för att hjälpa startmotorn. Och gör hojen bara mer lättstartad vid kickning (förutsatt att man kan ställa kolven i rätt statläge!!)
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top