missljud vid rullning

GSXRRogga

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
GSXR 750 -98
Hallå...
Jag har ett missljud som jag tycker låter som ett lagerljud när jag frihjular med hojen....
Jag bytte framdrevet i veckan o när jag snurrade på drevet när kedjan var borta så kändes det som att lagret inte snurrade mjukt o rent som jag tycker att den borde göra utan det kändes lite som det skrapade lite...
Kan det vara ett lager innanför drevet som är slut???
Måste man riva ut hela motorn o ta bort växellådan för att komma åt den???

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Brukar gå att ta det utifrån (dock vet jag inte hur det ser ut på din hoj)

Kolla så det inte sitter något grus eller liknade mellan drev och block först,det sammlas lätt skit runt drevet och utgånde axel som kan knastra lite.

Kolla ockås efter om det läcker ifrån utgånde axel,det brukar betyda att packboxen gett upp och kan vara ett tecken på att lagret kan vara dåligt.

GSXRRogga

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
GSXR 750 -98
Långa farbron skrev:
2483020 Brukar gå att ta det utifrån (dock vet jag inte hur det ser ut på din hoj)

Kolla så det inte sitter något grus eller liknade mellan drev och block först,det sammlas lätt skit runt drevet och utgånde axel som kan knastra lite.

Kolla ockås efter om det läcker ifrån utgånde axel,det brukar betyda att packboxen gett upp och kan vara ett tecken på att lagret kan vara dåligt.

Någon som vet om man kan byta det drevet utifrån????

GSXRRogga

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
GSXR 750 -98
Finns den någon som vet hur man byter det lagret??? Går det att byta den utan att riva halva hojen???

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Det går antagligen inte. Utan att känna till din modell specifikt, så brukar man behöva vända på motorn och dela motorn i det vågräta planet på Suzukis radfyror. Cyllar och topp kan sitta kvar men detta lager hör så att säga till växellådan. Det är rätt dyrt också. Räkna med ca 1500 - 1600 minst för det. Sen tillkommer resten av jobbet om du inte kan mecka själv.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...