Misslyckad uppkörning

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
GSXR 750 -09
Det hela började jätte bra och jag hade inget fel på manöver proven.
Sedan bar det ut i trafiken, och i början var jag lite nervös men sen kännde jag att det släppte, sedan när jag skulle köra tillbaka till vägverket känndes det jävligt bra och jag var nästan säker på att jag skulle få körkortet.

Sedan när jag pratade med uppkörnings gubben så frågade han hur jag tyckte att det hade kännts, och jag svarade ja!
Då sa han att det var ju inte precis vad han tyckte, för när jag skulle vända på en stor väg körde jag in i en parkerings ficka och när jag skulle köra ut ur den kom det en bil, och då skulle jag inte ha blinkat när den åkte förbi utan blinkat efter så att mannen i bilen inte skulle blivit orolig att jag skulle köra ut?

Sedan så i ett villa område lämnade jag företräda åt en tant som kom från höger, sedan när hon svängde ut så kom hon jätte nära mig (trångt) och då tyckte han att jag skulle ha sett det innan och laggt mig mer åt höger!

Detta känns jävligt surt iom att jag körde helt felfritt i övrigt, och dom säger ju att dom ska kolla på ett "helhetsintryck" men för mig känns det fan inte så! :va

Bara att ringa efter återbud nu antar jag....

PEPPO!

Soon to be a man
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Aprilia RS125 Tuono -04
Fan va surt om det var de enda felen :( Låter lite hårt tycker jag.

Men lycka till inför nästa! Min polare kör upp för A begränsad imorrn, fast han kör 125:a nu första året.

2hjul

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Hoj
Honda z50 Monkeybike -74 Ktm 620
åå f*n va surt för dig. Dom måste hålla sig efter kuggnings statestiken därför gör dom säkert så fast du kan köra bra. en kommpis flickvän blev kuggad för hon hade stolen för långt fram. annars hade ju inte hon nått fram.. det är ju helt jävla :fatta! :argpådato :brinnerup

lycka till med nästa /tomas

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
GSXR 750 -09
2hjul skrev:
2249392 åå f*n va surt för dig. Dom måste hålla sig efter kuggnings statestiken därför gör dom säkert så fast du kan köra bra. en kommpis flickvän blev kuggad för hon hade stolen för långt fram. annars hade ju inte hon nått fram.. det är ju helt jävla :fatta! :argpådato :brinnerup

lycka till med nästa /tomas

ja vet, det känns så jävla surt :huvet

Hagberg

Fuckhead!
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
Ktm especiale 450/620/660
kommer man med bra bortförklaringar så brukar
dom släppa iallafall.
Dom bedömmer om hur nervös du kan varit.
Så om du skulle sagt att du varit jävligt nervös istället
för att du sa att du tyckte de gick bra
så är jag fan säker på att han skulle släppt genom dig.

/Hagberg

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Det låter precis som i Borås. De är helt störda här. De kuggar ALLA som kör upp privat första gången. En farsan känner som körde upp för tung mc gjorde allt perfekt förutom att han inte använde frambromsen (hans bromsystem använder båda bromsar ändå :kocko) men nästa gång klara han det för det var ju andra gången.

Gubben hade även sagt till honom: "du ska inte tro att du klarar det för du kör ju upp privat" det roliga var att han hade gått körskola men beställt tiden privat eftersom han fick tid fortare. fan vilket liv det blev på körskolan när de fick höra det :näsblod

Jag har bara hört talas om några få (väldigt få) i Borås som klarat första uppkörning men de körde upp för tung och hade kört bil i många år.

så bli inte sur för att du inte klara första gången för det är kanske 1 % av alla som kör upp A1 som klarar första gången, de har BRA uppkörningsgubbar!!!

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Anledningen att så många kuggar är för dom helt enkelt inte kör tillräckligt bra, simpel as that!

Peedro

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2006
Hoj
skurit rset
usch vad det låter jobbigt , här på åland så körde jag ett varv runt stan sen sa han att vi sku köra tillbaka , han berömde mig och så hade jag kortet ,även jag gjorde några små fel men inge han påpeka :hihi

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Loy skrev:
2250901 Anledningen att så många kuggar är för dom helt enkelt inte kör tillräckligt bra, simpel as that!
Nja riktigt så enkelt är det heller inte.

Mär man har kört upp för en körskola så har upkörningsgubben lite kontakt med körskoleläraren. Och då kan han avgöra om det var nervositet eller om det var en sak han/hon inte kan. Har personen klarat det galant för körskolan t.ex men inte på uppkörningen förstår han att det är nervositet och kan då godkänna ändå.

Detta undermaterial har han inte när det är en privatist eftersom han inte då har någon han kan "lita" på att fråga.

Sedan finns det ju vissa upkörningsgubbar som är extra snälla och extra dumma också givetvis. Kompisen som var privatist t.ex gjorde 4-5 tabbar och fick kortet ändå. Så det gäller även att ha en bra uppkörningsgubbe.

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Lundgren skrev:
2251350 Nja riktigt så enkelt är det heller inte.

Mär man har kört upp för en körskola så har upkörningsgubben lite kontakt med körskoleläraren. Och då kan han avgöra om det var nervositet eller om det var en sak han/hon inte kan. Har personen klarat det galant för körskolan t.ex men inte på uppkörningen förstår han att det är nervositet och kan då godkänna ändå.

Detta undermaterial har han inte när det är en privatist eftersom han inte då har någon han kan "lita" på att fråga.

Sedan finns det ju vissa upkörningsgubbar som är extra snälla och extra dumma också givetvis. Kompisen som var privatist t.ex gjorde 4-5 tabbar och fick kortet ändå. Så det gäller även att ha en bra uppkörningsgubbe.

Jo, men ska aldrig behöva ligga på gränsen så mycket att allting avgörs om uppkörningsgubben är sur eller glad... Gör man inga misstag så failar dom dig inte.

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
GSXR 750 -09
Hagberg skrev:
2250473 kommer man med bra bortförklaringar så brukar
dom släppa iallafall.
Dom bedömmer om hur nervös du kan varit.
Så om du skulle sagt att du varit jävligt nervös istället
för att du sa att du tyckte de gick bra
så är jag fan säker på att han skulle släppt genom dig.

/Hagberg

helvete! men det tror jag inte, för dom är så jävla bestämda på sin sak:p
Men kan ju testa det nästa gång, för då har jag ju med papprena på att jag kunde allt annat :hihi

tvålen skrev:
2251551 Jo, men ska aldrig behöva ligga på gränsen så mycket att allting avgörs om uppkörningsgubben är sur eller glad... Gör man inga misstag så failar dom dig inte.

Nej självklart, men vem gör inte nått pytte litet fel på 45 minuter med ett "proffs öga" bakom sig:p

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
tvålen skrev:
2251551 Jo, men ska aldrig behöva ligga på gränsen så mycket att allting avgörs om uppkörningsgubben är sur eller glad... Gör man inga misstag så failar dom dig inte.
Nej viserligen men det är så det är.Annars kan aldrig en privatist som gör 4-5 fel, bla sparkat ner en kon på manöverbanan, glömt stanna vid 2 övergångställen, blinkat för sent samt något mer och han fick kortet.

Den andre kompisen gjorde ett fel och det var att blinka försent (samma tabbe som han som fick kortet) Och han fick inte kortet men då körde han upp för en annan person.

Så humöret är tyvärr avgörande

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...