tvålen skrev:2251551Jo, men ska aldrig behöva ligga på gränsen så mycket att allting avgörs om uppkörningsgubben är sur eller glad... Gör man inga misstag så failar dom dig inte.
Muckee skrev:2252121Man skulle kunna sammanfatta det ovan skrivna att det är turen det hänger på (på ett sätt), samt vad trafik-inspektören är på för humör.
Jamen om det inte hänger på tur eller humör hur kan då folk som gör 4-5 fel få kortet Alltså är det flera faktorer i denna ekavation. Eller hur?Loy skrev:2252125Precis det jag menar. Kör man perfekt får man lappen. Får ni inte den har ni inte kört perfekt!
Nej, ingen tur. Kör man bra utan fel får man kortet!
Lundgren skrev:2252210Jamen om det inte hänger på tur eller humör hur kan då folk som gör 4-5 fel få kortet Alltså är det flera faktorer i denna ekavation. Eller hur?
Eller är det rätt att göra fel på vissa ställen? Alltså inte lika lagar? Skulle inte tro det.
Ja självklart men man kan även få kortet med massa fel (tydligen)Loy skrev:2252298Jajaja.
Men kör man perfekt får man kortet
Svenssson skrev:2253194Jag stannade inte för folk på övergångsställe. Men dom va fan typ 2m ifrån att börja gå ut i vägen, men uppkörningsgubben tyckte att jag skulle stannat ändå.
Hursomhelst så klarade jag det på första, jag sa som det va att "jag tyckte att dom va rätt långt ifrån. Men det ska jag garanterat tänka på i framtiden".
"Ja, det är bra" sa han, sen fick jag lappen
Edit: Kan tilläga en sak till ang. att köra upp på en ostrypt hoj. När vi kom tillbaka till vv efter körningan frågade han: " Är den där hojen verkligen på 11kW? Jag tyckte du kom upp i fart ovanligt snabbt på motorvägen!?".
"Mja, det kan väl diskuteras" va det jag hade att säga om det
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |