Missnöjda KTM 660-ägare??

gasglad

Bannad
Gick med
13 May 2003
Hoj
R1:a-06 Öhlins
Har sett många annonser under våren/sommaren på 04:eek:r KTM 660 som har gått väldigt lite. Flera har gått under 50 mil. Är det någon som har hört något negativt om den hojen eller varför dom säls så tidigt av förstaägaren??

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
gasglad skrev:
Har sett många annonser under våren/sommaren på 04:eek:r KTM 660 som har gått väldigt lite. Flera har gått under 50 mil. Är det någon som har hört något negativt om den hojen eller varför dom säls så tidigt av förstaägaren??

Vissa tycker väl helt enkelt att motardflugan inte är så rolig som vissa andra. Finns ju folk som köper 660 och sedan kommer på att 525 nog var det rätta och folk som köper ny billigt och försöker sälja dyrt..

Min är bra och den går snabbt :fakta

//jaG

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Som Zeb säger + att det är inte alltid roligt att kicka om man inte har tekniken.

Sen kanske en del som inte kan mecka själva tycker att det blir dyrt med täta service intervaller.

d1

liten, men långsam.
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
gsxr 1000 -07
(lite off topic) Vad är det med folk som tycker det är jobbigt att kicka? Har precis tagit kortet och kör en 660 hoppar igång på första lr andra kicken... är jag född med tekniken lr är folk kassa på att kicka? :tungan

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 660 ´03
d1 skrev:
(lite off topic) Vad är det med folk som tycker det är jobbigt att kicka? Har precis tagit kortet och kör en 660 hoppar igång på första lr andra kicken... är jag född med tekniken lr är folk kassa på att kicka? :tungan

Håller med, jag tycker att min är busenkel att kicka igång. Det har iofs varit +20c dom gånger jag har kickat igång den, det är kanske svårare när det är lite kyligare ute?!

Ladystardust

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Yamaha XT660X, Kona Stab Supreme WC, Avanati Easton
Nej vet ni vad, Dom har kommit på att KTM är töntigt och vill köpa Yamaha 660 istället, för den finns i rött.

mmmmmmmmmmmmmmmmmm

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Hade själv en 660 SMC -05! sålde den för 1 månad sen. En asbra maskin, fick alltid igång den på första eller andra kicken.

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
KTM 540 SMR -06
Jag var väldigt nöjd med min KTM 660-04 hade maskinen nästan 8 månader, sålde den för att jag ska skaffa mig en KTM 525 EXC.

Men just nu får jag nöja mig med crossen, har köpt bil. Man är inte gjord av stora $

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Jag e jättenöjd med min, enda nackdelen är serviceintrevallen som är korta...om man vill ha garantin kvar så e man ju tvungen att serva den på verkstad:(
Jag kommer serva den själv efter 6mån då garantin gått ut. Tror jag kommer göra ett bra mycket bättre jobb då jag har mer tid att spendera än verkstaden som skall tjäna pengar på att få in flera hojar på en dag....

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Eller så är det allmänt vedertaget att koppla ur mätaren och köra med cykeldator för att hålla nere milen....

Japp, jag vet att det förekommer....

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
KTM 540 SMR -06
GuW skrev:
Eller så är det allmänt vedertaget att koppla ur mätaren och köra med cykeldator för att hålla nere milen....

Japp, jag vet att det förekommer....

Det hoppas jag inte förekommer :mad: men visst du har nog rätt, finns ju tex 660-04 som "de" säger ha gått 60 mil etc

min hade gått 600 mil, vilket jag tycker är rimligt om man använder maskinen flitigt under sommaren

d1

liten, men långsam.
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
gsxr 1000 -07
själv behöver man inte köra med cykeldator, min nolla sig efer 200mil här om dagen :rofl Hur lurigt som hellst någon annan som råkat ut för detta?

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Mingves skrev:
Jag e jättenöjd med min, enda nackdelen är serviceintrevallen som är korta

Hur långt är det mellan servicarna då?
Har hört siffror på 450-500 mil men jag kan ju ha fel :va

Måste ju vara segt o köra på gata med en Husabergare som kräver service var 5:e körtimma :kocko

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept