2fast4Hjo
"Dude I almost hade U"
Kia skrev:2167856Det ska väl synas att man har levt lite?
Du hade gärna fått byta med mig
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kia skrev:2167856Det ska väl synas att man har levt lite?
2fast4hjo skrev:2167898Du hade gärna fått byta med mig, fick göra kejsarsnitt utan att föda barn.
Kia skrev:2167907Hade mer än gärna bytt med dig...
Feldiagnostiserad i 12 år.... gav tyvärr inga synliga ärr att anmäla... Bara ärr i själen... så byt på du..
Man vet inte vad man får om man byter med nån, så tänk efter en gång extra innan du önskar byta med nån annan....
2fast4hjo skrev:2167943Tror inte du sågmen med tanke på vad du skrev "det ska väl synas att man har levt lite" så uppfattade jag det inte som att du har gått igenom svåra sjukdomar, om så är fallet så är jag det första att beklaga.
![]()
Kia skrev:2167983Men jag tycker så. Är det snyggast när man dör vinner som gäller? Om alla som genomgår en operation anmäler att de fått ärr där läkaren skar med kniven, vart tror du det kommer sluta? Läkarna kommer sluta vilja operera, de blir ju ialla fall anmälda när patienten inser att jaaa det blir ärr efter ett operationssår. Premierna på försäkringarna kommer att skjuta i höjden om alla ärr ska kompenseras med ekonomisk ersättning.
Du är inte ensam! Skulle aldrig drömma om att kräva pengar för ett operationsärr man var mycket väl medveten om att man skulle få! Och om det är ärr från olyckor som är "fula"? Blir de snyggare för att man får in 50 ooo på kontot?Werzion skrev:2168240hoppas jag inte är helt ensam om att ha varit med om en olycka eller två utan att försöka krama allt och alla runt omkring mig på (skatte)pengar...
ännu värre anser jag vid frivilliga operationer... är man inte medveten om risken för att få ärr så har man tänkt igenom, sökt information eller läst på dåligt.

Har läkaren som opererade dig gjort fel är det ju naturligtvis en annan sak, men flera som har skrivit i tråden låter som att de får "ersättning" för att de har ärr på kroppen.. Jag vet ju inte hur det är med alla andra människor (Lilla_Tingeling skrev:2168305Jag har inte operarat mig frivilligt för att jag tycker att det e kul. Utan för att försöka slippa värken i mitt knä. Vilket inte lyckades. Utan läkaren gjorde det hela värre. Jag anmälde läkaren till patientombudsmannen eller va det nu heter... Och han hade fått flera anmälningar på sig. Och efter en tid så slutade han som läkre i Uppsala.
Det är flera läkare som frågat mig va han hållit på me när han sydde ihop operationssåret. Eftersom ärret var så stort och fult.
Jag vet att jag inte kommer att få ut någon ersättning för ärren på mitt knä. Men det kostar juh inget att fråga.
// Lena
FeeBee skrev:2168314Har läkaren som opererade dig gjort fel är det ju naturligtvis en annan sak, men flera som har skrivit i tråden låter som att de får "ersättning" för att de har ärr på kroppen.. Jag vet ju inte hur det är med alla andra människor () men MINA ärr jag har kommer inte växa bort hur mycket pengar jag än får...
Werzion skrev:2168240hoppas jag inte är helt ensam om att ha varit med om en olycka eller två utan att försöka krama allt och alla runt omkring mig på (skatte)pengar...

enduroemil skrev:21682448 år är lååååång tid. Skulle tro att det är kört för dig att få dina pengar, men ring försäkrings bolaget och hör efter om det är möjligt.

NoicE skrev:2168360Har man inte försäkringar för att man ska utnyttja dom?
Du har ju gjort imponerande inlägg förut...
Jojjeman skrev:2168448Sminkade över mitt ärr med en tattoo, dock inte för alla 38tusen.
Osså blev de en massa möbler så man sitter skönt![]()
O en hel del party party blev de med.

HönaPower skrev:2168436
Nej, man har inte försäkringar för att man ska UTNYTTJA dom....dom ska vara till HJÄLP, dom ska inte överexploateras & dras till dumhetens yttersta gräns!
|
|
Äntligen!
Om du, som jag, ständigt åk... |
|
|
Missa inte förköpstävlingen
Jul närmar sig och även om ... |
|
|
Sista chansen!
Nu är vi inne på sluttampen... |