Misständer vid jämna varv

grahm

fruktansvärt roligt
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Husaberg fs650
har en crf450 som går som en klocka ,förutom när man håller ett jämnt gaspådrag i mellanregistret. då missar den ett par tändningstakter verkar det som. jävligt irriterande, kör med fmf helsystem och den skall vara bestyckad efter det. det enda jag kan tänka mig är att bestyckningen är fel vad tror ni??

Freddyf

Ny medlem
Gick med
15 May 2011
Hoj
Honda CR 250r
Mest troligt är det bestyckningen som spökar. Har den bara börjat göra såhär helt plötsligt? Den visar inga tendenser till att göra likadant på låg och toppregistret?

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Om den har börjat göra det helt plötsligt skulle jag testa att sänka nålen ett snäpp. Det är varmare ute nu vilket innebär mindre syre i luften. Det i sin tur betyder att du ska ha mindre bensin också.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Att det rycker vid jämn gas på små/medel trottelöppningar brukar bero på att det går snålt på lågfart/nål. Vid aktiv körning fetar accpumpen upp och på fullt är huvudmunstycket fett nog...

grahm

fruktansvärt roligt
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Husaberg fs650
Att det rycker vid jämn gas på små/medel trottelöppningar brukar bero på att det går snålt på lågfart/nål. Vid aktiv körning fetar accpumpen upp och på fullt är huvudmunstycket fett nog...

precis som du säger vid aktiv trottel rörelse går den fint dvs accpumpen
fettar på
så att höja nålen ett snäpp kan vara lösningen?

Last edited:

grahm

fruktansvärt roligt
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Husaberg fs650

och så var vi här igen har nu testat att höja nålen först ett snäpp, sedan 2 och jag märker ingen skillnad verkar som den missar ännu mer. kan det vara så jävligt att den missar för den går . fett istället kan inte höja nålen mer.

grahm

fruktansvärt roligt
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Husaberg fs650
och så var vi här igen har nu testat att höja nålen först ett snäpp, sedan 2 och jag märker ingen skillnad verkar som den missar ännu mer. kan det vara så jävligt att den missar för den går . fett istället kan inte höja nålen mer.

vad kan symptomen vara om den går för fett

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Att den skulle gå så fett att den missar är orimligt om inte ditt munstycke har fallit ur....

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...