Vad som kan funka ännu bättre är att rapportera in: "En kille som åker runt och säljer knark till ungdommar på en stulen motorcykel".
Jag har en kompis som som var skiftchef på en McDonalds restaurant i sin ungdoms dagar. Det var lite stökigt på fredag- och lördagkvällar ibland. När han försökte få dit polisen för att stoppa bråk så struntade de ofta i det. Han lärde sig snart att man skulle rapportera: "Det sitter ett par snubbar och tänder på här. De verkar aggresiva. Personalen och kunderna är rädda". Det funkade tydligen finfint Farbror blå gillar inte knark tydligen :ironi.
Om jag hade hittat min stulna hoj stillastående hade jag klippt av någon vital kabel innan jag ringde Polisen. Då vet jag att hojen blir kvar på platsen tills Polisen kommer. Jag tror inte att vandalisering av sin egen motorcykel hamnar under egenmäktigt förfarande, men säker är jag inte. Jag skulle dock vilja se den dommare, som dömmer mig för att jag klippt av en kabel på en hoj, som jag är den rättmätiga ägaren till.
Jag hoppas att ni hittar hojen som ni söker, men tänk på att lagen är inte snäll mot lynchmobbar och merdborgargarden. Ser ni snubben så är det 'se men inte röra' som gäller. Annars har ni snart mer problem med rättvisan än vad hojtjuven har.
Vi bestämde ett möte efter en timme men de verkade ha blivit lite nervösa så de dök aldrig upp där igen och polis var på platsen, så det sket sig tyvärr.. Nej egentligen kanske man inte vill ha tillbaka den, jag vill väl mest egentligen att de jävlarna ska få någon form av straff för det de gjort. Man blir ju så jävla förbannad.
Cykeln hittad, ägarinnan är skyldig mig en fika!
Den hojen som stod där i går var min och den ställde jag både dit på morgonen och körde där ifrån på eftermiddagen.
Kul att du tycker min hoj är fin. Kan säga att den var inte lika välputsad efter att ha kört hem den i regnet på eftermiddagen.
Bra jobbat!!
Vart, när, hur??
Ägaren är en god vän till mig, försöker få kontakt med henne
Totte
Kocksgatan Södermalm, ikväll, av en slump.
Men...då KAN det ju varit den gröna tripple-liknande hojen som jag såg igår. Var på väg hem från jobbet och mötte en hoj på skanstulls bron. Brydde mig inte om den förrän den var i princip i ögonvrån, då tänkte jag på att den liknade en trippel och var grön. Tänkte direkt på den här tråden, men dum som man är så tänkte man att man måste sett fel...Kocksgatan Södermalm, ikväll, av en slump.
Jag har ett hårstrå från en av tjuvarna som försökte baxa min hoj, känner mig lite som Horacio i CSI Miami. Om jag lämnar in det till polisen, hur stor är chansen att dom matchar dna med deras databas? 0%, 0,1% eller -0,2%?
Nu har jag inte läst hela tråden men har den gröna trajjan utan topp kåpa och bara en lykta återfunnits till sin rätta ägare ? Har nämligen sett denna cykel i 3 dagar nu. varav en gång med kvinna bakpå. Pm för info
Nu har jag inte läst hela tråden men har den gröna trajjan utan topp kåpa och bara en lykta återfunnits till sin rätta ägare ? Har nämligen sett denna cykel i 3 dagar nu. varav en gång med kvinna bakpå. Pm för info
Allvarligt... Är det något som gör mig enormt skogstokig så är det slödder som inte kan låta bli andras egendom. Skulle jag råka ut för samma sak, att någon snor min hoj och jag ser det så vågar jag inte ens tänka på vad som skulle hända med den eller de idioter som utför stölden. De skulle iaf önska sig att de aldrig någonsin ens tänkte tanken på att ens titta på min hoj, ordet KeTtInG, och användadet av denna skulle få en helt ny innebörd... Fy faan...
Lätt att sitta här och vara kaxig, och ärligt, jag vet inte vad jag skulle göra, men det skulle svartna för mina ögon och helt andra känslor skulle ta överhand, inget snack om saken..
Gällande dessa svin så kan jag bara hoppas att de på något sätt åker dit, dock inte av polis, som ändå fullkomligt skiter i det, utan av någon som har samma inställning som jag har till denna typ av slödder.
Jag vet inte vad man kan göra för att få behålla sin hoj från slödder som dessa, alla gör säkert det de kan, men vill idioterna ha något så spelar det ju ingen roll, utan känslor och samvete tar dom det som de vill ha, och det sker hojstölder dagligen, en dag är det just "din hoj" som blir stulen, vad gör du då, hur känner du dig då och vad vill du göra med slöddret som gjort det?
Jag undrar vart det svenska sammhället är på väg, vart är rättvisan, civilcuraget, strängare straff, kraftigare polisiära ageranden m.m. Snart är det väl lagligt att stjäla andras egendomar...
Micke™;5505366 skrev:Jag tycker p fullaste allvar att folk som lider av kleptomani borde f hnderna amputerade likt vissa afrikanska lnder. Nn annan son tycker likadant?
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|